One More Thing » Community » Forum » Mac Software » MobileMe & iCloud » Android syncen met iCloud

Android syncen met iCloud

Black Mamba

Black Mamba op 02 december 2011 #

Is het mogelijk om met een een Android telefoon, contacten en agenda te synchroniseren met iCloud?

Of anders gezegd kan je een Google account synchronizeren met een iPad?
Ik zou graag de contacten en agenda van mijn vrouw haar Android gsm op mijn iPad zien.

Thx!

johnkeates

johnkeates op 02 december 2011 #

Ja, google kan je syncen via exchange op de iPad, dat staat in de google help sites, die je (je raad het al) met google kan vinden. iCloud werkt met CalDav en CardDav, en dat is, hoewel het een open standaard is, alleen geimplementeerd op Windows, Mac OS X, iOS en bepaalde Linux distributies, behalve Android en Google Apps online.

dionysos

dionysos op 03 december 2011 #

cardav en caldav worden niet ondersteund door windows…

johnkeates

johnkeates op 03 december 2011 #

Maar wel door Outlook 2007 en hoger zodra je iCloud installeert :)

dionysos

dionysos op 03 december 2011 #

Ja maar je kan alleen icloud servers en geen andere caldav & cardav servers.

johnkeates

johnkeates op 03 december 2011 #

Dat klopt, maar het gaat niet over algemene ondersteuning, maar over iCloud support. iCloud support heb je als je door de leverancier ondersteund wordt (de gratis “SLA” in dit geval) of als je zelf ondersteuning hebt. Bij Windows levert de leverancier, bij iOS ook, bij Mac OS X ook, en bij Linux kan je zelf support leveren. Op Android loop je legen beperkingen aan waardoor je niet zelf support kan leveren als je geen programmeur bent, en de leverancier ondersteunt het ook niet.

Ik zou ook alle andere systemen kunnen noemen, maar dat is niet relevant. Dat komt doordat de Thread Starter hier aangeeft Android en Mac OS X te gebruiken. Dat houdt in dat de volgende zaken relevant zijn qua bestuuringssystemen:

- Mac OS X om dat de TS dat aangeeft.
- Android om dat de TS dat aangeeft.
- Linux om dat het de underpinnings van Android betreft.
- Windows Desktop om dat het op het moment de grootste userbase op de desktop markt heeft.

Apple heeft zelf op macosforge een project voor de CalDAV en CardDav server/client opstelling, waarmee je zelf als programmeur wel support kan creëren.

Met andere woorden: stop met discussieren over een bijzaak :)

On topic: je kan misschien het beste iCloud niet gebruiken en gewoon volledig met Google werken, totdat iCloud wel op al je apparaten ondersteund wordt.

Black Mamba

Black Mamba op 05 december 2011 #

Goed nieuws … … we hebben haar een 2de hands iPhone gekocht :-)

Nu  alleen nog een manier vinden om een online iCal agenda te importeren in iCloud Calendar.
Ik gebruik al jaren in Google Calender deze feestdagen kalender, maar ik zie geen manier om die in iCloud te krijgen.

johnkeates

johnkeates op 05 december 2011 #

Ga naar je Mac, open iCal, open het bestand :)  Het kan ook online, dan ga je naar de online calender en dan open je hem als ‘extern gedeelde agenda’.

Black Mamba

Black Mamba op 05 december 2011 #

In de online iCloud.com > Calendar zie ik toch nergens die mogeijkheid?
Ik kan enkel een agenda toevoegen en een label geven…

Over dit topic

Gestart op 02 december 2011 door Black Mamba

Laatste reactie door Black Mamba

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen