One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Airport & Netwerken » Airport express als wifi repeater

Airport express als wifi repeater

Profielfoto van yxs

yxs op 10 januari 2017 #

Misschien is het hier ooit al eens gevraagd, doch ik vind enkel antwoorden om een airport express als wifi repeater te gebruiken bij een andere airport of time capsule…

…maar hier thuis hebben we gewoon het standaard telenet routertje hangen dat wifi uitzendt, kan ook hierbij een airport express gebruikt worden om de wifi te versterken naar boven toe?
In de hal boven is er namelijk volledige dekking, maar naar de verschillende kamers toe niet meer. Ik zou dus boven in de hal een airport express willen installeren, zodoende ook op de slaapkamers de apple tv’s en ipad van voldoende sterke wifi te kunnen voorzien.
Een bekabelde verbinding naar boven toe is geen optie, vandaar de vraag om een airport als wifi repeater te gebruiken.

Profielfoto van yxs

yxs op 10 januari 2017 #

Ik vind ook net dit op de website van Switch (Belgische apple reseller):

OPGELET!
Een AirPort Express kan niet gebruikt worden om een bestaand Telenet- of Proximus-netwerk uit te breiden.

Dus neem aan dat het niet zal lukken?

Profielfoto van McPim

McPim op 10 januari 2017 #

Nope, kan niet. Een AE kan alleen het netwerk draadloos uitbreiden van ander Apple device. Dus of een kabel, of een Apple router, of een ander merk extender gebruiken.

Profielfoto van Bugsy

Bugsy op 10 januari 2017 #

En waar het wel kan, merken wij geen enkel resultaat:)

Profielfoto van gipsman

gipsman op 11 januari 2017 #

Hier is de routerfunctie van de telenet device (modem+router) uitgezet door de telenet technicus. Een extreme neemt die routerfunctie (bedraad naar telenet device) over en enkele expressen verderop breiden het netwerk uit. Dit werkt vrij goed, niet vlekkeloos, want in totaal zijn er 5 expressen (groot huis) en bovendien nog een time capsule.

Profielfoto van Milez

Milez op 11 januari 2017 #

Als een bekabelde optie onmogelijk is, kun je ook eens kijken naar internet via het stopcontact (powerline adapter, iets zoals een Devolo). Zo kun je je signaal naar boven krijgen en er daar dan een Airport Express aan hangen.

Profielfoto van yxs

yxs op 11 januari 2017 #

Milez op 11 januari 2017

Als een bekabelde optie onmogelijk is, kun je ook eens kijken naar internet via het stopcontact (powerline adapter, iets zoals een Devolo). Zo kun je je signaal naar boven krijgen en er daar dan een Airport Express aan hangen.

Dit heb ik in het verleden reeds geprobeerd om een digibox van internet te voorzien, echter met wisselend succes… Vandaar de zoektocht naar een draadloze optie:)
Ik zal dan maar van een ander merk een wifi repeatertje kopen:)

Over dit topic

Gestart op 10 januari 2017 door yxs

Laatste reactie door yxs

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?