One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » Apple TV » Apple Tv 2 kopen of alternatief? (Apple tv 1 kapot)

Apple Tv 2 kopen of alternatief? (Apple tv 1 kapot)

hotel17

hotel17 op 27 februari 2012 #

Mijn Apple tv 1 heeft na 5 jaar trouwe dienst de geest gegeven :-(. Oranje lampje flikkert onmiddellijk na opstart en blijft dan hangen. Reset niet mogelijk.
Blijkbaar hersteld Apple deze toestellen ook niet meer.
Ik had er Flash aTv (Firecore) op geïnstalleerd en dat maakte van mijn Apple tv een droom media speler.
Ik kon alle formaten video bekijken mét srt ondertitels.

Ik ben nu genoodzaakt om een nieuwe media speler te kopen en ik twijfel bij de Apple tv 2 omdat hij geen HD heeft en je dus alle media moet streamen. Ik heb wel een oude iMac (Intel Core 2 duo) in de buurt staan, dus dat zou op zich geen probleem zijn. Al vind ik het een nadeel dat deze dan moet opstaan. Airplay deed ik op de Apple tv 1 via de app Remte HD , maar voor iPhone 4S HD filmpjes werkte dat voor geen meter. Ik lees trouwens op het net dat dit met Airplay idem is. Dat de Apple tv 2 om 2 minuten HD film van je iPhone 4S te streamen naar je Apple tv 2 10 minuten nodig heeft. Hij moet dan blijkbaar eerst alles streamen naar de ingebouwde 8Gb flash geheugen om dan te kunnen bufferen. Kan iemand dit bevestigen? Of gaat het AirPlay spelen van HD filmpjes vanuit je iPhone (4 of 4S) toch vlot?.

En dus ook het feit dat je geen ingebouwde harde schijf hebt…. Iemand die dit ook als nadeel ondervind?

Ik heb al rondgekeken voor Apple tv alternatieven, maar ik vind (zoals meestal als je Apple gewoon bent) de toestellen én de navigatie menu’s niet om aan te kijken.

Alvast bedankt voor je reactie.

MacAnarie

MacAnarie op 27 februari 2012 #

Ik ondervind geenmstreaming problemen. Ik stream alles vanaf de aan mijn airport extreme gekoppelde HDD, dus kan ook gewoon streamen zonder tussenkomst van iTunes. Streamen van video van iPhone 4S naar aTV gaat ook prima hier. Niets dan lof over het apparaatje!

hotel17

Ok super ! :-)

Als je een HDD aan je airport extreme hangt, kan je die dam beveiligen zodat niet gans de wereld mee kan kijken naar je bibliotheek?

En kan je ook srt bestanden (ondertitels) en andere dan ATV- formaat video
Afspelen (divx,xvid,…)?

Ik dacht trouwens dat ATV alleen content van iTunes afspeelde.
Staat jouw iTunes bib dan op die HDD die aan je airport extreme hangt?

lekiam97

lekiam97 op 27 februari 2012 #

Je kunt de Apple TV kopen, maar misschien komt er dit jeer een nieuwe tv van apple.
Als je dat niet erg vindt, gewoon voor de ATV 2 gaan!

MacAnarie

Nee mijn bibliotheek staat gewoon op mijn MBP. Alle films, series, concerten etc staan op de externe HDD. Om bij je HDD te kunnen moet je het wachtwoord voor je AE opgeven anders kun je er niet in. Ik gebruik de aTV met jailbreak en aTV flash Black. Via die laatste heb ik de software “media center” geïnstalleerd, die biedt de streaming opties zoals beschreven. Of ie .srt ondersteunt weet ik niet, maar speelt wel alles af, ook .MKV.

FloorvN

FloorvN op 27 februari 2012 #

gwn, lekker die Apple TV2 kopen :P..
erg leuk apparaatje, XBMC erop en je kunt ook gelijk bijna alles afspelen, helaas geen 1080P en bepaalde 720P formaten.

kost ook niet veel :P..

hotel17

Ok. Bedankt voor alle info! Ik gebruikte aTv Flash ook bij mijn ATV1. Top programma is dat!
Ik ga nu mijn ATV2 kopen :-D

hotel17

Ok. Bedankt voor alle info! Ik gebruikte aTv Flash ook bij mijn ATV1. Top programma is dat!
Ik ga nu mijn ATV2 kopen :-D
Nog 1 vraagje: gebruik ATV via wifi of ethernet?
Ik heb namelijk een ethernet aansluiting vlak aan mijn tv.
Ga er van uit dat hij dan nog sneller streamt vanuit je HDD die aan airport hangt.
Ik heb eigenlijk nooit een HDD aan airport gehangen omdat ik geen geluid wil van een HDD in mijn woonkamer (daar staat mijn airport extreme ook). Iemand een tip voor super stille harde schijf?

klonic

klonic op 27 februari 2012 #

ATV kan zowel via Ethernet als Wifi aan je netwerk gehangen worden.
Hier word gesproken over ten ‘(Draadloos) netwerk’ dat is ‘verist’
Hieronder is de ethernetpoort te zien.

MacAnarie

ik gebruik een 2TB schijf, de voorloper van deze. Hij staat op mijn studiekamer dus sowieso geen overlast, maar ik hoor m alleen aangaan. Eenmaal aan het lopen hoor ik hem niet meer. Je merkt er dus niets van. Ik stream alles draadloos, maar je hebt een stabielere verbinding via Ethernet. Onlangs wat probleempjes gehad met de aTV, maar dat bleek aan geïnstalleerde software te liggen. Herstelprocedure + opnieuw JB en aTV Flash Black loste dit prima op. Ben er zeer blij mee, zeer gezien de prijs!

Basket Case

Basket Case op 27 februari 2012 #

Er is wel een redelijke kans dat Apple volgende week samen met de iPad3 een nieuwe Apple TV aan zal kondigen (die dan wel 1080p ondersteunt). Uiteraard niet zeker, met Apple weet je het nooit, maar wellicht de moeite waard om even tot volgende week woensdag te wachten.

hotel17

te laat! heb hem al gekocht :-)

eerste bevinding is positief. streamen van mijn iMac loopt prima.  streamen van HD filmpjes gemaakt met mijn iphone 4S ok, zolang ze niet langer zijn dan 1 minuut.  een filmpje van 3 minuten kostte de ATV anderhalve minuut om te bufferen en te starten.  kan ik (voorlopig) mee leven.

heb een externe HD gehangen aan airport extreme.  Alleen is deze niet zichtbaar vanuit mijn ATV. ik veronderstel dat ik hiervoor aTV Flash moet installeren?

MacAnarie

ja je moet aTV flash black installeren. Je kunt dan nog allerlei andere plugins installeren zoals Plex, XBMC etc. Ik heb toen gekozen voor Media Center/Media Player (weet niet meer precies, iig begint het met Media, staat er maar 1 tussen). Eenmaal de plugin geïnstalleerd kun je daar je netwerkschijf selecteren, is echt een eitje! Jailbreak heb ik gedaan met Seasonpass.

hotel17

Ok thx. Ben nu ook aan’t jailbreaken met seasonpass. Daarna ATV Flash :-)

utah62

utah62 op 27 februari 2012 #

Is de Apple TV een goed alternatief voor AC Ryan of is deze laatste makkelijk in gebruik en/of speelt deze alles af?

MacAnarie

Dat hangt er vanaf. Zonder aTV Flash Black is het in mijn ogen een speeltje. Met Jailbreak en aTV Flash Black (of met een uitgebreide filmbibliotheek in iTunes, maar dat heb ik niet en is voor mij ook niet te doen) is het een krachtige multimedia speler. Ik zou niet iets kunnen wensen aan de aTV wat ik nu niet heb. Heb je geen Airport Extreme wordt het denk ik al wat moeilijker, ik weet niet hoe goed/mooi het werkt met een third party-router met aangekoppelde HDD, of een echte netwerkschijf/NAS.

hotel17

Ok tot zover de pret… :-(
Nu al voor de derde keer die seasonpass proberen te installeren, telkens foutmelding 1602 op het einde (iTunes).  Doe exact wat er beschreven staat. De MacBook vindt de appletv, start hem op in DFU mode en iTunes selecteert de gedownloade FireWire van seasonpass. Dan duurt het 4-5 minuten … “preparing Apple tv for restore”… En dan de foutmelding.
Heb de foutmelding opgezocht (1602) op Apple forum en die geeft USB probleem aan. Nochtans de juiste kabel (standaard micro-usb, merk Blackberry, net gekocht). Van USB poort gewisseld maar ook hier geen succes.
Wat nu?

hotel17

Vierde keer: besloten om MacBook Air aan te sluiten aan stroomadapter, en dan lukte het wel! :-)

KarelWillem

KarelWillem op 27 februari 2012 #

Ach, ik heb twee iMac’s drie kabels, en 13 foutmeldingen gehad.

En uiteindelijk de boel genegeerd, Apple TV aangesloten aan de TV, jailbreak klaar. :wink:

FloorvN

FloorvN op 27 februari 2012 #

had zelf ook eerst veel last van Errors in iTunes, en kom hem uiteindelijk ook niet meer herstellen :P..
dit lag bij mij aan de Micro USB Kabel, sommige schijnen gwn errors te geven andere weer niet.
Ik gebruik nu HTC Micro USB Kabel, deze werkt perfect !

ook die van Blackberry schijnen goed te zijn voor Apple TV 2, hopelijk heb je hier wat aan :P…

hotel17

Thx! Ik heb een Blackberry micro USB kabel.
Het lukte pas wanneer ik MacBook op net aansloot (stroomadapter).
Ondertussen alles geïnstalleerd (ook ATV flash) en werkt prima.
Echt top apparaat. Al gaat er veel lof uit naar Firecore die aTV flash gemaakt hebben.
Het maakt van de appletv een bijzonder krachtige mediaspeler!

gsmaster

gsmaster op 27 februari 2012 #

Mijn alternatief, al is het te laat ik weet het wel…
De mac mini! Super dingetje! Ik heb hier ook zitten klungelen met lacie media gezever maar nooit de perfecte oplossing gevonden tot ik de mac mini kocht!

HereIsTom

HereIsTom op 27 februari 2012 #

Ja de Mac mini is een mooi ding, alleen wel 6x duurder dan een Apple TV :wink:

hotel17

hotel17 op 29 februari 2012 #

kl*te, lees net dat volgende week een nieuwe AppleTv komt…. die 1080p ondersteund :-(

ik troost mij dat deze dan nog niet meteen gejailbreaked kan worden met aTV Flash….

KarelWillem

KarelWillem op 29 februari 2012 #

En waar lees je dat?

hotel17

hotel17 op 29 februari 2012 #

http://www.appleinsider.com/articles/12/02/29/apple_stalls_apple_tv_shipments_ahead_of_intermediate_refresh.html

rob123

rob123 op 28 maart 2012 #

Goedkoop Alternatieven voor de Apple TV

CuBox, Raspberry Pi

http://www.elbay.net/nl/content/alternatieven-voor-de-apple-tv

HereIsTom

HereIsTom op 28 maart 2012 #

Heb jij die CuBox en werkt hij goed en werkt Airplay ook goed?

rob123

rob123 op 06 april 2012 #

nee ik heb geen cubox, ik gebruik gewoon apple tv2

Over dit topic

Gestart op 27 februari 2012 door hotel17

Laatste reactie door rob123

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen