One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Airport & Netwerken » Automatisch verversen van bekijken webpagina

Automatisch verversen van bekijken webpagina

DESMEV

DESMEV op 12 november 2004 #

Gezocht in forum, maar staat niets in.

Is er een mogelijkheid om een pagina die je bekijkt met Safari met een bepaalde tijdsinterval te verversen ipv zelf elke keer op de reloadbutton te drukken? Bv een playlist.

Michel

aToMac

aToMac op 12 november 2004 #

Ik heb me dat laatst ook al afgevraagd… Volgens mij is er geen enkele browser die dat ondersteunt.

Welles

Welles op 12 november 2004 #

Je kunt zelf een html-pagina maken, met daarin een frame of Iframe met de te verversen webpagina. Als je dan in de <HEAD> sectie opneemt

<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT="10">[/code:1:e8909f231b]

ververst de pagina elke 10 seconden... Dit is uiteraard naar wens in te stellen...

andreascreten

andreascreten op 12 november 2004 #

in principe moet het wel kunnen,
aangezien deze functie in html betsaat, en html client-side scripting is,
kan de browser daar normaalgezien even dit scriptje aan toevoegen:

<meta http-equiv="refresh" content="10">[/code:1:f27565a762]

maar ik ben ook nog geen browser tegengekomen die dit ondersteund :(

[size=9:f27565a762]Edit: juist te laat gepost[/size:f27565a762]

extraa

extraa op 12 november 2004 #

Word ik nu gek? Ik heb het idee dat Safari bij mij om de zoveel tijd automatisch ververst. (Ik heb het in ieder geval niet specifiek aangegeven in de prefs…)

aToMac

ja, bij tweakers.net zeker…

Welles

Welles op 12 november 2004 #

of bij nu.nl, die doet dat ook…

macsterdam

macsterdam op 12 november 2004 #

Omniweb 5 kan dit. :D   Kortste tijdsinval is 1 uur.

maceddy

maceddy op 12 november 2004 #

Als ik die META tag toevoeg in mn code (zoals bij mn webcam pagina) refresht hij netjes elke 10 seconden…

Safari en Firefox maakt niet zoveel uit.

Waarom zou je een pagina om de zoveel tijd moeten refreshen?
Als het een site is die vaak update zullen ze die code der wel ingebouwd hebben denk ik….

tricksel

tricksel op 12 november 2004 #

"Welles"

of bij nu.nl, die doet dat ook…

Daar staat dus inderdaad een meta refresh in…:

...
<meta name="description" content="NU.nl geeft dagelijks algemeen-, financieel-, sport-, internet-, film en TV nieuws. Tevens staan er columns, interviews, ingezonden brieven.">
<meta name="keywords" content="NU.nl dagelijks nieuws nederlands nieuws algemeen nieuws financieel nieuws sport nieuws internet nieuws achterklap nieuws roddel nieuws column tv televisie nieuws film nieuws weer interviews searchengine zoekmachine archief">
<meta name="motto" content="Scio melius.">
<meta http-equiv="refresh" content="300">
...
[/code:1:d40c93a05c]

tricksel

tricksel op 12 november 2004 #

"maceddy"

Als ik die META tag toevoeg in mn code (zoals bij mn webcam pagina) refresht hij netjes elke 10 seconden…

Safari en Firefox maakt niet zoveel uit.

Waarom zou je een pagina om de zoveel tijd moeten refreshen?
Als het een site is die vaak update zullen ze die code der wel ingebouwd hebben denk ik….

Dat kan dus het beste met een meta refresh. Met nieuws-pagina’s is dat dus verdomd handig.

DESMEV

Even voor de goede orde: Ik bedoel dus het verversen van een pagina als je zelf op internet aan het surfen ben. Dus niet de techniek om het zelf in een website in te bouwen.

maceddy

Dat vermoedde ik al..

Maar ik ben enorm benieuwd waarom je dat zou willen namelijk.
Geeft voor mij een duidelijkere kijk op de zaak snap ie :D  :)

DESMEV

Bv een playlist die niet automatisch ververst wordt. Sommige wel door de beheerders/makers etc., maar andere moet je zelf verversen. Het komt niet vaak voor en is ook niet heel erg van belang, maar kan soms wel eens handig zijn.

Een instelling binnen Safari zou handig zijn

aToMac

Ook bij nieuws pagina’s heb je vaak dat de main-pagina (Met titels) ververst wordt… Maar als het heel actueel is zoals in Den Haag laatst, dan worden de artikelen zelf geupdate door de beheerders, maar deze pagina’s worden dan niet gerefreshed.

Edit: Misschien een nog duidelijker voorbeeld. Wordt de pagina waar je nu op zit automatisch ververst… Nee, lijkt mij best handig. :o

DESMEV

Toch komt automatische verversing on-the-fly door de website zelf wel voor (www.smoothjazz.com   –   de apart aan te klikken playlist van het laatste uur echter weer niet)

DESMEV

"aToMac"

Edit: Misschien een nog duidelijker voorbeeld. Wordt de pagina waar je nu op zit automatisch ververst… Nee, lijkt mij best handig. :o

Dat had ik inderdaad ook nadat ik het topic “waarom willen sommige leden MacOSX.nl opdoeken” had geplaatst. Dan hoef je niet steeds handmatig te refreshen.

andreascreten

vraag anders aan de webmasters van die specifieke site, of ze een meta tag inbouwen?

maceddy

Hmm, ik snap inderdaad de bedoeling en ik zie ook wel het nut ervan in :)

Tja, wie niet waagt wie niet wint.. Probeer de feedback pagina van Apple.

andreascreten

"MGFotostudio"
"aToMac"

Dat had ik inderdaad ook nadat ik het topic “waarom willen sommige leden MacOSX.nl opdoeken” had geplaatst. Dan hoef je niet steeds handmatig te refreshen.

een gewone refresh is totaal onhandig op een forum,
stel je voor, je ben een post aan het lezen in het midden van de pagina en ineens refreshd hij :(,
dat moet ik niet hebben hoor!   :innocent:

DESMEV

Oké, een aan/uit-button in beeld

andreascreten

"MGFotostudio"

zoiets bedoel ik inderdaad

Ruben

Ruben op 12 november 2004 #

"an.DRE.as"
"MGFotostudio"

zoiets bedoel ik inderdaad

Je kunt natuurlijk gewoon zelf ergens een pagina maken en de gewenste site binnen een frame laden. Dan kun je in combinatie met php leuke dingen bedenken.

Zelf heb ik dit ooit een keer gedaan voor mijn “MacOSX.nl SideBar“, daar zit bijvoorbeeld een “autorun” in die automatisch refreshed, maar dan naar het volgende forum. Kan je ook aan- en uitzetten.

(PS: let niet op de layout, deze was nog voor de oude MacOSX.nl stijl en is nooit aangepast).

Over dit topic

Gestart op 12 november 2004 door DESMEV

Laatste reactie door Ruben

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen