One More Thing » Community » Forum » Pro » Audio & Video » Beeld VLC hapert

Beeld VLC hapert

Yurgen

Yurgen op 25 november 2008 #

Tijdens het bekijken van een film hapert het beeld af en toe.
Het rare is dat ik hier geen last van heb zodra ik Wifi uitzet, bv in de trein.
Het gaat om de nieuwste macbook 2.0 ghz, samen met VLC versie 0.96.

Hebben meer mensen hier last van, of heeft iemand een oplossing?

KarelWillem

KarelWillem op 25 november 2008 #

Geen last van.

Behalve als ik een reutje videoconversies aan het doen ben in andere programma’s.

Dan is VLC regelmatig te traag.

sven-

sven- op 25 november 2008 #

Wat voor films bekijk je? (HD films, DVD’s, of .avi / .mkv bestanden?)

Yurgen

Yurgen op 26 november 2008 #

Een .avi bestand

unSOUND

unSOUND [moderator] op 27 november 2008 #

"Yurgen"

Een .avi bestand

De extensie AVI zegt alleen helemaal NIKS over wat voor film het is, welke codering, welke afmeting… Kortom: daar schieten we niks mee op,  :wink:  

Zie ook: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=475329#475329

Ghitze

Ghitze op 07 december 2008 #

Ik heb hier ook last van. Ik heb een nieuwe MBP 2.4Ghz 4gb ram, en hij hapert enorm met vlc bij 1080 films.
Mkv =

Structuur:
H.264, 1920 x 800, Miljoenen
DTS Coherent Acoustics, 5.1 (C L R Ls Rs LFE), 48,000 kHz
Text Subtitle, 1920 x 800, Miljoenen+
Bps: 23,98

Ik ben een nieuwe mac gebruiker, en ik moet zeggen dat het een heerlijkheid is om weg te zijn bij windows.

sven-

sven- op 07 december 2008 #

@ Ghitze: films met H.264 codering in een hoge resolutie zijn nou eenmaal niet gemakkelijk te verwerken / af te spelen.

Dingen die je kunt proberen:
- .mkv bestand m.b.v. Perian openen in QuickTime en opslaan als .mov. Vervolgens de avc1decoder component gebruiken voor het afspelen.
- XBMC of Plex gebruiken voor het afspelen van deze films. Deze programma’s zorgen ervoor dat je videokaart minder belast wordt en juist de CPU meer wordt gebruikt voor het afspelen van de films.

Barabas2005

Barabas2005 op 07 december 2008 #

Heb je een nieuwe MBP unibody? Probeer dan eens de film om te zetten in Handbrake m.b.v. de AppleTV of Quicktime setting. Quicktime speelt op de nieuwe MBP zelfs HD films zo “smooth as a baby’s bottom”. Misschien heb je ook de “detelecine” optie nodig, maar dat weet ik niet zeker.

sven-

"Barabas2005"

Probeer dan eens de film om te zetten in Handbrake m.b.v. de AppleTV of Quicktime setting.

Ik wist niet dat HandBrake .mkv bestanden ondersteunde ?

"Barabas2005"

Quicktime speelt op de nieuwe MBP zelfs HD films zo “smooth as a baby’s bottom”.

Dit hoeft echt niet voor alle HD videobestanden te gelden.

Barabas2005

Barabas2005 op 07 december 2008 #

Met 0.9.3 kun je nu ook movie files converteren i.p.v. alleen maar DVD’s.

De kwaliteit van de film hangt inderdaad af van hoe het werd gecodeerd. Ik ben momenteel aan het experimenteren met HD materiaal in HB. Soms werkt het ijzersterk (Blu-Ray versie van The Thing naar H.264 720p AppleTV formaat), en soms werkt het gewoon belabberd. Blu-Ray versies van Departed en Pulp Fiction spelen dus als babybilletjes op mijn MBP unibody, maar de AppleTV heeft er maar moeite mee (en af en toe hapert de film dan ook).

Als de HD source een DTS track bevat, kun je HB wel vergeten: het geluid is of te traag of ligt geheel out-of-sync met de beelden. Helaas heb ik Kung-Fu Panda alleen nog maar met DTS tracks of niet-engelse AC3 tracks kunnen vinden. Het HD beeld van deze film ziet er echter weer perfect uit op de AppleTV.

Ik gebruik hier dus de AppleTV setting, maar breng het beeld naar 720p formaat. Het aantal FPS hou ik op 24, anders kan de AppleTV er sowieso niets mee.

sven-

"Barabas2005"

Als de HD source een DTS track bevat, kun je HB wel vergeten: het geluid is of te traag of ligt geheel out-of-sync met de beelden. Helaas heb ik Kung-Fu Panda alleen nog maar met DTS tracks of niet-engelse AC3 tracks kunnen vinden. Het HD beeld van deze film ziet er echter weer perfect uit op de AppleTV.

Om dat op te lossen kun je in QuickTime het audio-spoor eerst helemaal converteren naar AAC.

Ghitze

Ghitze op 07 december 2008 #

Plex werkt lekker vlot. Het is niet echt een prettige interface, maar het scheelt een hoop converteer werk. Bedankt allen  :D

Sanjeev

Sanjeev op 07 december 2008 #

Ja dit probleem heb ik ook met de Avi/divx series die ik afspeel om mijn macbook.
Dan lijkt het ff vast te lopen, ik hoor dat het geluid verder gaat alleen het beeld stopt.
Als ik pauze doe en daarna weer play dan speelt het weer gewoon normaal verder.

Over dit topic

Gestart op 25 november 2008 door Yurgen

Laatste reactie door Sanjeev

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen