One More Thing » Community » Forum » Pro » Zakelijk » Contacten sorteren op plaats of postcode

Contacten sorteren op plaats of postcode

vogel

vogel 2 jaren geleden #

Ik doe sinds kort een cursus waarbij marketing nogal centraal staat. Om straks mezelf beter te promoten lijkt het me handig om goed te kunnen zien waar mijn doelgroep zich bevindt, zodat ik bij een optreden in A’dam in één klap al mijn Amsterdamse vrienden kan uitnodigen en bij een optreden in Maastricht de Limburgers kan mobiliseren. Hoe pak ik zoiets het handigste aan?

TheBigZ

TheBigZ 2 jaren geleden #

Kan dat niet met een slimme groep? (Nog niet zelf geprobeerd)

tarun

tarun 2 jaren geleden #

Het enige dat ik kan verzinnen is dat je het geheel exporteert, importeert in b.v. Excel en daar sorteer of groepeert.

gtabak

gtabak op 03 maart 2012 #

Gebruik BENTO. Zit al een automatische koppeling in met Adressbook, je kunt dan veel meer met je data, dan in het gewone adresboek, terwijl de originele data gewoon in Adressbook beschikbaar blijft.

vogel

vogel op 03 maart 2012 #

Bedankt! Excel heb ik, Bento niet, maar ik ga het zeker bekijken.

koen

koen op 09 maart 2012 #

Kan het hier niet mee: http://itunes.apple.com/us/app/addresses/id468041616?mt=12 ?

tarun

tarun op 09 maart 2012 #

koen op 09 maart 2012

Kan het hier niet mee: http://itunes.apple.com/us/app/addresses/id468041616?mt=12 ?

Dat is een leuke vondst. Werkt goed, alleen slimme groepen onderscheiden zich niet van de gewone groepen.

koen

koen op 10 maart 2012 #

Ik gebruik het zelf niet maar vond het na enig zoeken in de MAS. En om nu Excel te gebruiken is wel heel erg omslachtig. Bento is al wat beter, omdat het een database programma is, maar is dan weer overkill.

Erg vreemd trouwens dat deze functionaliteit niet zit ingebakken in de OS X Address Book.  Het moet lijkt me niet al te moeilijk zijn om een kleine applicatie te maken die dit kan.

whispering

whispering op 10 maart 2012 #

Dat kan toch met slimme groepen. Ik zou op elke adreskaart een paar extra velden opnemen met regio informatie van de persoon. Bijvoorbeeld ‘Provincie’ en ‘Streek’ Daarna kun je met een slimme map de benodigde selectie maken. Het is dan wel belangrijk dat je eenvormige gegevens gebruikt op de adreskaarten omdat anders de selectie in de slimme map niet meer nauwkeurig is.

vogel

vogel op 21 maart 2012 #

Ik heb de informatie inmiddels toegevoegd, maar had dit topic eerder moeten lezen. Dan had ik namelijk ook de provincie en niet alleen de stad toegevoegd…
Maar goed, de meesten zitten in de vier grote steden en Delft dus ik denk dat ik er wel uitkom. Al die slimme groepen moet ik dan als vCard exporteren, omdat op plaats sorteren in ymlp.com voor geen meter werkt. Pfff…

iep

iep 2 jaren geleden #

Een database programma lijkt heel erg omslachtig maar is het zeker niet. Het biedt je een bepaalde groeimogelijkheid maar ook veel flexibelere sorteringsmogelijkheden. In een spreadsheet is dat al wat beperkter, je loopt sneller het risico dat hij een kolom gaat lopen sorteren waardoor de inhoud van de cellen ineens op de verkeerde rij terecht komt en je uiteindelijk 1 grote spaghetti aan gegevens hebt.

Bij dit soort zaken is het van groot belang dat je eerst gaat nadenken over een structuur. Wat wil je precies aan gegevens gaan opslaan en wat wil je nou met die data gaan doen? Er zijn namelijk naast gewone database applicaties zat specifieke analyse tools voor o.a. statistiek, management en marketing. Denk alleen al aan iets als SPSS.

Over dit topic

Gestart 2 jaren geleden door vogel

Laatste reactie door iep

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen