One More Thing » Community » Forum » Casual » Gadgets » [opgelost] Digitenne op Samsung-TV blijft gecodeerd?

[opgelost] Digitenne op Samsung-TV blijft gecodeerd?

KarelWillem

KarelWillem op 21 oktober 2010 #

Helpie…  Ik weet niet zo goed waar en hoe ik de oplossing van mijn probleem moet zoeken.

We hebben een mooie nieuwe Samsung LCD-TV met een slot er in voor een Conax insteekkaart, waar onze Digitenne smart card inpast.

De TV vindt alle kanalen en de programmagids geeft ze ook weer.
Alleen… op 1,2,3 en regionaal na (free-to-air dus), blijven alle kanalen gecodeerd.

Ik heb de standaard-code (bij ons 0000) ingegeven en de kaart op NL ingesteld.

We hebben een Conax-kaart van Smit, die overal wordt aangeboden in combinatie met de Digitenne kaartjes.

Zie ik nu wat over het hoofd?
Of moet ik op zoek naar een andere Conax-kaart?

Waffle

Waffle op 21 oktober 2010 #

Dit heb ik ook wel eens gehad met Digitenne. Volgens KPN moet je de Smart Card eruit halen en statisch ontladen. Dit doe je door hem lang je kleren te halen.

Dr. Maddox

Dr. Maddox op 21 oktober 2010 #

Klinkt inderdaad als een probleem dat met een reset op te lossen is. Zelfs met Conax kaart zou het plug en play moeten zijn. Bij Digitenne zelf zijn ze behoorlijk bedreven in het oplossen van dit soort problemen. Heb je al contact opgenomen?

En succes met het ontvangst. Ik hoop dat je geen last krijgt van buurjongens met brommertjes! ;)

KarelWillem

Lol. Volgens mij maak je hem dan alleen maar nóg statischer. :lol:

Maar helaas. Het trucje werkt niet.

Dezelfde kaart doet het in de oude Digitenne-decoder wel gewoon zonder codering.

Moet zo’n kaart niet worden gekoppeld aan een nieuwe decoder of zo?

Dr. Maddox

Heb je de configuratie van je TV toestel al bekeken? Het is alweer een tijdje geleden maar ik kan me herinneren dat we bij onze Sony nog wat moesten instellen voordat de Conax het deed..

k-the-ripper

k-the-ripper op 21 oktober 2010 #

weet je wel heel erg zeker dat je module dvb-t is ? als je namelijk de verkeerde hebt die dit niet ondersteund krijg je alleen maar ned 1 2 en 3.
Die conax module’s zijn er in diverse soorten en degene die wel werken staat ook dvb-t op (als dat er niet specifiek op staat heb je hoogstwaarschijnlijk een verkeerde.)

Andere mogelijkheid kan zijn dat je de firmware van de tv eerst moet bijwerken.

KarelWillem

Dr. op 21 oktober 2010

Klinkt inderdaad als een probleem dat met een reset op te lossen is.  … Bij Digitenne zelf zijn ze behoorlijk bedreven in het oplossen van dit soort problemen. Heb je al contact opgenomen?

En succes met het ontvangst. Ik hoop dat je geen last krijgt van buurjongens met brommertjes! ;)
We hebben al Digitenne sinds 2004. Dus die ontvangst zit wel goed. :lol:

Ik heb de zenders al 23 keer opnieuw laten zoeken e.d. en allerlei codes geprobeerd.
Maar helaas.

Ik denk dat ik maar eens ga bellen.

KarelWillem

k-the-ripper op 21 oktober 2010

weet je wel heel erg zeker dat je module dvb-t is?
….staat ook dvb-t op (als dat er niet specifiek op staat heb je hoogstwaarschijnlijk een verkeerde.)…

Staat geen DVB-T op. Alleen DVB.

Heb dus een nieuwe gehaald. Speciaal setje van KPN.

Blijkt exact dezelfde te zijn als ik had.  :lol:

En doet dus net zoveel…

KarelWillem

Na je 47e verweken je hersenen. :sick: :lol:

Een pientere dame bij KPN hielp me op de goede weg.

‘Steek de kaart er eens andersom in.’

Ja, dat hielp… niet.

Maar bracht me wel op het idee dat de Conax-kaart ook nog eens verkeerd om ingestoken kon zijn.

Oftewel; TV op alle kanalen! En opgelost.

Dr. Maddox

ROFLOL! :grin:

Respect dat je dit eerlijk toegeeft! :thumbsup:

Pieterr

Pieterr op 21 oktober 2010 #

Inderdaad:

KarelWillem

Dus als iemand nog een mooi Digitenne Insteekkaart-setje zoekt? :wink:

Poezenbeest

Poezenbeest [moderator] op 21 oktober 2010 #

Ik…. Er komt een PB aan…

Over dit topic

Gestart op 21 oktober 2010 door KarelWillem

Laatste reactie door Poezenbeest

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen