Dit is een topic in Community » Forum » Algemeen » Apple Nieuws & Roddels

20 oktober: OSX Lion, wat krijgen we nog meer?

i93Jeffrey

i93Jeffrey op 13 oktober 2010 #

20 Oktober houdt Apple een event met de naam 'Back to the Mac'

Wat verwachten jullie?

iLife '11, iWork '11 en preview van Mac OS X 10.7

of meer hardware? MacBook Air update?

dsthijs

dsthijs op 13 oktober 2010 #

Zo te zien een nieuw besturingssysteem: lion

Neem ik aan :P

Rivanov

Rivanov op 13 oktober 2010 #

Dat wordt inderdaad een sneakpeak van Mac OS X 10.7 Lion.

Pieterr op 13 oktober 2010 #

http://www.engadget.com/2010/10/13/apple-to-hold-media-event-october-20th-well-be-there-live/

iEdgar87 op 13 oktober 2010 #

Preview van OSX 10. 7 Lion, iLife 11 / iWork 11 (met iPhone apps) en een nieuwe MacBook Air en Airport Extreme / Time Capsule

ex-macfreak op 13 oktober 2010 #

- preview 10.7
- nieuwe macbook Air
- iWork 11
- iLife 11
- …

koenvisser

koenvisser op 13 oktober 2010 #

klinkt als een software event.
Waarschijnlijk zullen ze in die week wel stilletjes hardware updaten.

dsthijs

Zal de MacBook Pro dan ook een opfrisbeurt krijgen?

polansky

polansky op 13 oktober 2010 #

Duidelijk, een 'sneak peak' van OS10.7 Lion.
Het deurtje staat niet voor niets op een kier.

Daarnaast verwacht ik minstens iwork '11

koenvisser

dsthijs - op 13 oktober 2010Zal de MacBook Pro dan ook een opfrisbeurt krijgen?

die is in April nog ververst.

Rano

Rano op 13 oktober 2010 #

Back to the Mac. Dat worden hardware en software! Eindelijk. Want de iTunes, iOS, iPod, iPad en iPhone ben ik voorlopig wel klaar mee.

Nieuw design van de Mac Pro. Het blijft een mooi ding. Maar dat is het al 7,5 jaar (PowerMac G5 komt uit juni 2003). Ik wil eens een nieuw design zien! Kom Johnny, je kan het!

Een mix van de MacBook Pro 13" en de MacBook Air, wat eigenlijk de kleine vervanger van de oude PowerBook G4 12" moet worden.

Verder:

* Mac OS X 10.7 Lion
* iWork '11
* iLife '11 (met 'iApp', apps bouwen voor consumenten. In plaats van iDVD wat in iMovie gebakken zal zitten)

dsthijs

koenvisser 2 minuten geleden #
dsthijs - 1 uur geleden
Zal de MacBook Pro dan ook een opfrisbeurt krijgen?
die is in April nog ververst.

Ja, ik heb hem nu een paar maanden, maar in de Buyersguide staat: Buy ony if you need it, approaching the end of a cycle (weet niet precies wat er staat, maar toch:P) Dus zou je zeggen, dan komt er misschien dan een nieuwe. Toch niet een hele gekke redenatie?

kj.web

kj.web op 13 oktober 2010 #

Die leeuw zegt meer dan 1000 woorden, de Snow Leopard upgrade was onder de motorkap groot, maar qua extra functies erg klein, vandaar was hij maar 29 euro.
Ik denk dat dit de functies toevoegt, die we bij Snow Leopard hadden willen zien.
Miischien een nieuwe User interface? net zoals 10.4 -> 10.5 en nu van 10.6-> 10.7

siemsiem op 13 oktober 2010 #

het plaatje is een trackpad van een macbook pro
ik denk nieuwe MBP en MAC OS 10.7
trouwens gaat apple dit ook weer live streamen?

dsthijs

@siemsiem

Ik wil niet veel zeggen, maar kan elk aluminium product van Apple zijn, niet specifiek het trackpad van MBP

koenvisser

siemsiem - op 13 oktober 2010het plaatje is een trackpad van een macbook pro
ik denk nieuwe MBP en MAC OS 10.7
trouwens gaat apple dit ook weer live streamen?

Eigenlijk is het 't plaatje van de trackpad die je nu los kan kopen.
Ik denk dat Lion enorm veel multitouch functies gaat meebrengen.

G-Force

G-Force op 13 oktober 2010 #

Eindelijk eens wat Mac OS X nieuws, hopelijk is het weer een topversie met eens wat nieuwe features etc. De interface mag ook wel weer eens verfrist worden als je het mij vraagt.

Chorro

Chorro op 13 oktober 2010 #

dsthijs - op 13 oktober 2010maar in de Buyersguide staat: Buy ony if you need it, approaching the end of a cycle (weet niet precies wat er staat, maar toch:P)

Daar staat dat je 'm moet kopen als je hem nodig hebt, maar hij is wel aan het einde van zijn cyclus (oftewel: er is een gemiddeld aantal dagen tussen de updates. In het geval van de MBP wordt volgens de buyersguide een MBP na 208 dagen weer geupdate. Het is nu 183 dagen geleden dat er een update heeft plaats gevonden, dus dat nadert het gemiddelde al).

Ik heb zelf mijn twijfels over dat gemiddelde van de buyersguide, zoals in mijn post te lezen valt heeft het toen ik mijn MBP kocht ook nog een klein half jaar geduurd voordat de uiteindelijke update plaatsvond.

Ontopic: Ik krijg zelf een vermoeden van een nieuw OS X en van een nieuwe iWork (vraag me niet waarom ik dat denk, is gewoon een vermoeden)

bosies7

bosies7 op 13 oktober 2010 #

-iwork 11
-iLife 11
-Mac OS X 10,7 Lion
-MacBook air

ik hoop dat ze wat meer geheugen en beter processors in de MacBook air gaan stoppen.

dsthijs

Sorry hoor, maar ik denk dat dat trackpad wat ver gezocht is. Het kan ook zijkant van Mac Pro zijn. Het is allemaal maar wat gissen in het duister.

Reageer

Over dit topic

Gestart op 13 oktober 2010 door i93Jeffrey

Laatste reactie door strigoi

Reageer op dit topic