One More Thing » Community » Forum » iOS Software » Sync (iTunes & iCloud) » Bij sync overschreven apps?

Bij sync overschreven apps?

wdele

wdele op 02 november 2011 #

Hallo,

Mijn computer wou niet syncen. Nu probeer ik het met de computer van mijn vader. Maar als ik mijn iPod touch daar nu sync, worden dan de apps en andere dingen van mijn vader in zijn iTunes-library door mijn apps overschreven? Of maak ik gewoon puur een reservekopie zonder dat er iets met mijn vaders’ iTunes-library gebeurt?

Alvst bdnkt,
L.

Hansi2124

Hansi2124 op 02 november 2011 #

Je synct een iPod met een andere Mac. Wat wil je dan syncen? :wink:

wdele

wdele op 02 november 2011 #

Ik wil alles wat op mijn iPod staat syncen.

Hansi2124

Hansi2124 op 02 november 2011 #

Even logisch nadenken: waarmee wil je je iPod syncen dan en wát wil je syncen?

wdele

wdele op 03 november 2011 #

Ik wil mijn iPod syncen met de laptop van mijn vader.
Ik wil mijn hele iPod syncen, dus een hele reservekopie maken.

Hansi2124

Hansi2124 op 03 november 2011 #

Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt: syncen en backuppen.
Syncen is dat je bepaalde items gelijk trekt op je iPod met een Mac. In dit geval dus de laptop van je vader. Je kan voor het aansluiten van de iPod op de laptop aangeven in iTunes op de laptop wat je precies wilt syncen.
Een backup van je iPod maken is niets anders dan een bestand aanmaken van (in dit geval je iPod) op het andere apparaat (in dit geval de laptop van je vader).

wdele

wdele op 03 november 2011 #

Ok, sorry. Maar ehm… het synchroniseren op mijn computer werkte dus alleen niet. Maar goed, ik heb dit geprobeerd:

iTunes can create backups of your iOS device when you:

Sync with iTunes (disabled if you have iCloud backup turned on)
Right-click (or Control-click) the iOS device in iTunes under Devices and choose Back Up
Use these steps to manually back up your iOS device using iTunes:

Connect your iOS device to a computer with the latest version of iTunes installed
Select your iOS device in iTunes under Devices
Right-click (or Control-click) the device and select Back Up
iOS device backups preserve your settings, the Camera Roll (or Saved Pictures), and other important data. Learn more about what is stored in a backup.

van het Apple Support op http://support.apple.com/kb/HT1766. Doe ik het goed?

Hansi2124

Hansi2124 op 03 november 2011 #

Ja, dat gaat goed. Maar dan moet je eerst in de voorkeuren van iTunes een vinkje hier zetten:

Anders gaat je iPod alsnog synchroniseren.

wdele

wdele op 04 november 2011 #

Ok, dus Voorkeuren –> Apparaten, vinkje zetten bij “Voorkom automatische synchronisatie van iPods, iPhones en iPads en dan doen wat er op het Apple support staat?

Hansi2124

Hansi2124 op 04 november 2011 #

Yep.

wdele

Als ik dit doe en een reservekopie maak, dan loopt mijn iPod touch steeds vast. Zonder dit vinkje lukt het gewoon.

Hansi2124

Hansi2124 op 04 november 2011 #

Dus je hebt nu nog alles van jezelf op de iPod staan? Dat zou dan mooi zijn en anders dan dat ik zou denken dat er zou gebeuren.

wdele

Hallo,

Ik ben net ff naar de APR geweest en het is opgelost.

Misschien nuttig voor andere mensen:

1. Sluit je iDevice aan

2. Werk je software bij en negeer de melding dat alles wordt gewist (maar maak van tevoren toch een back-                      up voor de zekerheid)

3. Als je software is bijgewerkt, ga naar de App Store en dan naar Updates.

4. Tap dan op Aankopen en klik op het cloud-icoontje van de apps die je wilt downloaden.

Als het misgaat is het niet mijn schuld, dit zei de APR.

wdele

wdele op 05 november 2011 #

Maar helaas staat er geen aankopen. Dus wil ik hem syncen met het tabblad “Apps” in iTunes waar ik al mijn apps nog heb, maar helaas als ik op “Pas toe” klik gaat iTunes een reservekopie maken. En ik wil voor de zekerheid tóch nog een back-up.

Over dit topic

Gestart op 02 november 2011 door wdele

Laatste reactie door wdele

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen