12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Sufkont

Aansluitmogelijkheden iMac 2011 21"

Ik heb zaterdag 2 nieuwe iMac’s gekocht, maar ik loop tegen aansluit problemen:

1 fireDTV: heeft een firewire aansluiting nodig, dus die ene firewire 800 is vol.
    1 Freecom Quatro: heeft een firewire 800 en 400 aansluiting, die zou ik graag ook op de 800 aansluiting willen hebben
    1 extern scherm: er is geen mini DVI aansluiting

Ik heb geprobeerd de FireDTV aan te sluiten op de Quatro, maar dat gaat niet echt probleem loos (weet ook niet of dat wel mag…)
    * HD zenders waren niet mogelijk iedere keer zichtbaar
    * Quatro was niet meer te vinden (verbinding verbroken, ondanks dat de kabel aangesloten bleef

Hoe kunnen we deze aansluit problemen oplossen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Marco

Bijdrager
    Hansi2124

Het moet mogelijk zijn om zonder problemen firewireapparaten aan elkaar te lussen. Waarom dat in jouw geval niet lukt, is moeilijk hier te bepalen, denk ik.

Bijdrager
    Soulshaker

Ik snap wat hij bedoeld
    Op de ene HD verbind hij de mac met de FW800 poort , met de andere FW400 nog vrij
    De tweede HD heeft ook FW800 , maar er is geen connector vrij , enkel nog die FW400 op die schijf

Met het scherm heb je nu mini displayport , die kan je omzetten naar DVI

via een kabeladapter

Bijdrager
    madcat

als je harddisk maar 1 FW800 aansluiting heeft ondersteund het geen daisy chain, je zal dus of de HD op FW800 moeten aansluiten of je FireDTV.
    Ik weet niet of er al thunderbold -> firewire convertors zijn.

Bijdrager
    iMad

Volgens de handleiding van de Freecom mag je maar 1 kabel aansluiten en niet 2 of 3 tegelijk.

Bijdrager
    1984
    Sufkont op 10 mei 2011

Hoe kunnen we deze aansluit problemen oplossen?

FireWire 800 HUB

Moshi iLynx 800 Firewire & USB Hub for iMac ±€75,-

Bijdrager
    Sufkont

Bedankt voor alle reacties!

het probleem met de firewire is opgelost.
    Ik heb de eyetv met firewire 400 aan de freecom gekoppeld en die met firewire 800 aan de mac.
    Daarna verdwijnt de freecom voor een poos (soort herstart).
    Ik had de hoop al opgegeven tot ik hem een tijd later weer tegen kwam in de Finder…
    alles werkt nu prima, inclusief de HD kanalen!

@ soulshaker
    Ik heb op mijn mac geen mini displayport…
    daarom past mijn verloopstekkertje niet meer.

Bijdrager
    Soulshaker

2 nieuwe iMacs zonder mini display port ?
    Bestaat dat dan ?

Bijdrager
    1984

De 24″ uit 2008 die had Mini-DVI (maar in dat geval had de TS geen verloopstukje nodig) alle modellen erna hebben een Mini DisplayPort

Bijdrager
    SunKeeper
    Sufkont op 11 mei 2011

daarom past mijn verloopstekkertje niet meer.

Dan doe je iets fout, want die moet je hebben.

Zoek de verschillen in soorten poorten:

Bijdrager
    1984
    SunKeeper op 13 mei 2011

[size=2]

Sufkont op 11 mei 2011

<p>Dan doe je iets fout, want die moet je hebben.

Die is vervangen door Thunderbolt digital video output. (kom ik nu ook pas achter)<br />
    [size=2]”Thunderbolt” ports that are backwards compatible with Mini DisplayPort and, likewise, each support an external display up to 30″ (2560×1600).[/size]<br />
    Dus als ik het goed begrijp kan de TS een Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter gewoon in de Thunderbolt poort duwen…?

[size=2]Thunderbolt-technologie biedt standaard ondersteuning voor beeldschermen met een Mini DisplayPort. Verbinding met een beeldscherm met DisplayPort-, DVI-, HDMI- of VGA-aansluiting is mogelijk via bestaande adapters. Je kunt dus via één enkele poort je Apple LED Cinema Display of een ander beeldscherm aansluiten, tegelijk met meerdere snelle apparaten.[/size]</p>
    <p>2010 Display 1 – Mini DisplayPort</p>
    <p></p>
    <p>2011 Display Thunderbolt digital video output
    </p>

Bijdrager
    SunKeeper

Ken uw product.:lol: Weer wat geleerd, jullie beiden.:thumbsup:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.