One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Apple) » Backspace in Safari

Backspace in Safari

Siri

Siri op 26 juli 2012 #

Help!
Ik kan sinds de update van Safari 6 niet meer naar de vorige pagina met backspace.
Is er een command of iets dergelijks voor om dit terug te halen? Ik mis het namelijk heel erg, en vind het niet heel handig om de hele tijd cmd+ pijltje terug te doen.

Groeten, Koen.

Jack1

Jack1 op 26 juli 2012 #

Aan je profiel te zien, heb je een trackpad.

hierop kan je toch naar rechts “swipen” met twee vingers

Siri

Siri op 26 juli 2012 #

Een extern trackpad. Op m’n MacBook zelf heb ik multitouch trackpad…

Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 27 juli 2012 #

Hier een oplossing — hoewel ik heel erg hoop dat Apple bij de eerste update van Safari dit probleem verhelpt, want na bijna twee decennia op Backspace te drukken om naar de vorige pagina te gaan zou ook ik die mogelijkheid toch graag houden …

Shmoo

Shmoo op 27 juli 2012 #

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat dit zo blijft..

Siri

Siri op 27 juli 2012 #

Kan iemand dit misschien een beetje in het Nederlands vertalen? Mijn engels is niet heel goed, en kom er zo niet uit!

Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 27 juli 2012 #

1. Stel voor de opdracht (hier dus “Geschiedenis -> Vorige”) een toetscombinatie naar keuze in in de Systeemvoorkeuren
  2. Ga naar de map ~/Bibliotheek/Preferences en open het bestand com.apple.Safari.plist
  3. Zoek de sleutel NSUserKeyEquivalents
  4. Vervang wat er daar staat (de toetscombinatie die je ingesteld hebt) door deze: “?” (ik vermoed zonder de aanhalingstekens, trouwens)
  5. Klaar!
Siri

Siri op 28 juli 2012 #

Ik had ???J gedaan, maar ik zie dat nergens staan.
Er staat

<br />
NewBookmarksSheet_NSUserKeyEquivalents_,RegisteredSafariSyncClientInSafari31Location_<br />
PrintHeadersAndFooters_Ncom.apple.Safari.ContentPageGroupIdentifier.<br />
WebKit2AllowFileAccessFromFileURLs_/NSTableView Sort Ordering Passwords<br />

Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 29 juli 2012 #

Ik was even vergeten dat plist-bestanden geopend moeten worden met een programma dat er ook echt wijs uit kan, en dat niet iedereen een plist-editor op z’n computer heeft :)

Download Pref Setter en scrol in het venster daarvan omlaag tot je com.apple.Safari tegenkomt. Dubbelklik daarop zodat een nieuw venster opent, waarin je dan NSUserKeyEquivalents zoekt. Door te dubbelklikken op de tekst in de rechterkolom kun je de sneltoets veranderen.

Hotmusic op 29 juli 2012 #

Ik heb geen com.apple.Safari.plist in mn preferences staan om een onverklaarbare reden?! iemand een idee hoe dit kan?

Hotmusic op 29 juli 2012 #

ik heb Mountain lion nog niet geïnstalleerd overigens..

Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 29 juli 2012 #

Kijk je wel in de goede map? Dus in Bibliotheek/Preferences in je thuismap, niet in Macintosh HD.

Siri

Siri op 29 juli 2012 #

Als ik ? er in plak, werkt dat niet… Hij ziet dat gewoon als een teken, niet een snelkoppeling. Moet ik ‘String’ veranderen?

Mandarijntje

Mandarijntje op 30 juli 2012 #

Of je installeert simmpelweg deze Safari extention ;) :

https://github.com/heardrwt/BringBackDelete

Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 30 juli 2012 #

Dat is nog makkelijker — die moet ik onthouden voor wanneer ik Mountain Lion installeer … Alleen wel een beetje jammer dat de maker de namen van de toetsen door elkaar haalt :)

schrips

schrips op 05 augustus 2012 #

Mandarijntje, kun je uitleggen op welke van de BringBackDelete men moet klikken? De bovenste van het rijtje?
bringbackdelete

Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 05 augustus 2012 #

Bovenin op de site staat een knop “ZIP” waarmee je de extensie het makkelijkst kunt downloaden. Dat levert je een map op met de naam heardrwt-BringBackDelete-c81791c in je Downloadsmap; als je daarin kijkt vindt je een bestand BringBackDelete.safariextz (met als icoon een soort Legoblokje) waarop je kunt dubbelklikken om de extensie te installeren. Daarna kan die hele map in de prullenmand.

schrips

Kijk, dat noem ik uitleggen. Zeer helder, heel erg bedankt Jakko!

schrips

En hij doet het gelukkig weer! (na de computer even opnieuw te hebben opgestart) Het was zo’n gewoonte geworden om via de backspace weer naar de vorige pagina te gaan dat ik gewoon gefrustreerd raakte toen het niet meer kon. Super.

Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 06 augustus 2012 #

schrips - op 05 augustus 2012En hij doet het gelukkig weer! (na de computer even opnieuw te hebben opgestart)

Het is Windows niet, hoor ;)  Volgens mij hoef je niks opnieuw op te starten om die extensie werkend te krijgen, en anders zou je hooguit Safari even moeten stoppen (met ?Q, niet door op het rode bolletje te klikken) en opnieuw starten.

Over dit topic

Gestart op 26 juli 2012 door Siri

Laatste reactie door Jakko Westerbeke

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in of registreer.

Inloggen