bevoegdheden iTunes map
1962guitarman op 27 november 2012 #
Sinds enige tijd heb ik het probleem dat ik handmatig de bevoegdheden op de map iTunes Media moet herstellen, dwz dat ik de bevoegdheid lezen en schrijven op alle ingesloten onderdelen toepas. Dit handmatig herstellen van de bevoegdheden moet ik doen omdat dit de enige manier bleek om podcasts binnen te halen vanuit de iTunes Store. Heeft me eventjes gekost om dit als remedie te vinden.
Met behulp van Schijfhulpprogramma herstellen van bevoegdheden geeft niet hetzelfde resultaat.
Vervelend is dat wanneer ik deze bevoegdheden hersteld heb op de iTunes map, ik dit na enige dagen weer moet doen omdat de podcasts wederom niet willen dowloaden. Het probleem zit ‘m niet in de iTunes Media map zelf omdat daar de bevoegdheden (lezen en schrijven) altijd correct staan wanneer ik podcasts niet gedownload krijg, maar het zit ergens dieper in de mappenstructuur. Ik heb er al eens naar gezocht maar het is onbegonnen werk. Het zijn overigens niet alleen podcasts die niet gedownload kunnen worden maar ook het downloaden van andere onderdelen vanuit de iTunes Store lukt niet en als ik het goed heb gaat zelfs het bijwerken van apps uit de App Store niet.
Mijn vragen nu…
Ligt het aan instellingen op mijn mac?
Ligt het aan instellingen die verbonden zijn aan mijn Mac Account?
Ligt het misschien aan het feit dat ik twee Mac Accounts heb?
Is er iets corrupt in de mappenstructuur en kan ik beter iTunes een keer opnieuw installeren?
Zie ik een mogelijkheid over het hoofd?
johnkeates op 28 november 2012 #
Kijk gewoon eens in het logboek, daar staat gewoon beschreven wat er precies fout gaat, waar, en waarom.
koen op 28 november 2012 #
1962guitarman - op 27 november 2012
Met behulp van Schijfhulpprogramma herstellen van bevoegdheden geeft niet hetzelfde resultaat.
Dit kijkt alleen naar de Systeem files, en heeft niets te maken met de documenten in je persoonlijke folder. Verder moet je nooit gaan rommelen in je iTunes mappen, daar komt altijd hommeles van.
Ik denk trouwens dat het te maken heeft met het feit dat je twee iTunes accounts hebt.
Edit: oops, ik las het niet goed, je hebt twee Mac accounts.
1962guitarman op 29 november 2012 #
@johnkeates: Uit het logboek (neem aan dat je console bedoelt) kan ik niks zinnigs opmaken. Daar krijg ik de melding: “sandboxd: ([26393]) WebProcess(26393) deny mach-lookup com.apple.pbs.fetch_services
@koen: de bevoegdheden bijstellen in mappen naar lezen en schrijven in iTunes mappen lijkt me niet funest.
… en ik heb inderdaad wèl twee iTunes accounts, verkeerd geformuleerd, excuus hiervoor. Maar het lijkt me tòch niet de oplossing want vanavond had ik het probleem weer en heb met beide accounts geprobeerd podcasts binnen te halen hetgeen niet lukt.
1962guitarman op 29 november 2012 #
Heb iTunes geupped naar 11, misschien is het probleem nu wel weg…:smile:
johnkeates op 30 november 2012 #
Meldingen van sandboxd kan je negeren in dit geval. Geeft iTunes niet zelf iets als je een ‘onbevoegdheidsprobleem’ hebt?
Poezenbeest [moderator] op 30 november 2012 #
1962guitarman - op 27 november 2012Het probleem zit \’m niet in de iTunes Media map zelf omdat daar de bevoegdheden (lezen en schrijven) altijd correct staan wanneer ik podcasts niet gedownload krijg, maar het zit ergens dieper in de mappenstructuur.
Deze al eens geprobeerd?

Ja, dat heeft ie al geprobeerd (dat schreef ie tenminste). Het probleem is dan ook opgelost, tot dat het terugkomt.
1962guitarman op 30 november 2012 #
Juist, goed gelezen johnkeates… en het probleem is niet verholpen. Ook onder iTunes 11 hetzelfde.
Maar gitaarman, heb je op het moment dat je specifieke probleem optreed al in je Console gekeken? Want die meest recente post staat alleen de sandboxd melding, en daar hebben we op het moment niet zo veel mee te maken. Kan je het probleem reproduceren?
1962guitarman op 02 december 2012 #
Op het moment niet. Downloads werken gewoon sinds de laatste keer dat ik de bevoegdheden gewijzigd heb. Zo gauw het probleem zich weer voordoet zal ik een screendump van console maken.