One More Thing » Community » Forum » Mac Software » OS X » Bij het afsluiten vraagt Imac de aan/uit knop in te houden en herop te starten

Bij het afsluiten vraagt Imac de aan/uit knop in te houden en herop te starten

renaat100 op 11 november 2012 #

Beste mensen

Sinds een paar dagen, wanneer ik mijn Imac wil afsluiten komt er een lijn van bovenaan mijn scherm tot langsonder met een grijze achtergrond.
Daarin staat een kader dat ik mijn mac niet kan afsluiten en ik de aan/uit knop moet inhouden tot hij uitvalt, en daarna diezelfde knop terug moet
induwen om op te starten.

Dit doet hij telkens, op gelijk welke manier ik wil afsluiten.
Dit vind ik zeer bizar, wie help mij dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt

vriendelijke groeten

Renaat

sedikit

sedikit op 11 november 2012 #

Even op het forum zoeken op “Kernel Panic”, want dat is de betekenis van het venstertje.

Kdingo

Kdingo op 11 november 2012 #

Lijkt mij ook een KP, iets zitten klooien met je hardware? RAM of andere externe apparaten kunnen hier de oorzaak van zijn (of van windows-achtige flut drivers)

sedikit

sedikit op 11 november 2012 #

Nog gezocht bij Apple. Zelf even je product invullen (iBook, iMac o.i.d.):

http://support.apple.com/kb/index?page=search&src=support_site.home.search_suggested.search&locale=en_US&q=kernel%20panic

renaat100 op 12 november 2012 #

Super! Mijn probleem is opgelost. Ik heb een muziekstudio thuis en het had inderdaad te zien met externe apparatuur. Apparaat opnieuw geïnstalleerd en probleem lijkt opgelost. Kvind het toch nog steeds vreemd want ik heb reeds enkele jaren dezelfde setup, nu pas komt dit probleem naar boven.

Vriendelijke groeten

Renaat

sedikit

sedikit op 12 november 2012 #

Mooi zo!

Over dit topic

Gestart op 11 november 2012 door renaat100

Laatste reactie door sedikit

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in of registreer.

Inloggen