One More Thing » Community » Forum » Mac Software » OS X » Dock opslaan

Dock opslaan

idenniske

idenniske op 10 maart 2009 #

hallo,

Is het mogelijk om mijn dock te back-uppen en naar iemand anders toe te sturen zodat hij die ook kan gebruiken? ik kan het nergens op mijn harde schijf vinden.

BVD

fozzy

fozzy op 10 maart 2009 #

Wat is dr de bedoeling van dan?

Dat die persoon dezelfde programma’s in zijn dock heeft staan?

Kan je dan niet makkelijker/sneller een schermafbeelding maken?
Die andere persoon kan hem dan zelf zo aanpassen door dezelfde programma’s in zijn dock te plaatsen.

idenniske

idenniske op 10 maart 2009 #

De bedoeling is dat hij het zelfde uiterlijk kan gebruiken als mij.
Ik heb ooit bestanden in de dock map moeten zetten maar heb geen idee meer waar ik die terug kan vinden.

fozzy

fozzy op 10 maart 2009 #

Dat terugvinden is heel simpel.

Cmd toets + desbetreffende bestand in je dock aanklikken en dan springt je Mac automatisch naar dat bestand/map/programma.

pinkie

pinkie op 10 maart 2009 #

Ja hoor, dat kan. Je Dock staat in System > Library > Coreservices of het Nederlandse equivalent daarvan. Degene die het ontvangt moet wel rekening houden dat je het dock van de opstartschijf niet kunt vervangen. Dus je zult eerst vanaf een andere schijf moeten opstarten en dan het Dock vervangen. Wel altijd EERST EEN BACK UP MAKEN :evil:

Bor

Bor op 10 maart 2009 #

"idenniske"

Ik heb ooit bestanden in de dock map moeten zetten maar heb geen idee meer waar ik die terug kan vinden.

Dock map? Dit is windows / OS9 niet… Gewoon slepen. Hoppa.

MouseMighty

MouseMighty op 10 maart 2009 #

"idenniske"

Kortom, je bedoelt dus de bestanden die verantwoordelijk zijn voor het uiterlijk van je Dock. `de .png bestanden die het Dock gebruikt. Oei, ik weet wat je bedoeld maar weet ze zo 1,2,3 ook niet te vinden. `google eens op “customize appearance Dock” dan rijg je vast een tutorial en/of voorbeelden,

pinkie

pinkie op 10 maart 2009 #

Kijk nou nog eens naar mijn idee, daar staat toch wat je bedoelt of heb ik het mis?

sven-

sven- op 10 maart 2009 #

Go to Macintosh HD > /System/Library/Core Services/

Right-Click on “Dock” and select “Show Package Contents”

Go to /Contents/Resources/

Over dit topic

Gestart op 10 maart 2009 door idenniske

Laatste reactie door sven-

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen