Airdrop

Meh1965

Meh1965 op 22 juli 2011 #

Mag ik twee lolly’s en een rolletje airdrop?

diotav

diotav op 22 juli 2011 #

Je sarcasme is onbegrijpelijk. Apple doelt met AirDrop meer op diverse gebruikers die onderling bestanden uit willen wisselen. Deze zitten niet te wachten op ongewenste bestanden zonder enige verificatie. Voor thuis blijft Wi-Fi een betere oplossing.

SunKeeper

SunKeeper op 22 juli 2011 #

Handig he die LAN!!!!!!:grin:

*gaat nu onder het bureau liggen lachen en uithuilen*

Meh1965

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

SunKeeper

”Mensen in de buurt”. Ik neem niet aan dat je jezelf daar ook toe rekent. Of nou ja…jij bent misschien een uitzondering.

diotav

diotav op 22 juli 2011 #

Van de Apple website ..

diotav

diotav op 22 juli 2011 #

Ah, SunKeeper was mij voor. Zo hebben we een Nederlandse en Engelse uitleg.

Meh1965

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

SunKeeper

Meh1965 op 22 juli 2011

Voordeel van Airdrop is wel dat je geen verbinding hoeft te maken met de andere Mac via wifi.

JUIST WEL! Alleen zonder LAN-netwerk ertussen, dus via peer-to-peer, rechtstreeks.

Nu is het niet rechtstreeks, maar wel via het LAN. Dus een soort verkapte filesharing met autorisatie per Mac ertussen.

Maar dat komt omdat het AirDrop-principe altijd hetzelfde werkt.
Alle Macs die te bereiken zijn – maakt niet hoe – worden weergegeven.

diotav

diotav op 22 juli 2011 #

@Meh1965 .. het is puur uit voorzorg. Het voordeel van bestanden via Wi-Fi overzetten is dat info van de andere Mac wordt opgeslagen in Sleutelhangertoegang. AirDrop is ad-hoc.

Meh1965

SunKeeper

Ja, maar je kan toch nog wel 2 keer klikken i.p.v. 1 keer? Of is je vinger dan al moe?

En bij AirDrop moet je dan ook nog toestemming geven.

Ik begrijp ik het inderdaad niet zo erg nee, volgens mij jij evenmin.:wink:

MEEUW

MEEUW op 22 juli 2011 #

Meh1965 op 22 juli 2011

…..

Ik begrijp je verhaal, en kon er ook wel om lachen.

Maar zal ik het zelfde verhaal typen als ik bij iemand kom en ik wil 1 bestand naar hem toesturen?
Hoe dat in zijn werking gaat, die stappen zijn veel meer en misschien wel ingewikkelder.
Vaak mail ik nog wel eens, want dat is het simpelste of via usb stick.

Weet je hoe vaak dat gebeurd ?! Dus dit is echt niet zo’n gekke optie. Snel onderweg even iemand wat delen.
simpel fast en easy (en dat laatste is misschien wel het belangrijkste…. !)

Meh1965

MEEUW

MEEUW op 22 juli 2011 #

@meh1965 Hoe dan ? Want dat was me niet echt geheel duidelijk :)  sorry

Meh1965

SunKeeper

Dat hoeft ook niet. Filesharing vraagt het niet hoor.

Meh1965

SunKeeper

Jij wilt volgens mij per se moeilijk doen terwijl het zo simpel is.

Wat weerhoudt je om filesharing te gebruiken? En waarom moet je ineens zoveel bestanden overzetten? Onder Snow Leopard was AirDrop er toch ook nog niet?

Maverick9898

Maverick9898 op 22 juli 2011 #

Ik snap Meh1965 zijn bezwaren wel een beetje tegen de eerste bevestiging. Dat de tweede moet bevestigen, is natuurlijk meer dan logisch. Maar die eerste bevestiging is misschien lichtelijk overbodig, te meer omdat je zelf ook wel weet wat je doet met AirDrop en het ook een doelgerichte actie is. Het is niet zo van: oeps ik heb nu ineens bij iemand iets geAirDropped. En dan nog: dan denkt die ander ook ‘wtf’ en negeert het verzoek.

Ik vind AirDrop hartstikke mooi. Als je snel bestanden wilt wisselen met Macs in je buurt is het ideaal, tenzij het te grote bestanden zijn (dat gaat erg langzaam heb ik gemerkt). Voor de rest ideaal, met misschien een vraagje te veel. To that I say: so what:P?

Meh1965

Oppie

Oppie op 22 juli 2011 #

Maverick9898 op 22 juli 2011

Ik snap Meh1965 zijn bezwaren wel een beetje tegen de eerste bevestiging. Dat de tweede moet bevestigen, is natuurlijk meer dan logisch. Maar die eerste bevestiging is misschien lichtelijk overbodig, te meer omdat je zelf ook wel weet wat je doet met AirDrop en het ook een doelgerichte actie is. Het is niet zo van: oeps ik heb nu ineens bij iemand iets geAirDropped. En dan nog: dan denkt die ander ook “wtf” en negeert het verzoek.

Nee, zeker niet! De kans dat je per ongeluk iets Airdropt ipv lokaal verplaatst is behoorlijk groot. Als je dan geen bevestiging zou krijgen, zou je dus al geen control meer hebt over dat bestand, want als de ander ja klikt, ben je het haasje.

Bangkok is trouwens erg de moeite waard…

Maverick9898

Maverick9898 op 23 juli 2011 #

Maar in wat voor opzicht ben je dan het haasje? Dan heeft iemand dat bestand van jou, so what? Het lijkt me sowieso niet slim om erg belangrijke of persoonlijke informatie op deze manier te delen in een gebied waar veel mensen gebruiken maken van Macs waarvan je liever niet wilt dat die je bestandje lezen. Daarnaast kan je ook gewoon van jou kant de file annuleren.

SunKeeper

SunKeeper op 23 juli 2011 #

Ja, als iemand me nou eens zou kunnen uitleggen wat er zo moeilijk is aan AirDrop…….:confused:

Je bent alleen te vinden voor andere AirDroppers als je zelf in de Finder op AirDrop klikt. Anders niet. Dat wisten we toch?

Maverick9898

Maverick9898 op 23 juli 2011 #

Kennelijk niet :P.

Oppie

Oppie op 23 juli 2011 #

Hmm, ik moet bekennen dat ik AD nog niet live heb gezien, bij gebrek aan Leeuw.

Maar pas toch maar een beetje op: je wilt niet weten hoe vaak ik in een hotel ergens op de wereld op internet zit, maar door een brakke instelling van de hotel router ik de gedeelde bibliotheek van iTunes, en erger: iPhoto kan zien. Zit ik gewoon in andermans foto’s te bladeren in mijn eigen iPhoto, zonder dat de andere er ook maar enige weet van heeft.

MEEUW

MEEUW op 24 juli 2011 #

Meh1965 op 22 juli 2011

Als mij niet gevraagd wordt of ik wel zeker weet dat ik een bestand wil overzetten en als ik op mijn iMac niet nog eens hoef te accepteren dat ik het bestand wil ontvangen.

Dus van jouw mag makkelijkheid boven veiligheid gaan ?
Die computers weten toch niet dat het jouw computers zijn ?! Als alle bestanden maar klakkeloos geaccepteerd worden dan heb je een probleem.
De eerste vraag of je zeker weet dat je ee bestand wil overzetten kan ik nog wel beetje mee inkomen….

Meh1965

Meh1965 op 24 juli 2011 #

Dargakis

Dargakis op 24 juli 2011 #

Ik heb een kind geadopteerd zodat ik niet meer zelf naar boven hoef te lopen. Hij klikt ook alle meldingen voor me weg. In ruil betaal ik het voer en onderdak :)

Frunk

Frunk op 24 juli 2011 #

Meh1965
Zoals al eerder is gezegd is AirDrop iets wat je gebruikt met meerdere mensen.
Bijvoorbeeld op een kantoor of school lokaal waar je samen aan iets werkt.

Ik werk bijvoorbeeld aan een document en een video.
Een collega is bezig met een webpagina en heeft deze video en documenten nodig.

Vroeger deed ik dat via bijvoorbeeld een USB stick of per mail.
Maar Airdrop is hier nog gemakkelijker en zijn voor dit soort zaken bedoeld.

De afwijs knop kan voor de 2de persoon betekenen dat hij nog even bezig is met dergelijke dingen en nog even wacht.

Wil je bestanden van de ene naar de andere computer brengen die van jou zijn dan kan je dus beter een harde schijf gebruiken, ook omdat het dan waarschijnlijk om meer en grotere files gaat.

Over dit topic

Gestart op 22 juli 2011 door Meh1965

Laatste reactie door Frunk

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen