One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Apple) » Agenda – NL Feestdagen wordt weergegeven in het Engels

Agenda – NL Feestdagen wordt weergegeven in het Engels

pearlnl

pearlnl op 11 november 2012 #

[Leeg]

KarelWillem

KarelWillem op 11 november 2012 #

Dit is niet bij iedereen zo.

Nederlands systeem = Nederlandse Agenda

Het lijkt er op dat je account een beetje in de war is.
Kijk eens in de voorkeuren van Agenda, met welk account je bent ingelogd?

pearlnl

pearlnl op 11 november 2012 #

@KarelWillem

Bedankt voor jou reactie!

Als ik bij Voorkeuren -> Accounts kijk staat er niks. Ik gebruik de agenda ook alleen op deze computer. Er wordt verder niks gesynchroniseerd met bijv. G-mail of iets dergelijks. Er is dus geen account geconfigureerd, maar ik weet dat dit bij mij eerder ook niet het geval was.

Verder heb ik al geprobeerd de agenda te verwijderen en opnieuw erop te zetten, maar dit heeft niet het gewenste effect. Ook heb ik bij mijn taalinstellingen op Mountain Lion (dus systeembreed) al even veranderd naar Engels en vervolgens weer terug naar Nederlands, maar ook dit heeft geen effect.

GoeieDag

GoeieDag op 11 november 2012 #

Ik heb het ook, van de ene op de andere dag. Niks veranderd of geïnstalleerd.
En voor dinsdag a.s. de 12e nov staat er bv dit “Deepavali”. Que?!

HiSkippy

HiSkippy op 11 november 2012 #

Ja, hier ook hetzelfde. Nederlandse feestdagen, maar wel in het Engels op geschreven.
Zo maar zonder aanwijsbare reden. Zou het een OSX update geweest zijn waarin dit “meegelift” is?
Het abonnement loopt de Apple site. Misschien allemaal Apple aanschrijven…..!!!!?????

pearlnl

pearlnl op 15 november 2012 #

@GoeieDag en @HiSkippy

Bedankt voor jullie reacties. Gek dat jullie het ook ervaren. Ik zie nu ik het vandaag opnieuw heb toegevoegd wel een verandering:

11 november: Sint Maarten (2x)
13 november: Deepavali

Maar dan redelijk positief, in december:

5 december: SinterKlaas (spelfoutje, maar goed..)
25 december: Kerstmis
26 december: Tweede kerstdag

Als ik verder door 2013 blader zie ik voornamelijk weer NL feestdagen en ook in het Nederlands. Af en toe een Engelse naam. Ik wacht dus denk ik nog even af om te zien of er nog meer positief zal veranderen.

Zijn deze veranderingen ook bij jullie zichtbaar? Want dan ligt het inderdaad echt puur aan de agenda zelf — en is schrijven naar Apple denk ik de enige mogelijkheid.

HiSkippy

HiSkippy op 16 november 2012 #

Ik zie inderdaad dezelfde veranderingen. Er lijkt dus wat te gebeuren. En zoals je terecht zegt het is de agenda zelf die de taal kwijt is en het ligt aan jou/ons systeem. Ook ik kijk het nog even aan. Had dit verschijnsel overigens ook op het apple support forum gezet, maar zonder enige reactie tot nu toe.

Over dit topic

Gestart op 11 november 2012 door pearlnl

Laatste reactie door HiSkippy

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen