14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    KuikS

ATV Navi-x plugin beschrijving

Hallo ik heb mijn ATV ge-JB en flash eroverheen nu ben ik zoekende naar een simpele gebruiksaanwijzing om plugin te installeren voor bijv navi-x ipv icefilms welke uit de lucht is. Elke ander goed alternatief is oook welkom. Ik heb niet echt heel technisch want uit de bestaande beschrijvingen (engels vaak en technisch) kom ik niet uit. Heb wel inmiddels ook filezila geinstalleerd maar kom niet echt verder wil het uiterste uit mij ATV halen.
    Wie kan mij in jip en janneke verder helpen?

Bijdrager
    KarelWillem

Als ik jou was zou ik 1Channel kiezen als plug-in.

http://expandedmedia.org/XBMCHUB/phpBB3/viewforum.php?f=31

En zo werkt het:

Onderstaand gaat er vanuit dat je XBMC al hebt geïnstalleerd.
    Zo niet, doe dat dan via NitoTV.

1. Download Eldorado’s repository.
    https://github.com/downloads/Eldorados/eldorado-xbmc-addons/repository.eldorado-1.0.2.zip
    2. Download Bstrdsmkr’s repository.
    http://gosub.dk/xbmc/1channel/repository/repository.bstrdsmkr-0.0.2.zip
    3. Upload deze zips met Filezilla naar je Apple TV
    Op deze plek bijvoorbeeld: root > private > var > mobile
    4. Ga naar XBMC > Systeem > Instellingen > Add-ons > Add-ons installeren via zip-bestand
    Open Startmap
    Hier selecteer je de zips die je hebt geüpload. Doe eerst zip 1, dan zip 2.

Bijdrager
    KuikS

die eerste link dan kom ik op een site wel eerder geweest wat of welke file moeten ik dan pakken of downloaden?

of moet ik …

die 2 zip files oppakken en bijv. even eerst op buroblad zetten? dan verder met fiezilla?
    Als ik in filezilla ben is het dan IP adres, poort 22 gebruikersnaam ‘root’en wachtwoord álpine’

Bijdrager
    KuikS

ik zie nergens in XBMC de zip files, volgens filezilla is het volgens mij gelukt de 2 ZIP over te zetten ….

Bijdrager
    KarelWillem
    KuikS op 05 februari 2012

die eerste link dan kom ik op een site wel eerder geweest wat of welke file moeten ik dan pakken of downloaden?
    of moet ik …
    die 2 zip files oppakken en bijv. even eerst op buroblad zetten? dan verder met fiezilla?
    Als ik in filezilla ben is het dan IP adres, poort 22 gebruikersnaam \’root\’en wachtwoord álpine”

Die eerste link is een puur een verzameling van alle info over 1Channel.
    De links in de omschrijving moet je hebben.
    Als je in Filezilla het pad zag, zoals ik in 3 heb omschreven, was je binnen in je Apple TV.
    Dan moet je met 4 toch echt die zip-files gaan zien op je Apple TV

Bijdrager
    KuikS

klopt ze staan er ook in dat is gelukt echter als ik ze wil uitpakken in XBMC gebeurt er niks doe ik dan iets verkeerd met de zip file?
    Ik klik op jou link – sla op buroblad – sleep van buroblad naar filezilla (pad wat jij opgeeft) – open XBMC en zie de 2 files staan – klik erop maar pakt ze niet uit……

Bijdrager
    KuikS

thxs !!

Ik ben er uit ik moet naar menu video – 1channel. Vanuit hier inderdaad toegang tot vele films / series.
    Beeldkwaliteit is alleen niet zo goed voor zove rik nu ervaar.

Mogelijk om ondertiteling erbij te zetten?

Bijdrager
    KarelWillem

– Er zijn meestal heel veel streams beschikbaar. En de ene is vaak beter dan de andere.
    – Ondertiteling kun je bij de XBMC Add-ons gewoon installeren.

Bijdrager
    KuikS

nog tips welke ondertiteling ik moet koppelen en/of andere plugins is hier ergens iets over lezen / tips

thxs

Bijdrager
    KarelWillem

Je klikt na het selecteren van de film lang op de centrale knop de remote (hoe heet dat ding?).
    Dan kun je onderaan op de subtitel knop drukken.

Er wordt dan vanzelf een rijtje geladen.
    Ruwweg is het een beetje gokken welke de beste is.

Geblokkeerd
    HereIsTom

1Channel heeft een tijdje goed gewerkt, maar ik krijg nu een script fout melding?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb de strijd met die plug-ins al lang opgegeven.
    Downloaden geeft betere kwaliteit, beter resultaat, en zekerheid dat ik ook echt kan (blijven) kijken.

De keren dat ik halverwege uit een film werd gedonderd, of de 36 pogingen om een werkende film te vinden; ik heb het wel een beetje gehad dat gefröbel.

Dat is niet waar je een mooie Apple TV voor hebt gekocht.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Ja jammer, bij mij heeft het altijd goed gewerkt.

Bijdrager
    zodou

Een makkelijker manier om add-ons installeren op ATV2, computer niet eens nodig!

:thumbsup:

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.