One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Airport & Netwerken » aanmelden bij router (192.168.1.1)

aanmelden bij router (192.168.1.1)

videomac

videomac op 15 oktober 2004 #

Ik heb thuis een netwerkje liggen, waarbij zowel pc’s als een mac zijn aangesloten.
Internet werkt perfect op mac en pc, maar ik heb een vraagje over de router…
Als ik bij pc wil aanmelden, dan zet ik 192.168.1.1 in de adresbalk van explorer, en ik kom op het inlogscherm van de router…
Als ik bij mac wil aanmelden, dan zet ik 192.168.1.1 in de adresbalk van explorer, en gebeurd er niets…

Is dit normaal??? Waar ligt dit aan??? Hoe kan ik via mac inloggen???

Graag een reactie!

Thx,

tennapel

tennapel op 15 oktober 2004 #

Heb je verschillende browsers geprobeerd op de Mac?

MacFlurrie

MacFlurrie op 15 oktober 2004 #

er zijn nog wel eens kasjes die miet tegen safari kunnen het zelfde zie je bij kanqueror onder linux. Meestal gaat Firefox goed maar ook niet altijd… gewoon even proberen…

Mark Kokos

Mark Kokos op 15 oktober 2004 #

Ik moet ook soms  inloggen bij mijn router via 192.168.1.1 en dat doe ik via Safari. Dat werkt hier perfect!!
Ik heb een draytek vigor…
Misschien lukt het dus met safari wel  :D

Deskman

Deskman op 15 oktober 2004 #

Ik neem aan dat je niet op je router wilt inloggen maar op de PC. Dus moet je het IP-adres van de PC weten, iets in de geest van 192.168.1.10 of zo. De router werkt intern alleen maar als hub. Je 192.168.1.1 is het adres van de router zelf en daar zit (achter een wachtwoord) de ingebouwde webapplicatie om alle instellingen in te veranderen.
Volgens mij rammel je dus aan de verkeerde deur…

Ruben

Ruben op 15 oktober 2004 #

Ik heb hetzelfde gehad met een Sweex router. Wilde inderdaad ook niet altijd lekker werken vanaf Safari maar deed het wel goed met Internet Explorer op de Mac. :x  Zou dus inderdaad gewoon eens een andere browser proberen.

fistkikker

fistkikker op 15 oktober 2004 #

"Deskman"

Ik neem aan dat je niet op je router wilt inloggen maar op de PC. Dus moet je het IP-adres van de PC weten, iets in de geest van 192.168.1.10 of zo. De router werkt intern alleen maar als hub. Je 192.168.1.1 is het adres van de router zelf en daar zit (achter een wachtwoord) de ingebouwde webapplicatie om alle instellingen in te veranderen.

Misschien wil hij wel gebruik maken van die webapplicatie, deskman.

Misschien helpt het als je even meldt wat voor router je hebt, met mijn Speedtouch 510i gaat het prima samen met Safari.

Emilio_K

Emilio_K op 15 oktober 2004 #

mss wil Explorer Mac http:// ervoor
vreemd maar tis me wel ooit gebeurd

Deskman

Deskman op 15 oktober 2004 #

"Waterman"
"Deskman"

Misschien wil hij wel gebruik maken van die webapplicatie, deskman.

Misschien helpt het als je even meldt wat voor router je hebt, met mijn Speedtouch 510i gaat het prima samen met Safari.

Jawel mijn heer waterbig; dat is dus mijn vooronderstelling. Alleen VideoMac kan ons daarover uitsluitsel geven. Anders ben ik degene die aan de verkeerde deur rammelt.

Zo zie je maar weer hoe handig het is als je je vraag een beetje helder formuleert . :D

videomac

videomac op 16 oktober 2004 #

Ik wil dus gewoon op de router zelf inloggen, om de settings van de router te veranderen…

Heb het ook met safari geprobeerd, maar ook dat lukt niet, en dat vind ik best vreemd.

De router zelf is van pheenet (soho router typenummer BIG-01/4C/E)

Jello

Jello op 16 oktober 2004 #

ik moet inloggen op 192.168.0.1
en dat gaat perfect met safari op mac, en msie op windows.
Welke router is het?
ik heb een D-Link 624+

Jello

Jello op 16 oktober 2004 #

"videomac"

De router zelf is van pheenet (soho router typenummer BIG-01/4C/E)

srr, te laat gezien

Deskman

Deskman op 16 oktober 2004 #

Safari heeft een ‘activity menu’ (  :apple: alt-A ) Kijk eens wat daar voor ‘n meldingen langskomen. Misschien wil de pagina niet laden of hebben ze een leuke win-only website ingebouwd. Hun eigen site is ook al niet het toonbeeld van toegankelijkheid en blijft telkens opnieuw laden (in safari)

http://www.pheenet.com.tw/pheenet/index.htm

videomac

videomac 10 jaren geleden #

ik blijf het bizar vinden dat ik er niet in geraak…
Ik ben zeker dat het adres vd router 192.168.1.1 is, want met de pc lukt dit, en bij “systeemvoorkeuren” – “netwerk”, staat het adres vd router ook zo vermeld, dus mijn Mac herkent hem ergens wel…

Zijn er andere manieren dan explorer of safari, om toch met de router te “praten”   :?  

Waarom kan zoiets simpel als dit, zo moeilijk zijn????  :D

Jello

Jello 10 jaren geleden #

normaal moet je erin geraken met safari, dus, ik snap het niet …

tennapel

tennapel 10 jaren geleden #

"videomac"

ik blijf het bizar vinden dat ik er niet in geraak…
Ik ben zeker dat het adres vd router 192.168.1.1 is, want met de pc lukt dit, en bij “systeemvoorkeuren” – “netwerk”, staat het adres vd router ook zo vermeld, dus mijn Mac herkent hem ergens wel…

Zijn er andere manieren dan explorer of safari, om toch met de router te “praten”   :?  

Waarom kan zoiets simpel als dit, zo moeilijk zijn????  :D

Kan je proberen of je met Firefox op Windows toegang kan krijgen? Zo ja, dan is er iets anders aan de hand waardoor je mac geblokkeerd wordt (is er toevallig zoiets als een instelling waarmee je aangeeft vanaf welk Mac-adres je alleen mag inloggen om te administreren?).
Zo nee, dan produceert het interne webservertje een internet-explorer op windows only pagina en zou ik de router inleveren voor een ander merk.

Jurriaan.

Jurriaan. 10 jaren geleden #

Ik heb exzact hetzelfde probleem. Ik zal t ff helemaal uitleggen.
In den beginne was er alleen maar internet op mijn Mac, ik kon inloggen op mijn modem/router in 1(speedtouch) dmv http://10.0.0.138 in te typen in de browser.
Toen er later een pc aan het thuisnetwerk toegevoegd werd kon ik met mijn mac opeens niet meer in de router komen en met de pc wel.  :(
Eerder kon ik daar nog wel mee leven, maar nu is die k*t pc kapot en kan ik met geen mogelijkheid inloggen op de modem/router. En ik moet nu wat poorten doormappen voor m’n ps2 en dat kan dus niet.  :cry:

hansenonline

hansenonline op 18 oktober 2004 #

probeer de nubz alcatool of anders een telnet verbinding, staat uitgelegd in de handleiding van je speedtouch.

daan.

Jurriaan.

Jurriaan. op 18 oktober 2004 #

is er misschien ergens een tutorial op internet voor zoiets. Want de handleiding is kwijt.
oja ik weet wel hoe dat meot. dan moet je in terminal “telnet 10.0.0.138″ intypen maar hoe dat verder moet…

Jello

Jello op 18 oktober 2004 #

Telnet gaat niet altijd
ik zou zeggen …
harde reset router (instellingen volledig wissen … pc aan hangen (nog nie inloggen) mac aanhangen en via mac instellingen wijzigen ofzo …
en zorg ervoor dat er geen mac-adres confict is …

prospeer

prospeer op 19 oktober 2004 #

:roll:
Kan iemand mij helpen, onlangs gigaset SE515 dsl aangekocht met alleen een duits handleiding erbij. Indien mogelijk kan iemand een pdf file (handleiding) sturen van dit produkt, dit zou ik tof vinden.
Ben niet goed op de hoogte om het te installeren.
e-mail: oerlemans.e@skynet.be

Dank op voorhand.

Jello

Jello op 19 oktober 2004 #

"prospeer"

:roll:
Kan iemand mij helpen, onlangs gigaset SE515 dsl aangekocht met alleen een duits handleiding erbij. Indien mogelijk kan iemand een pdf file (handleiding) sturen van dit produkt, dit zou ik tof vinden.
Ben niet goed op de hoogte om het te installeren.
e-mail: oerlemans.e@skynet.be

Dank op voorhand.

ik heb heel effe geGoogeld ma ben enkel duitse .pdf’s tegengekomen, als ik meer tijd heb, zoek ik wel eens verder :D

videomac

videomac op 20 oktober 2004 #

Mensen, Mijn probleem is opgelost!
EINDELIJK

Mozilla gedownload op http://www.mozilla.org/products/mozilla1.x/ en nu blijkt het inloggen op 192.168.1.1 geen probleem te zijn!

Thx voor de tip van andere browser…

Over dit topic

Gestart op 15 oktober 2004 door videomac

Laatste reactie door videomac

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen