One More Thing » Community » Forum » Mac Software » macOS » Bootable USB werkt niet

Bootable USB werkt niet

Profielfoto van Chocolat

Chocolat op 17 maart 2017 #

Hoi,

Ik heb een Macbook pro uit 2009, ik probeer via een bootable usb Sierra er op te zetten. Er stond eerst Yosemite op maar die kan ik niet meer terugzetten. De usb is succesvol gemaakt met Disk Maker X. Vervolgens heb ik de usb in de macbook gedaan en met ALT opgestart. Dan zie ik inderdaad de usb staan en als ik erop klik en op enter klik, dan krijg ik een rondje met een schuine streep erdoor heen (foutmelding?) en de macbook schakelt dan automatisch uit en start niet meer zelf op. Wat doe ik verkeerd?

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 17 maart 2017 #

Je wil een te nieuw OS op je Mac zetten. De oudste MBP die Sierra ondersteund, is de mid-2010 uitvoering.
Het nieuwste OS dat nog door jouw machine wordt ondersteund, is OS X 10.11.6 (El Capitán).

https://support.apple.com/en-us/HT201475

Profielfoto van Chocolat

Dankjewel!
Hoe kom ik nu aan de installer van El Capitan? Staat niet meer in de APP store, en staat ook niet onder mijn aankopen..

Profielfoto van Chocolat

Mijn huidige nieuwe Mac draait onder El Capitan, maar de installer kan ik niet vinden

Profielfoto van jv65

jv65 op 17 maart 2017 #

Via een omweg kun je ‘m downloaden.

https://support.apple.com/nl-nl/HT206886

Profielfoto van Chocolat

Dan krijg ik de melding ‘Deze versie van OS X 10.11 kan niet op deze computer worden geïnstalleerd’.

Profielfoto van jv65

jv65 op 18 maart 2017 #

En via deze link? https://itunes.apple.com/app/os-x-el-capitan/id1147835434?mt=12

Profielfoto van Chocolat

Chocolat 6 maanden geleden #

Nee lukt helaas ook niet.
De iMac die ik nu gebruik kwam bij de aankoop al met El Capitan. Zou ik daarom het installer bestand niet kunnen downloaden?

Profielfoto van jv65

jv65 6 maanden geleden #

Een maand geleden heb ik via bovenstaande link El Capitan nog gedownload en geïnstalleerd op de MacBook Pro 2009 van m’n broer. Dat ging zonder noemenswaardige problemen. Blijkbaar kun je ‘m alleen op de MacBook Pro 2009 zelf downloaden. Op m’n Mac mini met Sierra lukt het namelijk ook niet.

Profielfoto van Chocolat

Chocolat op 20 maart 2017 #

Okee vandaar, ik heb alleen mijn macbook pro verder al helemaal leeggehaald, volgens mij kom ik dan niet meer bij de appstore.

Profielfoto van jv65

jv65 op 20 maart 2017 #

Dat wordt een uitdaging….

De ‘normale’ El Capitan kun je niet op jouw MacBook installeren (heb ik toen ook geprobeerd, maar dat gaf een foutmelding). Het originele OS (Leopard) heeft geen App store en om die te krijgen moet je eerst upgraden naar Snow Leopard. Ik ben dus bang dat je die zal moeten aanschaffen. Kost €19,99 en kun je hier bestellen.

Een andere oplossing weet is zo even niet.

Profielfoto van Zakske

Zakske op 20 maart 2017 #

jv65 op 20 maart 2017

Een andere oplossing weet is zo even niet.

Gewoon Snow Leopard illegaal van internet plukken?

Profielfoto van Chocolat

Chocolat op 22 april 2017 #

Het is me helaas nog steeds niet gelukt de MacBook opnieuw te installeren.

Ik heb de Snow Leopard 10.6.3 dvd aangeschaft en wilde het hiermee proberen.
Het installatieprogramma start netjes op als ik met C opstart, vervolgens kies ik de taal en dan krijg ik het schijf icoon met een geel driehoekje met uitroepteken te zien. Met de melding: ‘Mac OS X kan niet van deze schijf worden opgestart’. Wat nu?

Profielfoto van Chocolat

Chocolat op 22 april 2017 #

Ik ben een stap verder. Snow Leopard 10.6.3 staat er inmiddels op. Maar nu upgraden naar 10.6.8 of naar Yosemite.
Als ik het via de software update probeer krijg ik de volgende melding: ‘De update gecombineerde Mac OS X update kan niet worden bewaard. De digitale handtekening van Apple is ongeldig. Mogelijk is er met de update geknoeid nadat deze door Apple is ondertekend.’
Waarschijnlijk omdat dit een oude update is die niet meer uit te voeren is? Of is het wat anders?

Over dit topic

Gestart op 17 maart 2017 door Chocolat

Laatste reactie door Chocolat

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?