13" MB vs 13" MBP
Maverick9898 op 09 november 2009 #
Ik snap niet echt hoe mensen kunnen beweren dat de witte MacBook niet krasgevoelig is. Dat ding is plastic op en top en krast hartstikke snel. Verder niet erg; het is een prima apparaat. Maar dat aluminium krast zelden tot nooit, althans niet bij mij;).
Nikita op 09 november 2009 #
Inktkiller Niet vergeten dat het in de MB om DDR2 ram gaat en in de MBP DDR3
De huidige MacBook heeft ook DDR3 geheugen; intern zijn ze vrijwel gelijk aan de instap-MBP met zelfs een grotere hardeschijf. Blijft alleen over: - Alu versus plastic - Verlicht toetsenbord - SD-kaart slot - Firewire 800 Dat zijn de enige verschillen; en dan moet je voor jezelf afwegen of dat het prijsverschil van € 250,- waard is. Het verlichtte toetsenbord is leuk, het SD-kaart slot kan best handig zijn, FW is iets wat je wellicht niet nodig heb en de behuizing heeft ook zo z'n voors en tegens. Misschien dat er binnenkort nog een kleine update komt voor de MacBook Pro lijn; het zou mij niet verbazen.
zorbatov op 10 november 2009 #
zo een firewire poort lijkt wel handig, zou voor de mbp gaan.. wat ik het meest jammere vind is dat apple de grafische kaart van de pro niet beter maakt tov de macbook .. dan ligt er ook een duidelijker verschil...
SuperDriver op 10 november 2009 #
De MB is afdoende voor het werk dat de meeste mensen ermee doen maar het gadgetgehalte van de MBP is natuurlijk veel hoger. Ik denk dat het meer een afweging is of je voor functie of gadget gaat. Voor functie kiest je de MB en als je op gadgets kickt is de MBP de keus. (heb zelf de beste MBP 13 terwijl ik er eigenlijk alleen mee internet en tekst verwerk, maar ik vond het design en verlicht toetsenbord het geld waard)
maarten_m4 op 10 november 2009 #
SuperDriver De MB is afdoende voor het werk dat de meeste mensen ermee doen maar het gadgetgehalte van de MBP is natuurlijk veel hoger. Ik denk dat het meer een afweging is of je voor functie of gadget gaat. Voor functie kiest je de MB en als je op gadgets kickt is de MBP de keus.
Mee eens. Ik zou voor mezelf opmaken wat het zwaarst weegt: uiterlijk, functionaliteit of geld. Wij Nederlanders (ik weet dat er een Belgisch vlaggetje staat) willen altijd iets moois en functioneels voor zo min mogelijk geld, maar dit is vaak moeilijk. Kijk gewoon welke van de punten voor jou het belangrijkst zijn...
superduc op 10 november 2009 #
Ik heb sinds een paar weken een MBP en nog steeds happy Ik gebruik zelfs dat SD kaart ding best vaak , foto's zijn dan binnen een oogwenk gedownload Wat betreft scherm , de nieuwe MB en MBP stonden naast elkaar in de winkel en ik vond er niet veel verschil in
Soulshaker op 10 november 2009 #
Maverick9898 Ik snap niet echt hoe mensen kunnen beweren dat de witte MacBook niet krasgevoelig is. Dat ding is plastic op en top en krast hartstikke snel. Verder niet erg; het is een prima apparaat. Maar dat aluminium krast zelden tot nooit, althans niet bij mij;).
De plastic versie versie heeft inderdaad last van krasgevoeligheid Maar met de alu versie moet je dan weer oppassen dat hij niet plooit :roll: Elk materiaal heeft zijn voor en nadelen Trouwens, dat gezeur over die 160GB HDD , dat is gewoon batterijplaatje opendoen , 1 schroefje losdraaien Kabeltje losdoen , de nieuwe HDD aansluiten , schroefje vastdraaien , plaatje terugzetten kostprijs 500GB HDD van western digital = 70-75 euro :roll:
eiskoud op 02 december 2009 #
kogel is door de kerk.. vandaag m'n iMac i5 opgehaald (zakelijk) en maar meteen een MacBook Pro besteld.. die komt dus volgende week :D bedankt voor de reacties
Advertentie
Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in of registreer.
Inloggen
Over dit topic
Gestart op 09 november 2009 door eiskoud
Laatste reactie door eiskoud
Reageer op dit topic