One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Airport & Netwerken » Airport netwerk verwijderen

Airport netwerk verwijderen

bono

bono 9 jaren geleden #

Wie kan mij helpen?

Ik heb twee airportnewerken geconfigureerd. Eentje daarvan is ooit perongeluk aangemaakt. Nu wil ik een netwerk verwijderen, zodat ik er maar 1 overhoud. Hoe doe ik dit?

Je kunt wel netwerken toevoegen en wijzigen, maar ik kan geen verwijderprocedure vinden.

Thanx!

jeroenimo

jeroenimo 9 jaren geleden #

Gooi die ene airport maar bij mij in de vuilinsbak! ;-)

Nee effe serieus omschrijf je verhaal eens wat beter .. we weten niet eens of je het over een airport station of een computer hebt ..

Ik den dat je het over je computer hebt en als dat zo is selecteer het “foute” netwerk eens en druk op backspace(delete)  .

Think Different (think stupid!)

bono

bono 9 jaren geleden #

Het is nogal lastig uit te leggen:

In je bovenbalk heb je van je airport een icoontje waarin je signaalniveau vermeld wordt. Dit icoontje kan je aanklikken. Nu staan er bij mij twee netwerken vermeld, waaruit ik kan kiezen. Ik heb ooit bij “maak netwerk aan” een tweede netwerk aangemaakt. Nu wil ik er 1 verwijderen. Waar doe ik dit en hoe doe ik dit?

Ik hoop dat dit het e.a. duidelijker maakt…

Thanx!

moodjoo

moodjoo 9 jaren geleden #

Systeemvoorkeuren > Netwerk > Locatie: … > Wijzig locaties… > verwijder

Ik denk dat dit het zou moeten oplossen.

bono

bono 9 jaren geleden #

Bij “wijzig locaties” staat bij alleen “automatisch”. Ik kan daar niets verwijderen.

Daaronder kan ik standaard inloggen op een netwerk en daar wordt “het tweede” netwerk wel vermeld, maar daar kan ik niets verwijderen.

Nog meer suggesties?

Thanx!

jeroenimo

jeroenimo 9 jaren geleden #

Wacht eens even je klikt op het airport balkje ? dat zijn de beschikbare netwerken die er zijn .. als je daar een tweede van wil aanmaken moet je toch echt een tweede draadloze router moeten hebben .
Hebben de buren toevallig ook draadloos internet? en toevallig de zelfde router en tgoevallig ook hun netwerk geenzins beveiligd?Zodat het lijkt alsof je twee netwerken hebt?

Nog een andere mogelijkheid is dat je een van je Mac’s een netwerk hebt laten aanmaken d.m.v. maak netwerk aan en dan zie je dat netwerk natuurlijk ook .. Het is dan wel zo dat de mac die het netwerk aan maakt geen internet toegang heeft nu. en heeft een ander airport signaal sterkte driehoekje..

succes met je speurtocht!

SmartSkink

SmartSkink 9 jaren geleden #

Ben ook wel benieuwd hoe dit zit. Het aangeven van meerdere airportnetwerken onder je airport-pulldown-menuutje wil volgens mij toch zeggen dat-ie ergens anders ook signaal ziet. In mijn geval zie ik twee andere draadloze netwerken bij mij in de buurt, beveiligd dat wel. In jouw geval zou dat toch betekenen dat, omdat je ook je “oude” of “verkeerde” basisstation ziet, dat deze nog steeds staat te zenden. Maar dat zou inhouden dat je 2 stations hebt? Of zie je dus idd geruis van de buren?

hansenonline

hansenonline 9 jaren geleden #

"moodjoo"

Systeemvoorkeuren > Netwerk > Locatie: … > Wijzig locaties… > verwijder

Ik denk dat dit het zou moeten oplossen.

dit is echt de manier in panther, net even gekeken bij mij werkt dit.

daan.

bono

bono 9 jaren geleden #

Het is voor mij ook een raadsel. Ik heb maar 1 basisstation. Wanneer ik het bewuste netwerk selecteer, kan ik gewoon internetten. Ga ik naar mijn airport hulpprogramma, dan kent mijn basisstation dit netwerk niet….??

Maar ik heb dit netwerk ooit zelf aangemaakt, dat weet ik zeker….
Via de menubalk bovenin, kan je m.b.v. het “airportsignaal icoontje” een “netwerk aanmaken”. Dit heb ik ooit een keer gedaan, maar verder geen aandacht aan besteedt, want ik was wat aan het uitproberen. Nu zie ik het als “vuil”, dus ik wil het graag verwijderen….

hansenonline

volg dan de manier zoals we het je zeggen en dan moet het goed gaan.

daan.

bono

bono 9 jaren geleden #

Nee, op die manier heb ik het al geprobeerd. Daar staat het netwerk niet tussen…. Ik kan daar niets verwijderen.

Ik ga verder op zoek..

Thanx voor de hulp..

hansenonline

welke versie van osx heb je dan?

daan.

Oppie

Oppie 9 jaren geleden #

Bono, lees nog eens goed wat anderen hier zeggen; wat jij beschrijft is inderdaad gewoon een ander netwerk, van een of andere buur. Bij dat ‘Maak netwerk aan…’ blijft alleen een aangemaakte naam staan zolang je geen WiFi station selecteert; op het moment dat je weer naar Airport ontvangst gaat, verdwijnt die naam weer. Met Locaties heeft dit m.i. niks te maken. Dat je kunt internetten via dat tweede station is logisch, iedereen laat dat vaak wijd open staan.

Staat die ‘tweede’ die jij bedoelt in het tweede blokje?

bono

bono op 24 januari 2005 #

Ja het tweede netwerk staat in het tweede blokje.

Oppie

Oppie op 24 januari 2005 #

Nou, dan is het gewoon een WiFi station ergens anders.

Had je namelijk nog op een andere Mac een Computer-naar-computer-netwerk aangemaakt, verschijnt deze in het derde vakje.
Het zou ook nog kunnen zijn dat het toevallig ook een AirPort BS is, waar geen wachtwoord op stond, en waar jij dus de naam van hebt veranderd middels je eigen AirPort hulpprogramma; maar aangezien het hulprogje ‘m nu niet herkent, zal het wel niet.

Conclusie: je vergist je vwb het ‘zelf gemaakt’ hebben, en je kunt deze dus niet verwijderen, net zoals je Radio 3 niet uit je radio kunt verwijderen… :wink:

boomslui

boomslui op 25 februari 2011 #

ik heb ook zoiets.
ik heb hem via systeemvoorkeuren->netwerk verwijderd en daar komt ie ook niet meer voor, maar ik zie hem wel wanneer ik het netwerkicoontje rechtsboven aanklik. Hoe krijg ik dat weg?
Er is wel een 2e mac in huis, maar die staat compleet uit.
ideeen?

unSOUND

unSOUND [moderator] op 25 februari 2011 #

In dat lijstje staan alle netwerken die in de lucht zijn, dat lijstje kun je niet aanpassen.

boomslui

boomslui op 25 februari 2011 #

maar het is een netwerk, dat ik eerst als 2e had aangemaakt omdat ik op de eerste een storing had. nu mijn eerste weer goed werkt wilde ik de 2e verwijderen. Dat heb ik ook gedaan via het airport hulpprogramma en is daar ook niet meer zichtbaar, maar hij blijft zichtbaar bij klik op het icoontje en als ik daarop klik word ik nog verbonden ook en heb ik via dat netwerk internet, dus het is mijn aangemaakte netwerk.

unSOUND

unSOUND [moderator] op 25 februari 2011 #

Ah, dat veranderd de zaak. Die zou in principe na een herstart weg moeten zijn…

Over dit topic

Gestart 9 jaren geleden door bono

Laatste reactie door unSOUND

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen