300% CPU Kernel Task
hendrik ijzerbroot op 03 januari 2012 #
Een Mac mag van mij zo hard blazen (doen alle katachtigen tenslotte ook) als hij wilt, maar waarom zou een out-of-the-box Mac traag moeten zijn? Claimt Apple niet dat "een Mac out-of-the-box het gewoon doet" terwijl een pc "problematisch" is?
Hansi2124 op 03 januari 2012 #
unSOUND - op 02 januari 2012Bij Lion is het "normaal" dat de machine de eerste uren flink kan blazen... Is al vaker gemeld ( onder andere door mij ) en zou na een X aantal uur over moeten gaan.
Blijkbaar maakt het (soms) geen verschil in dit geval of het een nieuwe MBP is of niet..... Ik heb het zelf niet meegemaakt op die manier, vandaar mijn reactie zoals die gegeven is.
Raymon op 03 januari 2012 #
stavos - op 02 januari 2012Het kan hoger zijn dan 100% wanneer je processor meerdere kernen heeft. Een 4 core processor kan dus een CPU activiteit laten zien van 400%.Je hebt al kunnen achterhalen dat de CPU 300% is. Kun je dan ook niet zien wat die activiteit veroorzaakt?
De 2.8 GHz MacBook Pro heeft een dual core i7.
Dus geen quad core, hoe kan hij dan 300% laten zien als er maar 2 cores in zitten?
AppleStef op 03 januari 2012 #
Je Mac ziet je CPU als een Quad-Core processor, omdat het Hyper-threading heeft. Info
hendrik ijzerbroot op 03 januari 2012 #
Dat klopt, want ik heb een Quad Core i7 en draai via BOINCManager projecten als: SETI@Home en Einstein@Home en in mijn account verschijnt mijn Mac als een computer met 8 'processors'.
Advertentie
Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in of registreer.
Inloggen
Over dit topic
Gestart op 02 januari 2012 door Yellowcab
Laatste reactie door hendrik ijzerbroot
Reageer op dit topic