One More Thing » Community » Forum » iOS Software » Sync (iTunes & iCloud) » Beltonen gekocht in de iTunes store..

Beltonen gekocht in de iTunes store..

pnnkroon

pnnkroon op 02 november 2011 #

Beste lezer,

Een paar dagen geleden heb ik beltonen gekocht in de iTunes store. Twee stuks om precies te zijn. Super, totdat ik de update naar iOS5 maakte. Mijn sync verliep perfect en de beltonen kwamen netjes onder het desbetreffende tabblad terecht. iOS5 werkt naar behoren etc. lovende verhalen enzo etc.

Nu merk ik dat de beltonen niet meer op mijn iPhone staan. Niet zo’n probleem zou je denken, gewoon even synchroniseren. Maar nee, daar stopt het verhaal.

DRM op beltonen? Dacht ‘t niet.

Hoe kan ik dit oplossen?

Jack1

Jack1 op 02 november 2011 #

weer opnieuw downloaden, kost niets.

ik had hetzelfde als jij, en zo heb ik het opgelost.

pnnkroon

Muziek is niet aan je Apple ID gekoppeld!

Dit geldt dus niet voor beltonen? Ik ga het proberen, dank.

pnnkroon

” U hebt dit artikel eerder gekocht. Wilt u het opnieuw kopen? “

Het lijkt me sterk dat het nu niets kost..

Jack1

Jack1 op 02 november 2011 #

Ik heb er geen factuur van gehad, dus ga ik er van uit dat het niets kost. net als in de appstore en de macappstore, waar het ook zo werkt.

unSOUND

unSOUND [moderator] op 03 november 2011 #

pnnkroon op 02 november 2011

Muziek is niet aan je Apple ID gekoppeld!

Ja hoor, dat is het wel.

pnnkroon

pnnkroon op 03 november 2011 #

@Jack1 gek dat er dan staat dat je het opnieuw gaat kopen. Bij de App Store staat duidelijk dat je een update gaat downloaden. Maar goed, ik ga het proberen. Anders, jammer dan hoor.

@unSOUND hoe weet je dat?

unSOUND

Omdat die info opgeslagen wordt, op de server van Apple bij de aanschaf-geschiedenis van jouw AppleID, maar ook in het bestand zelf.

pnnkroon

@unSOUND is dat sinds kort? Ik ben in de veronderstelling dat wanneer mensen hun muziek kwijt zijn, door bijvoorbeeld een gecrashte Mac, dat ze dat dan ook écht kwijt zijn. Is het sinds kort veranderd of is dit altijd zo geweest?

pnnkroon

@Jack1 bedankt voor het antwoord trouwens!

unSOUND

pnnkroon op 03 november 2011

@unSOUND is dat sinds kort? Is het sinds kort veranderd of is dit altijd zo geweest?

Dit is altijd zo geweest. Alleen automatisch terughalen van al je muziek is nog niet mogelijk in Nederland, maar die functie komt binnenkort. Je kunt al wel alle Apps in één keer downloaden.

Van je muziek wordt verwacht dat je zelf een goede back-up maakt, die waarschuwing kreeg je ook de eerste keren dat je muziek uit de Store downloadde.

pnnkroon

@unSOUND Ah, oké! Duidelijk. Ik zal het eens uitzoeken :)

pnnkroon

pnnkroon op 04 november 2011 #

@Jack1 100% kolder dus, want ik moet gewoon betalen voor die beltoon ;)

Iemand nog een andere oplossing?

@unSOUND hoe is dit in jouw optiek te verklaren? (Apple ID gekoppeld aan muziek/beltonen)

unSOUND

unSOUND [moderator] op 04 november 2011 #

pnnkroon op 04 november 2011

@Jack1 100% kolder dus, want ik moet gewoon betalen voor die beltoon ;)

@unSOUND hoe is dit in jouw optiek te verklaren? (Apple ID gekoppeld aan muziek/beltonen)Normaliter ( bij Apps iBooks en Muziek ) kun je de aankoop gewoon afronden, en hoef je niet te betalen. Bij beltonen geldt dat blijkbaar niet:

please note that you can only re-download apps and iBooks for no charge. Other purchases will be charged for re-download.

Maar goed, ik maak mijn eigen ringtones gewoon zelf… gratis.

pnnkroon

pnnkroon op 10 november 2011 #

@unSOUND ik vond het ook al vreemd dat Apple vanuit de iTunes store aangeeft dat je de beltoon opnieuw aanschaft. Bij Apps en iBooks geeft Apple aan dat je een ‘update’ installeert. Die nuance had eigenlijk een belletje moeten doen rinkelen, maar schaap-mens dat ik ben :sarcastic:…

Goed, kennis gekocht voor €1,29.

pnnkroon

pnnkroon op 10 november 2011 #

Toch is het probleem nu nog steeds niet opgelost, ook al heb ik de beltoon op mijn iPhone staan. Het onderliggende proces is nog steeds niet duidelijk.

Waarom kan ik deze beltoon nou niet ‘terug’-synchroniseren?

Het is dus niet zo dat je de beltoon simpelweg opnieuw kan downloaden, aangezien Apple hier geld voor rekent.

Toch DRM op beltonen dan?

unSOUND

unSOUND [moderator] op 11 november 2011 #

pnnkroon op 10 november 2011

Waarom kan ik deze beltoon nou niet ‘terug’-synchroniseren?

Heb je al geprobeerd om de iPhone aan iTunes te hangen en te kiezen voor “Zet aankopen over” ? Want bij mij staat de beltoon nu gewoon in iTunes…

pnnkroon

pnnkroon op 12 november 2011 #

De beltoon is bij mij zowel aanwezig in iTunes als op de iPhone. Het synchroniseren van de iPhone naar iTunes is geen probleem. Wanneer ik die synchronisatie echter uitvoer, verwijderd iTunes de beltoon van mijn iPhone, waarna ik de beltoon niet meer ‘terug’ kan synchroniseren. Dus hij staat ook wel in iTunes, alleen niet meer op de iPhone.

Maar ik zal “Zet aankopen over” eens proberen!

Over dit topic

Gestart op 02 november 2011 door pnnkroon

Laatste reactie door pnnkroon

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen