One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Laptop » Dolgedraaide schroef

Dolgedraaide schroef

wesleyrl

wesleyrl 2 jaren geleden #

Hallo,
ik heb dus 8gb ram gekocht voor mn macbook pro 13″ i7.
nou wilde mijn vader mij verassen door het al te installeren, zodat als ik terugkwam van werk het er al in zat.
Maar nu heeft hij de schroef verkloot en is die helemaal dol.
WIE O WIE KAN MIJ HELPEN??? Hoe krijg ik deze er alsnog uit.

mvg,
wesley

Hansi2124

Hansi2124 2 jaren geleden #

Uitboren……

wesleyrl

wesleyrl 2 jaren geleden #

is dat de enigste oplossing?

MartijnH

MartijnH 2 jaren geleden #

Ga gewoon even langs een APR in de buurt? Hier kunnen we je situatie toch niet bekijken…

iep

iep 2 jaren geleden #

De standaard trucjes toepassen voor dit soort zaken. Ik zou het ding op de kop houden (dus schroefkop naar beneden) en dan voorzichtig proberen los te draaien. Wil soms nog wel eens helpen, valt ie er vanzelf uit.

Sn0w0nS

Sn0w0nS 2 jaren geleden #

moet je uitboren heb ik ook ooit moeten doen met men acer aspire one, was wel spannend :p

Matanza

Matanza 2 jaren geleden #

Als je nog ruimte hebt. Een slipje slijpen en een platte schroevendraaier gebruiken.

wesleyrl

wesleyrl op 20 maart 2012 #

Okee, dus hoe moet ik dit uitboren?
gewoon met de boor erop.. en dan paar millimeter boren? ik ben wel bang dat ik de binnenkant beschadig !

Hansi2124

Hansi2124 op 20 maart 2012 #

Met een klein boortje boren dus.

stavos

stavos op 20 maart 2012 #

http://www.onemorething.nl/community/?q=schroef+dolgedraaid

Nick Nack

Nick Nack op 20 maart 2012 #

wesleyrl op 20 maart 2012

Okee, dus hoe moet ik dit uitboren?

gewoon met de boor erop.. en dan paar millimeter boren? ik ben wel bang dat ik de binnenkant beschadig !

Wauw, als dit jouw idee is van uitboren, laat het alsjeblieft even doen.

Soulshaker

Soulshaker op 20 maart 2012 #

pas op met het ijzerviilsel
Dat kan kortsluiting veroorzaken , en je hele moederbord omzeep helpen
Kijk dus goed na dat , wanneer je de mac in elkaar zet , er geen vijlsel achterblijft

websania

websania op 20 maart 2012 #

Misschien de Grabit van Tellsell?

MichMich

MichMich op 20 maart 2012 #

Goed mikken!

wesleyrl

Nou top, net naar de applestore geweest die kunnen er dus niks aan doen ! Ja innemen maar dan ben ik em 15-20 werkdagen kwijt, zit ik ook niet op te wachten.
Iemad enig idee waar je kan zien hoe je moet inboren ofzo..

Obi

Obi op 20 maart 2012 #

Kies een boor waar de diameter iets kleiner is dan de kop van de schroef, en gebruik een nieuwe TIN coated (goudkleurige) boor.

Je hebt ook setjes zoal dit, maar ik denk dat je schroef te klein is voor deze oplossing.

http://www.craftsupplies.nl/599-dolle-schroeven-remover.html

http://www.mooiaanbod.nl/schroef-uitdraai-frees-p-1187.html

wesleyrl

Maar wat gebeurt er dan precies? Want als je er in boort, dan gaat die toch alleen maar kapot? En dan krijg je hem er toch niet uit..
Zelfs als de kop alleen er af is ben ik tevreden, zolang ik de onderkant er maar af krijg !

tinus_omt

tinus_omt op 20 maart 2012 #

Als je dit nog nooit gedaan hebt is het misschien slimmer om het eerst eens te proberen met een plank in plaats van een dure laptop..

Sn0w0nS

Sn0w0nS op 20 maart 2012 #

Ik heb dit ooit eens gedaan, ik had ook geen idee hoe het moest maar het is wel gelukt.
Dus gewoon proberen en voorzichtig doen dan zou het wel moeten lukken.

wesleyrl

Oke @Sn0w0nS hoe heb je dit gedaan? en met wat voor boor.

Sn0w0nS

Ik had het gedaan met een gewone boor met een fijne boorschroef (ik weet niet of je dat zo noemt) voor metaal.
Dan heb ik gewoon zacht op de kop van de vijs geboord. let wel op als de vijs er bijna is uitgeboord dat je niet helemaal door je computer schiet met je boor dat was mij overkomen. ik zat recht door mijn computer maar gelukkig was niks op het moederbord kapot.
Dus als je boord mag je niet duwen gewoon heel zachtjes op boren.
Ik weet niet of ik het zo goed uitleg, hopelijk heb je hier iets aan.

hansman

hansman op 20 maart 2012 #

Lijm de schroevendraaier met secondenlijm in de schroef. Als de schroevendraaier vast zit “trekkend draaien” en de schroef komt er uit.

Sn0w0nS

Heb je dat zelf al geprobeerd met secondenlijm?
Ik heb hier toch mijn twijfels over.

hansman

hansman op 20 maart 2012 #

Ja, ik doe dat vaker. Ik ben modelbouwer. Als de schroef eruit is, even verwarmen en de lijm laat los.

bartvdv

bartvdv op 20 maart 2012 #

En anders met een hamer en een beiteltje. Nogal riskante operatie, het uitboren van een piepklein schroefje als je niet echt handig bent.

wesleyrl

Oke nou ik ga het proberen ! Bedankt iig. En ik houdt jullie op de hoogte !

Sn0w0nS

hansman op 20 maart 2012

Ja, ik doe dat vaker. Ik ben modelbouwer. Als de schroef eruit is, even verwarmen en de lijm laat los.

Dan geloof ik u volledig. :)

macboy

macboy op 20 maart 2012 #

Maak eens een foto van je schroef hoe heb beschadigt is!

wesleyrl

http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/770bc359d56d53d10fb7145ac6eb0a3a06461364_0.jpg

zo ziet het eruit..

wesleyrl

maar als je met secondelijm een schroevendraaier vastlijmt. Neem aan dat het niet zo stevig is dat je hem eruit kunt draaien toch?

Over dit topic

Gestart 2 jaren geleden door wesleyrl

Laatste reactie door wesleyrl

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen