One More Thing » Community » Forum » Casual » Gadgets » Fake versies van Beats by Dr. Dre Tour?

Fake versies van Beats by Dr. Dre Tour?

Yannes

Yannes op 27 oktober 2010 #

Ik heb er erg goede verhalen over gehoord en ben ook van plan ze binnenkort te kopen. Een ding wat ik een beetje apart vind is dat je 150 of 170 euro betaald bij Apple en bij Monster zelf, en dat je ze voor 50 dollar en 30-40 pond op Ebay (nieuw) ziet staan.

Is er een soort nep merk in omloop ofzo? Is die overpriced in NL? Ik vind het erg raar een 100 euro prijsverschil.

Sascha

Sascha op 27 oktober 2010 #

Vooral ‘overrated’. En ook overpriced ja. Voor de rest weet ik er niets over hoor.

Mokkaaa

Mokkaaa op 27 oktober 2010 #

Ik heb deze toevallig gisteren eergisteren besteld (gisteren ontvangen) bij Bax-shop.
Er zijn op het internet veel en veel te veel fakes in omloop, ook op marktplaats!
De fakes gaan erg snel kapot zelfs al bij het uit de oren halen..
Ik ben daarom ook maar voor een ‘echt’ paar gegaan bij een winkel die te vertrouwen is. Als je vanavond nog besteld heb je overigens bij Bax-shop 10% korting op alle aankopen!!!

** Wellicht overrated maar wel erg goed geluid. Nicky Romero raad ze zelf ook aan en hij draaid er mee.. zal ook wel iets zeggen??

Yannes

Ik zie op Marktplaats ook allemaal 50 euro dingen staan die nieuw zijn. Waarschijnlijk ook fake. Maar de fake versie heeft alle onderdelen wat de echte ook heeft, zelfs het doosje en alles, dus hoe hou je het nou uit elkaar.

Afroman

Afroman op 27 oktober 2010 #

Nicky Romero raad ze zelf ook aan en hij draaid er mee.. zal ook wel iets zeggen??

Zegt niks. Een koptelefoon/ear buds is geheel persoonlijk hoe ze zitten. Je hebt ook DJ’s die zonder koptelefoon draaien.

Mac Daddy

Mac Daddy [moderator] op 27 oktober 2010 #

Over hoofdtelefoons bestaan al meerdere topics.
Hier graag verder.

Mac Daddy

Mac Daddy [moderator] op 27 oktober 2010 #

Dit topic gaat blijkbaar niet over de aanschaf van een hoofdtelefoon, maar over de vraag of de goedkopere aanbiedingen te vertrouwen zijn. Mijn excuses.

Thoomas

Thoomas op 27 oktober 2010 #

Zelf heb ik een paar weken geleden deze besteld voor nog geen 30 euro:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.48352
Natuurlijk zijn ze fake, maar als het een zeer goede kwaliteit fake is (wat ik van veel mensen hoor), heb ik het er (voor het prijsverschil van ±140 euro) wel voor over. Ze komen als het goed is over een paar dagen bij mij binnen, en kan ik ze vergelijken met mijn originele Sennheiser CX 300.

De originele en de namaak zijn wel uit elkaar te houden, zie bijvoorbeeld hier voor vergelijkingsmateriaal:
http://liljetjennie.wordpress.com/2010/03/13/fake-beats-tour-dr-dre-headphones/

http://www.avforums.com/forums/headphones-headphone-amps/1250534-real-fake-dr-dre-beats-comparison.html

Overigens zijn er verschillende namaakversies in omloop, de goede namaakmodellen zijn bijna niet van de echte te onderscheiden.

Als de prijs onder de 110 euro ligt, kan je er behoorlijk zeker van zijn dat ze nep zijn, aangezien de fabrikant (Monster) het echt niet voor een flink lage prijs aan resellers zal verkopen, die moeten het ook gewoon van hen voor een flinke prijs inkopen.

Yannes

Bedankt voor je reactie Thoomas. Dat maakt het wat duidelijker. Ik heb nu de Sennheiser CX-350 en die klinken vrij goed. Als ik nog een koptelefoon koop wordt het waarschijnlijk de Beats by Dr. Dre Studio, deze vind ik vrij duur voor in-ear en Ebay kan ik ook niet meer vertrouwen met deze fake zooi.

VincentGr

VincentGr op 27 oktober 2010 #

Met zulke prijzen kun je verwachten dat ze fake zijn, zo gaan er ook fake pioneer headphones over de ‘toonbank’, die minimale verschillen hebben.

De Dre headphones staan sowieso al bekend om overpriced te zijn en het van de naam en uiterlijk te moeten hebben. True, ze zien er mooi uit, maar voor minder of hetzelfde geld heb je qualitatief veel betere headphones. Zijn op het net wel diverse tests en reviews te vinden, waaruit blijkt dat ze kwalitatief matig zijn, hoe mooi ze ook zijn.

katryndj

katryndj op 27 oktober 2010 #

Beats By Dre zien er mooi uit en de naam verkoopt ook. Ik zou echter gewoon voor de gevestigde namen op het gebied van audio-apparatuur gaan.

Ik heb zeer goede ervaring met de Technics dj 1200 a http://www.panasonic.com/consumer_electronics/technics_dj/prod_intro_rpdj1200.asp.

Deze heb ik al jaren. Ze omsluiten je oorschelpen heel goed, het geluid is echt magistraal en het eenvoudige design zorgt ervoor dat ze niet snel kapot gaan. Met name de oorschelpen die te roteren zijn zijn zeer gebruiksvriendelijk en het spiraal-draad is draadbreuk-proof. Ik heb de headphones al meer dan 6 jaar en ik heb er nog steeds zeer veel plezier van.

Beats by Dre; Eat your heart out!

p.maassen

p.maassen op 02 november 2010 #

@Thoomas,

Heb je ze inmiddels al binnen? Als de control talk een beetje werkt ben ik hier ook in geinteresseerd.
Laat even weten wat je bevindingen zijn

Thoomas

Thoomas op 09 november 2010 #

Ik heb ze vandaag binnengekregen. Ik had er een beetje gemengde gevoelens bij.

De verpakking etc. was echt prachtig, en zag er erg echt uit (al is dit niet zo natuurlijk).

Ik ben totaal geen audiofiel, dus ik weet er niet zo heel veel vanaf, maar ik vond de oordopjes nogal schel t.o.v. mijn Sennheiser CX-300 die ik had, de Sennheisers zijn wat doffer. Het is even wennen, maar uiteindelijk vind ik het toch wel mooi geluid hebben.

Ik twijfel echter of het de 30 euro waard is, aangezien je via dealextreme ook goedkopere oordopjes kan kopen, die wellicht net zo mooi, of zelfs mooier klinken. Ik vind het jammer dat ik niemand ken met de originele in-ear Dr. Dre beats, dus ik kan het niet vergelijken. Ik ben er wel tevreden mee, maar ik had meer verwacht. De control-talk is echter wel zeer fijn. Volume etc. bedienen gaat fantastisch, maar ik zou de oordopjes toch niet zo snel aanraden.

VincentGr

VincentGr op 09 november 2010 #

Voor 30 euro fake headphone/dopjes: tja, dan kan je niet veel verwachten, zeker niet als een hoop al naar vormgeving (namaak van betrekkelijk mooi ontwerp) gaat. Ze stoppen er gewoon goedkope drivers in. Had je beter voor een ‘echt’ merk kunnen gaan, die zich al bewezen hebben voor een relatief lage prijs.

dilectio

dilectio op 15 juni 2011 #

Ja er zijn neppe versies pas goed op.. Hier een artikel met wat tips:  Beats by dre echt of nep??

BJVR

BJVR op 15 juni 2011 #

Wat een slecht artikel en volgens mij plaats je deze link alleen hier voor je eigenbelang.

Je hebt dit forum gevonden via Google en maakt hier nu een account aan om dit te posten?
Beetje jammer.

Thoomas

Thoomas op 15 juni 2011 #

Dat weet ik wel zeker ja. De eigenaar van de domeinnaam (Nando R.) komt kennelijk ook uit Heerlen, net als deze “dilectio”, en de domeinnaam is nog net geen week in de lucht. Ach ja, hij probeert ons in ieder geval te helpen.

Yggdrasil

Yggdrasil op 15 juni 2011 #

Ik heb nu al de Beats by Dr. Dré Solo’s sinds halverwege april en heb eigenlijk niet te klagen. Ik heb er wel wat voor moeten betalen maar ik heb er (voorlopig) niets op aan te merken. Hele goede bassweergave en ook met hoge tonen heeft het beestje niet echt problemen…

@ Sasha: Als je iets niet hebt moet je er ook geen uitspraken over doen. Je kunt ze lelijk vinden en te duur maar overrated? Dat ze goed verkopen is één iets (je ziet ze veel op tv), maar zooooo slecht zijn ze niet van kwaliteit. ;)

Op de site van Beats (toen ik me wou informeren) staat een speciale lijst met erkende Beats resellers. Ook fake-resellers staan daarop vermeld. Het verschil zit hem onder andere in de afbeelding op de doos, de grootte van de doos en het ontbreken van één of ander flapje aan de doos.

IBram15

IBram15 op 15 juni 2011 #

Ik twijfel of ik de Beats bu Dr. Dré Solo HD na deze zomer koop. Ze zijn duur, en wil ook nog andere dingen kopen… Mijn Skullcandy van 50€ zijn van de week kapot gegaan (de plek waar je ze kan verstellen is gebroken) en krijg mijn geld terug. Nu las ik op verschillende forums dat het wel vaker voor kwam, dus geen SkullCandy meer voor mij (in ieder geval niet meer de Hesh).

Zitten ze een beetje lekker, en heb je geen last van de kussentje die op je oren liggen en niet er omheen vallen zoals bij mijn Skullcandy op de Beats Studio?

Yggdrasil

Yggdrasil op 15 juni 2011 #

Ik heb er geen last van zoals ik al zei, maar ik kan me wel niet voorstellen dat ik er meer dan vier uur mee op mijn hoofd zit. Dan zou het wel wat kunnen spannen. Nu zit die constant op mijn hoofd tijdens het studeren, elke ochtend/avond op de bus zonder problemen.

Het zijn in elk geval al één van de betere die ik op mijn koppie heb gehad.

IBram15

IBram15 op 15 juni 2011 #

Die SkullCandy begonnen na 1 a 1,5 uur al pijn te doen… En langer dan 4 uur zal ik ze ook niet ophebben.
Bedankt in ieder geval, eerst maar eens kijken hoeveel geld ik na de zomer heb…

Philip Kotler

Philip Kotler op 18 juni 2011 #

Pijn van de solo zal je niet snel hebben, ik vind ze iig ook erg fijn!
Lekkere zachte pads voor je oren en handig op te vouwen.
Ruimte besparend voor in je (school) tas!
Wel vind ik de solo’s beter qua geluidskwaliteit dan de Tour.. (zit natuurlijk ook wel een prijsverschil in)
Ik heb ze allebei bij de BCC gehaald, erg goede service!

CandyDNS

CandyDNS op 09 augustus 2011 #

Hallo,
Ik zou graag de Studio versie kopen en heb er eentje gevonden op internet, maar zie net dat ie fake is.
Wat ik me afvraag is of de kwaliteit veel minder zal zijn? Iemand hier ervaring mee?

Bedankt

pelpinda

pelpinda op 24 augustus 2011 #

Afgelopen week Dr. Dre Studio over ear koptelefoon en ben helemaal verkocht. Wat een gehoorsensatie en… wat een prijs :sad:  

Maar wat zijn andere goede alternatieven en dan meer in de in-ear sfeer? Heb ooit die van Apple geprobeerd (serie 1), maar dat was echt waardeloos. En in-ear kun je niet uitproberen helaas.

Tips zijn welkom.

diotav

diotav op 24 augustus 2011 #

Beats by Dr. Dre Tours.

pelpinda

pelpinda op 24 augustus 2011 #

@diotav inderdaad dat dacht ik ook. Ga wel wachten tot ze iets goedkoper worden :cool:
Overigens… deze werden via marktplaats.nl aangeboden voor 100,00 (geen fake zegt men) nou…. geloof er niet echt veel van. Nieuwe 159-169,00 dus dat kan niet waar zijn.

ernst.

ernst. op 11 september 2011 #

*proest* Grappig dit. je druk maken om de naam van een rapper.. en vervolgens op die gronden een produkt aanschaffen(of diens immitatie om toch mee te kunnen doen met de hype massa) terwijl dat geen enkele garantie biedt op de kwaliteit van het produkt… Voor hetzelfde geld kan je ook een uitstekende Sennheiser of Sony MDR-V700  kopen. Dan maar geen rode D op die oren.  ;)

jesper211232

jesper211232 op 11 september 2011 #

ik heb op vakantie dr. dre solo HD wit gekocht, in bangkok.
het zijn neppe, voor 50 euro maar het komt vreselijk

<br />
GOED!<br />

geluid uit!

paulawiersema

paulawiersema op 26 oktober 2011 #

Ik heb er ook 1 gekocht! van vrienden er wel eens een opgehad  klinkt echt goed. Hier weet je zeker dat het echte zijn en kan je ook nog eens korting krijgen

Bart01

Bart01 op 27 oktober 2011 #

Koop alsjeblieft niet die neppe beats. Een vriend van me had ze gekocht en mijn god.. die oortjes die je bij je heineken six-pack kreeg geven nog beter geluid, verschrikkelijk..

Over dit topic

Gestart op 27 oktober 2010 door Yannes

Laatste reactie door KarelWillem

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen