One More Thing » Community » Forum » Mac Software » OS X » Backup folder Time Machine verwijderen uit prullenmand

Backup folder Time Machine verwijderen uit prullenmand

Steeviek

Steeviek op 28 november 2012 #

Geachte liefhebbers,

Ik heb altijd een iMac gehad en gebruikte daarbij Time machine op mijn externe hdd.
Nu heb ik mijn iMac verkocht en een MacBook Pro gekocht.
Toen ik mijn externe hdd toen weer aansloot heb ik uiteraard de backup folder verwijderd en besloten niet opnieuw gebruik te maken van time machine.
Alleen kan ik het mapje (zie foto) niet uit mijn prullenmand verwijderen. Hij blijft dan maar bezig en vraagt eerst of ik ook de beveiligde onderdelen wil verwijderen, als ik dit toesta dan alsnog blijft hij verwijderen en op een gegeven moment staat er zelfs een negatief getal bij te verwijderen onderdelen.
Dit mapje staat alleen in mijn prullenmand als ik mijn externe hdd heb aangesloten, zodra ik hem loskoppel verdwijnt dit mapje ook uit mijn prullenmand.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit mapje definitief verwijderd krijg?

Bij voorbaat dank voor het meedenken!

fred44nl

fred44nl op 28 november 2012 #

het backup-bestand staat ongetwijfeld in de prullebak van de externe HD.
om de prullebak te kunnen legen, moet die schijf wel aangesloten zijn.
een TM-backup van misschien wel enkele jaren bevat vele 10-duizenden bestanden.
en dat gaat echt een poosje duren.
als er niets anders op die HD staat, dan kun je overwegen om de schijf opnieuw te partitioneren en te formateren. dat gaat ongetijfeld sneller.

maar hoe ga je in het vervolg een backup maken ??

Steeviek

Op het moment dat ik nu mijn prullenbak leeg, dan blijft hij uren en uren bezig en hij geeft maar aan te verwijderen bestanden: -200020020202. Ik hoef vanaf nu geen backups meer te maken en ik kan de externe hdd helaas niet formatteren. Nog meer opties?

Steeviek

Hij geeft nu aan dat hij klaar is met het legen van de prullenmand, maar toch staat het mapje er nog steeds in.

fred44nl

fred44nl op 28 november 2012 #

dan zul je met Terminal naar de verschillende prullebakken moeten manouvreren.
en met ls -al kijken wat er nog in staat.
daarna kun je met sudo rm -R * de prullebak leegmaken.
als je die in een andere map dan de prullebak doet, dan wordt daar alles verwijderd, incl. sub-mappen.
dus let goed op.
met pwd kun je zien waar je staat :)

Steeviek

Steeviek op 29 november 2012 #

Ik heb het opgelost, via terminal en super empty trash kreeg ik niet voor elkaar. Maar via Path finder veilig verwijderen is de oplossing gebleken. Bedankt voor de hulp

Over dit topic

Gestart op 28 november 2012 door Steeviek

Laatste reactie door Steeviek

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen