DSL of kabel wat is de toekomst?
MrPapple op 13 juli 2011 #
Hallo iedereen!
Al jaren heb ik Internet via de kabel. Toen ik me jaren geleden aansloot kon DSL technologie niet tippen aan de kabel. De snelheid, betrouwbaarheid en veelzijdigheid waren vele malen groter. Nu vroeg ik me echter af of dit nog steeds zo is en misschien nog belangrijker: wat zal in de nabije toekomst een snellere en betrouwbaardere technologie worden?
Alvast bedankt om even mee te denken en te discussiƫren ![]()
Brombeer op 13 juli 2011 #
Interessanter dan de gebruikte techniek* is intussen wie die winkel beheert. En dan heb je vooralsnog iets meer keuze met DSL.
*tenzij je idioot veel dataverkeer genereert, maar in dat geval grijpt de kabelboer ook in.
SunKeeper op 13 juli 2011 #
Er mist nog een andere vorm: glasvezel. Het wordt nu al steeds meer en meer toegepast, en op den duur zal dit het meest gebruikte zijn, verwacht ik.
Al kunnen verwachtingen altijd veranderen. Kijk maar naar het weer.:wink:
No_Name op 13 juli 2011 #

Alles gaat over een paar jaar via glazen bol. Zo snel dat zelfs de toekomst zichtbaar wordt. Je weet dus al weken van te voren wat onze Steve nu weer gaat uitbrengen!
jf op 13 juli 2011 #
In ons huis zit een glasvezelaansluiting. Maar ik heb gewoon dsl. Mij snel genoeg, zeker aangezien het meeste internetverkeer in huis draadloos gaat…
PvdO op 13 juli 2011 #
Als het wordt aangeboden bij jou in de buurt zou ik glasvezel nemen, sneller dan dat gaat het bijna niet en het is de investering dubbel en dwars waard.
Yannes op 14 juli 2011 #
Glasvezel is de toekomst, dat lijkt me wel duidelijk. Overigens zijn de snelheden daarvan bij mij in de regio nog matig, 100/100 lijkt veel maar Ziggo biedt al jaren 120/10 aan. Wel een lage upload snelheid, maar dat doet er voor de meeste mensen toch niet echt toe. 1 gbit over glasvezel, dat is de toekomst.
Hostyle op 14 juli 2011 #
Zo lang de glasvezelboer hier een waardeloos tv-pakket aanbied, blijf ik hier gewoon bij kabel in verband met triple-play (radio/tv, telefonie en internet) via UPC. Goedkoper en makkelijker.
Overigens heb ik bij mijn moeder thuis nog nooit de beloofde 100/100 snelheden gezien, zelfs niet direct aangesloten op de modem… De beloofde waarden van UPC (kabel) worden wel bijna gehaald.