One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Desktop » CD-laatje openkrijgen op iMac G4

CD-laatje openkrijgen op iMac G4

LucasJV

LucasJV op 19 november 2011 #

Ik heb de harde schijf in m’n iMac G4 gewiped en ik ga er 10.4 op zetten. Dit moet via een DVD’tje, want de installer voor 10.4 wil niet werken op m’n MacBook Pro (ik wilde het eerst via target disk mode doen). Ik kan enkel het CD-laatje niet openkrijgen, niet via de gebruikelijke toetsencombos, en ook niet door via Open Firmware ‘eject disc’ te typen (deze geeft de melding ‘can’t open the eject device’). Wat te doen? Zijn er anders alternatieven om OS 10.4 op deze iMac G4 te installeren?

dimelot

dimelot op 19 november 2011 #

Probeer eens te herstarten met de muis knop ingedrukt.

1984

1984 op 19 november 2011 #

Je tong uitsteken wil nog wel eens helpen.

Maar herstart de Mac eens met de muisknop ingedrukt,

LucasJV

LucasJV op 19 november 2011 #

Nope, werkt niet als er geen OSX op staat. Inmiddels is het al opgelost. Er bleek nog 1 toetsencombo te zijn; ipv ‘eject’ dus Command-R gedaan, en dat deed ‘m wel open.

Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 20 november 2011 #

Als er een klein gaatje in de voorkant van de CD-speler zit, kun je een paperclip openbuigen en het uiteinde ervan in dat gaatje drukken. De lade van de CD-speler zou dan een klein eindje open moeten gaan, waarna je hem met de hand helemaal open kunt trekken. Dit gaat een beetje zwaar maar kan geen kwaad — de weerstand die je dan voelt is vanwege de tandwielen en elektromotor, maar die kunnen daar tegen. Je kunt dit zelfs doen als de computer aanstaat, hoewel het weer niet aan te raden is wanneer de CD ook echt in gebruik is ;)

Over dit topic

Gestart op 19 november 2011 door LucasJV

Laatste reactie door Jakko Westerbeke

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in of registreer.

Inloggen