One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Airport & Netwerken » Airport Extreme externe harde schijf

Airport Extreme externe harde schijf

RalphvRoekel

RalphvRoekel op 31 oktober 2010 #

Hallo ik heb een vraagje,

Ik heb een airport extreme, werkt heel goed, en wilde gisteren proberen een harde schijf eraan te hangen.

De schijf die ik heb gekocht is een 320 GB harde schijf van Iomega. Zo’n portable schijfje.
Voor ik hem aan de airport hing heb ik hem op fat geformatteerd. Dit heb ik gedaan omdat de schijf voor zowel mac als windows moet worden kunnen gezien.

Als ik de schijf aan de airport hang begint wel het ledje op de schijf te branden dus dat is goed, maar de schijf zien in de finder zie ik niet. Ook niet bij deze computer op de windows pc’s. Bij airport hulpprogramma heb ik schijf delen enz. ingesteld dus dat moet goed zijn.

Zouden jullie het weten. Moet ik misschien terug formatteren naar ntfs (daar heb ik een tooltje voor dat ik die kan gebruiken op mac)

Groeten Ralph

Pieterr

Pieterr op 31 oktober 2010 #

Als je de schijf aansluit op je AirPort Extreme wordt het een netwerkschijf. Dan zijn bestandssystemen als FAT, NTFS en HFS+ niet meer echt relevant. Wat dan gebruikt wordt, zijn netwerkprotocollen als SMB of AFP.

Als je de schijf als netwerkschijf (dus aangesloten op je AirPort Extreme) wilt blijven gebruiken zou ik h’m gewoon HFS+ (Mac OS Uitgebreid) formatteren. Je kunt er dan zowel vanaf je Mac als je Windows PC bij.

RalphvRoekel

Okee, bedankt, dat werkt. Op mijn mac zie ik hem nu in de finder.

Maar op de windows computers zie ik hem nog niet, moet ik daarvoor iets installeren, zoals de cd met software die bij de airport geleverd werd?

me.com

me.com op 31 oktober 2010 #

Ja, voor Windows moet je Bonjour installeren om het te laten werken.

RalphvRoekel

okee bedankt, het werkt!

ArjanR

ArjanR op 22 juni 2011 #

Ik heb sinds kort ook een Airport Extreme.
Heb daar 2 schijven via een powerd hub aangesloten.
Ik zie in finder wel mijn Airport Extreme en als ik deze open, dan zie ik ook de schijven die er aan gekoppeld zijn. Niet met het bekende usbschijf icoontje maar als een gedeelde map. Deze mappen zijn hier vandaan ook gewoon te openen. Echter, ik krijg deze schijven niet op mijn bureaublad. Ook spotlight ziet de schijven blijkbaar niet. Ik heb mijn itunes bibliotheek en mijn iphoto bibliotheek op de externe schijven staan maar die worden nu door de programma’s niet gevonden.
Iemand een idee hoe ik het moet oplossen? Schijfven zijn HFS+ geformateerd maar ik zie in eerder reacties dat dit in dit geval niet meer uitmaakt.

Over dit topic

Gestart op 31 oktober 2010 door RalphvRoekel

Laatste reactie door ArjanR

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen