One More Thing » Community » Forum » iOS Software » iOS » Adware/virus in mijn iOS/Modem?

Adware/virus in mijn iOS/Modem?

Profielfoto van Stijn

Stijn op 14 februari 2017 #

Hallo

Ik ben nieuw hier, dus hoop dat ik in de juiste categorie zit.

Toen ik aan het surfen was op mijn IPad via Safari, deed er zich iets raar voor. Ik wou een nieuw tabblad openen en naar één van de websites gaan in mijn bladwijzers (een voor mij betrouwbare site), toen er in de adresbalk plots allemaal rare sites (ik denk reclamesites) begonnen te verschijnen… Ik heb een screenshot genomen en de site in de adresbalk op dat moment was trk.tracksys55.com en ook werd er gevraag de App-Store te openen om een app te installeren, wat ik uiteraard geweigerd heb. Ik heb eens zitten zoeken en ik vind dingen over virussen, adware, dat mijn modem/router geïnfecteerd zou zijn en ik lees dingen als DNS/Proxy checken? Echter ik ken hier niets van… Net daarvoor had ik een nieuw Facebook-Messenger bericht geaccepteerd van iemand die ik ken, maar die nog niet tussen mijn messengercontacten stond. Kan hier iets meegekomen zijn? Ik weet het niet meer zeker maar dacht dat ik dat via mijn IPhone had gedaan en dus niet via de IPad waar de rare sites op openden.

Ben ik geïnfecteerd door een virus of adware/spyware? Is mijn modem/router geïnfecteerd? Help, wat kan ik doen?

Alvast bedankt allemaal!

Profielfoto van Jhollenberg

Jhollenberg op 15 februari 2017 #

Draai onderstaand programma eerst even om een en ander te checken.

https://www.malwarebytes.com/mac/

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 15 februari 2017 #

Leuk, maar MalwareBytes is alleen voor de Mac, niet voor iOS.

Kijk even of je DNS server goed staat ingesteld. Zorg er ook voor dat de proxi OFF staat:
http://www.iphonehacks.com/2014/08/change-dns-iphone-ipad.html

Profielfoto van html-junky

html-junky op 16 februari 2017 #

Of de website zelf is gehackt, dat kan ook nog, waardoor jij nu veel reclame ziet. Echter is Safari voor iOS veilig, dus het wissen van alle website data in je instellingen zou voldoende moeten zijn om dit niet meer tegen te komen

Profielfoto van Stijn

Stijn op 17 februari 2017 #

Hallo

Bedankt. De proxy staat op OFF, maar ik weet niet goed wat ik moet checken van DNS-server of wat de standaardwaarden zijn en op welke tab (DHCP, BootP, Statisch)? Maar er is dus wel degelijk iets gehackt: ofwel mijn modem, ofwel die site? Toen ik nadien probeerde, gaf die site geen foutmeldingen meer…

Nogmaals dank!

Over dit topic

Gestart op 14 februari 2017 door Stijn

Laatste reactie door Stijn

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?