One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Randapparatuur » DVD brander in externe behuizing wordt niet herkend!

DVD brander in externe behuizing wordt niet herkend!

Fl@bber

Fl@bber op 26 september 2005 #

Ik heb een probleempje.

Ik heb in een externe (Sony) behuizing een dvd-brander (Philips) geplaatst, de behuizing loopt via firewire.

Op de PC van mijn broer doet hij het uitstekend, maar mijn mac herkend het ding niet, zijn hier exerne drivers voor te downloaden voor mac, of is het een ander probleem?

Ik heb trouwens een PB 1.33 Ghz met Tiger.
over de dvd-brander van philips kan ik het modelnaam niet vinden helaas.

Iemand die hier ervaring mee heeft of weet wat ik kan proberen om hem aan de praat te kijgen?

Alvast bedankt!!!

iFredo

iFredo op 26 september 2005 #

Wellicht kun je Patchburn installeren. Dit wil weleens helpen bij niet-OEM branders in Apple computers. Succes!

*klik*

JJmac

JJmac op 26 september 2005 #

De Patchburn gebruiken
http://patchburn.de

Fl@bber

Fl@bber op 26 september 2005 #

Helaas, werkt patchburn in dit geval niet, zijn er bestaan er nog andere tooltjes wellicht die ik zou kunnen proberen?

Toch erg bedankt voor de snelle antwoorden!!!

James T. Kirk

James T. Kirk op 26 september 2005 #

Ik ben bang dat het aan de Philips ligt, ook de Benq DW1620 en 1640 hebben dit probleem. Het schijnt te liggen aan het ontbreken van UDMA 2/3/4 zaken in de firmware. Een NEC en Pioneer (zelfde chip) kennen bijvoorbeeld dit probleem niet, hebben standaard UDMA4. Wat nog mogelijk is, is de Philips, wat waarschijnlijk dezelfde brander intern is als een Benq DW 1625, een externe USB 2.0 brander te flashen, echter geheel op eigen risico. Lees  de threads die er zijn op o.a. http://www.cdrinfo.com,  over een Benq DW 1620 in een extern kastje. Hoogstwaarschijnlijk zou het met een ander extern kastje nog kunnen lukken, lees   deze site en andere die te vinden zijn met google!

Over dit topic

Gestart op 26 september 2005 door Fl@bber

Laatste reactie door James T. Kirk

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen