One More Thing » Community » Forum » Pro » Audio & Video » Airport Express audio-aansluiting

Airport Express audio-aansluiting

mc.mark

mc.mark op 31 maart 2008 #

Ik wil mijn audio-set draadloos aansluiten middels een Airport Express, maar ik zie dat daar een mini-jack aansluiting in zit.
Hoe zit het met de geluidskwaliteit als ik een verloopstekker koop van (express)  1 mini(3.5) jack-> 2 RCA? (versterker)? :?

Mackwek

Mackwek op 31 maart 2008 #

Ik heb zo’n verbinding en ben zeer tevreden over de geluidskwaliteit. Je kunt ook een optisch digitale kabel gebruiken overigens.

fnk

fnk op 31 maart 2008 #

Die is niet slecht.
Aangesloten op een Rotel versterker klonk dat erg lekker.

Heb het nu via Toshlink aangesloten op een Rotel Surroundversterker, en dat klinkt hemels.

jurian

jurian op 01 april 2008 #

ik heb het ook optisch en daar is helemaal niks mis mee hoor. Had het eerst ook via RCA tulp stekkertjes, maar optisch is wel een duidelijke verbetering.
Mocht je nou geen optische ingang hebben, maar bijvoorbeeld wel coaxiaal, kijk dan even hier .

Succes

mc.mark

mc.mark op 01 april 2008 #

Oke ik zie dat jullie de optische variant gebruiken maar is er dat een verloop van mini-jack naar optisch. Dat is nl. waar ik naar toe wil een digitale aansluiting. Ik weet er bestaat een optische mini-jack maar is dat deze aansluiting? :|

jurian

jurian 6 jaren geleden #

ik snap even niet wat je bedoelt, sorry
Verloop van minijack naar optisch? is toch helemaal niet nodig.

mc.mark

mc.mark 6 jaren geleden #

"jurian"

ik snap even niet wat je bedoelt, sorry
Verloop van minijack naar optisch? is toch helemaal niet nodig.

Ik zie dat jij ook een optische verbinding hebt maar de Express heeft een mini jack. Hoe krijg jij dan je verbinding optisch? Er is toch maar 1 verbinding mogelijk in de Airport Express en dat is middels een mini-jack. Kun jij mij uitleggen hoe jouw optische verbinding er dan uit ziet  :?

jurian

jurian 6 jaren geleden #

dat vermoedde ik al dat je dat dacht, maar de airport heeft asl het ware een dubbele uitgang, als je er minijack instopt werkt ie analoog en stop je er optisch in dan werkt ie digitaal.

Je kun er dus gewoon TOSLINK insteken.

hier staan ze wel.

hoop dat je er wat aan hebt.

mc.mark

mc.mark 6 jaren geleden #

"jurian"

dat vermoedde ik al dat je dat dacht, maar de airport heeft asl het ware een dubbele uitgang, als je er minijack instopt werkt ie analoog en stop je er optisch in dan werkt ie digitaal.

Je kun er dus gewoon TOSLINK insteken.

hier staan ze wel.

hoop dat je er wat aan hebt.

Geweldig, mooie link. Het is me volkomen duidelijk :D  

Hartelijk dank

Over dit topic

Gestart op 31 maart 2008 door mc.mark

Laatste reactie door mc.mark

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen