One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » Apple TV » Airplay streaming naar ATV via hoe??

Airplay streaming naar ATV via hoe??

Profielfoto van r.heijma

r.heijma op 17 februari 2017 #

Ik ben een beetje aan het vogelen met draadloze verbindingen en eigenlijk wil ik het meeste bedraad hebben aangesloten.

1 van de zaken die ik mij afvraag is hoe Airplay naar een ATV nu eigenlijk precies werkt met de verbindingen.
Stel ik stream een filmpje vanaf internet via de iPhone op de ATV, gaat de data dan eerst naar de iPhone en dan naar de ATV. Of krijgt de ATV de link van het filmpje doorgezet en streamt de ATV dan direct vanaf internet.

In het eerste geval is het dus dubbel data over wifi en aangezien wifi toch al drukbezet is zou ik dit wel eens willen weten.

Iemand die zich hier al eens in verdiept heeft?

Profielfoto van sjonnie

sjonnie op 17 februari 2017 #

http://electronics.howstuffworks.com/airplay.htm

Profielfoto van r.heijma

Leuke link sjonnie, maar geen antwoord op mijn vraag.

Profielfoto van TheBigZ

TheBigZ op 17 februari 2017 #

r.heijma op 17 februari 2017

Stel ik stream een filmpje vanaf internet via de iPhone op de ATV, gaat de data dan eerst naar de iPhone en dan naar de ATV?

Ja. Dat kun je snel zien door de app die het filmpje streamt op je iPhone uit te zetten. Dan stopt je Apple TV er ook mee.

Iets als Spotify Connect werkt op de andere manier: via je iPhone koppel je de Spotify server met je Spotify receiver. Daarna loopt het direct van de Spotify server naar je receiver en is je iPhone niet meer nodig.

Profielfoto van r.heijma

@thebigz Ik ben me daar nog niet zo zeker van of dat zo werkt. Je kunt de iPhone ook als een soort afstandbediening zien. En als je daar de film op stopt dan zou die ook een commando kunnen geven aan de ATV.
Denk dat ik maar eens wireshark optuig en dan op het kabeltje mee ga kijken wie er nu met wie communiceert.

Profielfoto van SvS

SvS op 17 februari 2017 #

App van NPO is een goed voorbeeld. ga ik een uitzending via Airplay sturen naar tv, en ik wil vervolgens tijdens kijken snel appje lezen, dan kapt de uitzending in Airplay op tv er ook gelijk mee. Wat dit betreft is Chromecast een betere optie. Netflix aan: aansturen naar Chromecast en iPhone kan uit of je kunt er intussen andere taken op verrichten.

Profielfoto van Buzz

Buzz op 18 februari 2017 #

Inderdaad werkt als je Airplay gebruikt je iPhone niet als een afstandsbediening, maar gaat het beeld twee keer over WiFi.

Als je Netflix of YouTube wil kijken via je Apple TV doe je dat dus beter niet via Airplay vanaf je iPhone, maar direct via de Apps op de Apple TV.

Profielfoto van Spinozo

Spinozo op 18 februari 2017 #

Volgens mij gaat het eerst van je router naar je iPhone, dan vanaf je iPhone weer terug naar je router en dan van de router naar je ATV. De ATV bekabeld aansluiten zal dus minder interferentie opleveren. Ik merk het al als ik met mn iPhone precies tussen de router en ATV ga staan terwijl ik 1 van de snelste routers op de markt heb (AC3200). Ziggo sport gaat dan vaker downscalen in videokwaliteit.

Ik heb veel met AirPlay gestoeid en mijn ervaring is dat bekabeld het perfect werkt, maar ga je door de lucht dan merk je dat WiFi het zwaar heeft. Ook AC. Een dikke router (tripleband) helpt enorm maar ik verwacht dat pas met de komende nieuwe WiFi standaard die multi-user, multi-input/multi-output ondersteunt je echt kan genieten van compromisloze AirPlay door de Air :/

@svs: je hebt toch een Netflix app op je ATV, waarom zou je dat airplayen?

Profielfoto van SvS

SvS op 18 februari 2017 #

@svs: je hebt toch een Netflix app op je ATV, waarom zou je dat airplayen?

Ik heb ATV beneden en Chromecast in de slaapkamer.
Ik had NPO app als voorbeeld genoemd voor AirPlay voor ATV. Probeer dat maar eens en dan andere taak doen. Daarom wacht ik op NPO app voor Apple TV. Dat duurt zo lang.

Bij Atv gebruik ik idd Netflix ATV app.
In slaapkamer kan ik Netflix vanuit iOS sturen naar chromecast. Maar ik vind Netflix op ATV fijner dan op CC, ook omdat ik het soms niet meer kan pauzeren op CC (ene keer wel andere keer niet, connectie verbroken).

Over dit topic

Gestart op 17 februari 2017 door r.heijma

Laatste reactie door SvS

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?