One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Apple) » Apple Mail 2.x server instellingen

Apple Mail 2.x server instellingen

marco.nl

marco.nl op 17 mei 2007 #

Ik heb hier een vaag probleem.

Ik heb bij one.com een eigen domein en dus ook mail. Nu heb ik daarnaast ook nog een versatel mail account. Beide accounts lees ik in met apple mail. Dit gaat prima. Maar met verzenden heb ik een probleem.

Ik gebruik voor het versturen van m’n mail de uitgaande mail server van one.com. Verstuur ik echter vanaf m’n one.com mail account een maitje naar iemand dan lukt dat zonder probleem. Verstuur ik echter vanaf het versatel account een mail naar iemand dan kan ik ‘m niet versturen.

Het enige verschil qua instellingen is dat ik het one.com account in apple mail gebruik als imap en bij versatel pop3 instellingen. Maar dat zou niets mogen uitmaken omdat dit alleen aangaat bij inkomende mail.

Iemand een idee ?

iJoost

iJoost op 17 mei 2007 #

Je moet voor uitgaande mail de smtp-server van je verbinding gebruiken. Niet die van je mail-leverancier.

DarkRaverNL

DarkRaverNL op 17 mei 2007 #

het kan zijn dat je ISP dat niet toelaat (ze zijn lui en blokkeren de port 25) je moet dus hun mail server gebruiken, bijv: mail.planet.nl

marco.nl

de uitgaande mail server van one.com die ik dus voor alle mail accounts wil gebruiken loopt op poort 2525. het maakt versatel natuurlijk geen fluit uit dat ik m’n mail niet verstuur via hun uitgaande mail server en one.com leverd deze service juist aan haar klanten. dus die vlieger gaat niet op.

En voor de volledigheid.. de verbinding die ik hier thuis heb loopt via @home en niet via versatel. Ook dat is voor one.com en versatel geen probleem, ik kan tenslotte ook m’n mail binnen halen van de beide accounts.

iJoost

iJoost op 17 mei 2007 #

Binnen halen maakt @Home niet uit. Maar versturen wel. In de regel zul je daarvoor de SMTP-server van de verbinding moeten gebruiken. Of als uitgaande mailserver voor je mailclient of, als je zelf een uitgaande mailserver draait, als smarthost. Klachten bij de spammers van deze wereld en/of bij @Home.

En eerlijk gezegd, het is geen “vaag probleem” het is een FAQ. -Tig keer eerder behandeld op dit forum.

marco.nl

eh… met @home heb ik dus qua mail helemaal niks mee van doen he…

Internet verbinding loopt via @home. Daarnaast gebruik ik een mail account bij one.com omdat ik daar een hostingpakket heb. En ik heb een versatel email adres.

Wat wel lukt:
mail binnenhalen van m’n one.com email en van m’n versatel account. Mail versturen via apple mail vanuit m’n one.com mail account. (je kunt immers onder preference >accounts meerdere mail accounts beheren in apple mail)

Tot zover dus geen probleem maar wat niet lukt:
is het versturen van mail via apple mail onder het versatel account. Terwijl ik onder apple mail bij uitgaande mail server voor beide accounts (de versatel en de one.com) een en de zelfde uitgaande mailserver gebruik (poort 2525).

Ik vind het gewoon raar dat ik dan op deze manier wel onder m’n one.com mail kan versturen en niet onder het versatel account. Ik zie totaal geen enkele reden van welke partij dan ook dat ie dit zou willen of kunnen tegenhouden. Immers de uitgaande mail server is voor beide accounts het zelfde en de verificatie bestaat gewoon door de door mij ingevulde gebruikersnaam en wachtwoord zodat ik als klant van one.com toegestaan word om die mail te versturen. Het maakt hen dus niet uit of ik dat in m’n mail programma doe vanuit het versatel account. Daar kijken ze niet naar wel naar de gebruikersnaam en wachtwoord maar die wordt onder het one.com account ook geaccepteerd.

Met andere woorden… het kan dus geen issue zijn aan de server kan maar het moet een issue zijn in apple mail (sofware kant dus)…. Ik hoopte dat iemand hier een verklaring voor zou hebben…

iJoost

iJoost op 17 mei 2007 #

"marco.nl"

eh… met @home heb ik dus qua mail helemaal niks mee van doen he…

Behalve als @Home die poort ook blokkeert. Het is per slot van rekening een gangbaar alternatief voor SMTP. Probeer anders gewoon eens even met telnet of je je SMTP-server kunt bereiken. Je weet wel, HELO etc.

marco.nl

@home blokkeert die server niet…

Over dit topic

Gestart op 17 mei 2007 door marco.nl

Laatste reactie door marco.nl

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen