One More Thing » Community » Forum » Mac Software » macOS » Contacts opsplitsen per device

Contacts opsplitsen per device

Profielfoto van hoeij

hoeij op 11 januari 2017 #

Ik vroeg me af of het mogelijk is binnen contacts om deze op te splitsen met bijv. categorieën.
Nu worden “all contacts” gesynchroniseerd via iCloud in mijn iPhone en iPad. Maar er zitten contacten tussen die ik alleen in mijn telefoon wil hebben , en sommige alleen gebruik voor verjaardagen.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Profielfoto van TKroon

TKroon op 11 januari 2017 #

Je kunt groepen aanmaken en die kun je dan selecteren per apparaat. In contacten staat linksboven “groepen”. Hoe je dit handig kunt managen op je iPhone weet ik niet, maar in de contacten-app op een Mac gaat dit zeer eenvoudig in ieder geval.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 11 januari 2017 #

Precies zo do ik het al jaren. Ik heb een aantal ‘contacten’ zoals Sketch, Dropbox, Apple, Tesla en dat soort bedrijven. Met geen van hen heb ik ooit contact maar door ze in mijn contacten te plaatsen krijg ik hun nieuwsbrieven wel netjes/zonder problemen binnen in Mail met een mooi bedrijfs-logootje erbij. Deze contacten heb ik allemaal in een groep geduwd met de naam nieuwsbrieven of zoiets. Kortom, als ik deze niet aanvinkt in de Contacten app zal ik ze nooit zien.

Wat wel vaak in het verleden voorkwam is dat mensen met hun partner één AppleID/iCloud account gebruikte om niet dubbele app aankopen te hoeven doen. Die mensen komen vaak dus in de problemen met dit soort dingen omdat Apple ID’s geen gebruikers/bedrijfsprofielen zijn maar persoonlijke accounts.

Profielfoto van hoeij

hoeij op 11 januari 2017 #

De “groepen” functie binnen contacts die zijn mij inderdaad bekend. Het gaat mij echt hoe ik zo’n aparte groep in mijn telefoon alleen kan gebruiken bijv.
Binnen iCloud kan ik dan een groep aanmaken met alleen telefoonnummers en die wil ik dan syncen met de iPhone.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 11 januari 2017 #

Gaat niet lukken. Dan moet je naar een aparte contacten app.

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 11 januari 2017 #

Wat dacht je ervan om een 2e iCloud account aan te maken voor dit doel?

Profielfoto van Libbe

Libbe op 11 januari 2017 #

Mijn ervaring is als volgt: Alle adressen in de iCloud. Vervolgens groepen maken b.v. GSM Jan GSM Piet Familie et cetera. Vervolgens in elke groep de adressen/personen slepen. Daarna op je iPhone of iPad de groep aanvinken die je als hoofdgroep gebruikt. Mocht j toch andere adressen nodig hebben, dan vink je even die groep aan.

Profielfoto van aartjan

aartjan op 11 januari 2017 #

1 adresboek in je icloud + 1 in je gmail.
werkt perfect, kan je overal apart aan- en uitzetten

Over dit topic

Gestart op 11 januari 2017 door hoeij

Laatste reactie door aartjan

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?