One More Thing » Community » Forum » iOS Software » iOS Apps » Cuba…facetime…gps

Cuba…facetime…gps

Profielfoto van gipsman

gipsman op 20 maart 2017 #

-Mijn vrouw reist binnenkort in Cuba 😲. Ik weet intussen dat bellen vanuit Cuba €6 kost bij Orange-België en een sms €0.50. Die sms lukt nog wel, maar bellen is no pasaran. Wifi gaat nu snel vooruit in het land. Vraag is nu: wat doet facetime als je iemand (in België) facetimed (facetimet) vanuit Cuba en die iemand heeft geen facetime, of heeft facetime niet aan staan of bevindt zich buiten een wifizone en heeft data niet aan staan? Gaat de oproep dan automatisch naar de ‘gewone’ mobiele verbinding (kassa!) of zegt facetime iets als “facetime is nu niet beschikbaar” en er komt geen verbinding tot stand ?
-GPS mag/mocht in Cuba lange tijd niet om o.m. politieke redenen. Ik weet niet of dit nu anders is, na de handshake van Obama. Feit blijft dat apps die data nodig hebben (waze, google maps, apple maps) uit de boot vallen, wgs. te duur, data roaming zal uit staan. Bestaat er een tomtom of navigon map voor Cuba? Of moet zij avontuurlijk terug naar de papieren kaart en vragen in het beste spaans ?

Profielfoto van penseel

penseel op 20 maart 2017 #

Wel van Garmin, http://www.gpstravelmaps.com/gps-maps/caribbean/cuba.php

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 20 maart 2017 #

gipsman op 20 maart 2017

-GPS mag/mocht in Cuba lange tijd niet om o.m. politieke redenen.

Hoe dacht jij dat Cuba dat GPS signaal tegenhoudt? Een reuze alu-hoedje over het eiland?!

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 20 maart 2017 #

Ze kunnen zelfs over het meenemen van je smartphone nog steeds moeilijk doen.
Dat zal in de praktijk niet snel gebeuren, maar officieel mag je dus nog steeds niets met GPS gebruiken of meenemen.

Profielfoto van gipsman

@penseel
Garmin iPhone app?
@Goeidag
Ik bedoel niet het signaal, wel de devices, zoals KarelWillem zegt.

Profielfoto van computer space

computer space op 20 maart 2017 #

Heerlijk, 2 weken off the grid, aan de rum en sigaren. Lekker thuis laten die telefoon. Berichtje per postduif dat ze is aangekomen en jij ook weer gerust.

Profielfoto van gipsman

@computer space
OK, maar wat als dit gebeurt:

Profielfoto van Brombeer

Brombeer op 20 maart 2017 #

Of moet zij avontuurlijk terug naar de papieren kaart en vragen in het beste Spaans ?

Als je land en volk wilt leren kennen is dat de manier om te doen ja. Dan kom je wat verder dan Havana Vieja, de Malecón en in Trinidad het Plaza Mayor

Zelfs als ik de weg weet (of denk te weten)  leg ik graag een kaart over de motorklap en speel een vertwijfelde vreemde. En dan komen de oude mannetjes en vrouwtjes tevoorschijn, die elkaar aftroeven in het beter weten en ontstaat er wel eens een gezellig oploopje in een gehucht waar verder nooit wat gebeurt.
En je riskeert een tip die in geen enkele reisgids staat. Waar ze de de beste ron, de lekkerste maniok serveren en de mooiste son spelen. Waar het beste casa particulare is in Viñales.

Cuba staat op het punt om in sneltreinvaart te veranderen; nu kun je er nog iets zien en proeven dat er straks niet meer is. En dan ga je miepen over een smartphonefunctie. Man, geef je baas een middelvinger en ga mee.
@computer-space heeft nog nooit zoveel gelijk gehad als hier.

Zorg wel dat je daar afgeladen met daar bruikbare spulletjes aankomt, ik heb van een dorpsgenote wier dochter in Cuba woont begrepen dat er een tekort kan zijn aan de meest voor de hand liggende zaken. Toen ze mijn ducttape leende om een kinderfietsje in te pakken en ze de rol mochten houden, waren ze er erg blij mee.

Profielfoto van aartjan

aartjan op 20 maart 2017 #

zie ook mijn blog over Cuba! http://aartjan.nl/blog/cuba-reistips/
en over bellen in het buitenland! http://aartjan.nl/blog/bellen-buitenland-30-tips-om-kosten-te-besparen/

“GPS is verboden, maar op je mobiel werkt het gewoon perfect. Nokia Here maps heeft heel Cuba als gratis download, dat gaat supergoed. Kost niks, ook geen data. Alleen bijvoorbeeld Vinales ontbreekt daarop volledig. Een supertip is Tripadvisor. In de App van Tripadvisor kun je een gehele stad offline opslaan, inclusief de Google Maps kaart en alle Tripadvisor POI’s. Kan je doen als je Wifi hebt, of gewoon alvast in Nederland.”

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 20 maart 2017 #

KarelWillem op 20 maart 2017

Ze kunnen zelfs over het meenemen van je smartphone nog steeds moeilijk doen.

Hé, we leven in 2017, niet in 1975.

Profielfoto van mackerjack

mackerjack op 20 maart 2017 #

in 1975 hadden ze geen smartphones …

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 21 maart 2017 #

In Cuba leven ze eerder in 1957 dan in 1975 b.t.w.:)

Over dit topic

Gestart op 20 maart 2017 door gipsman

Laatste reactie door KarelWillem

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?