13" MB vs 13" MBP
eiskoud op 09 november 2009 #
wederom een twijfelgevalletje. op het werk mocht ik een iMac i5 bestellen (dus dat is nog even wachten) nu wil ik thuis ook switchen naar een :apple: De nieuwe MacBook ziet er op papier mooi uit (989,- incl 4 GB) maar gevoelsmatig zit de MacBook Pro (weliswaar 250 euro duurder en dan heb ik maar een 160 gb hd) nog in m'n hoofd. Een model wat zich inmiddels bewezen heeft.. sterke behuizing (niet zo kras/kleur gevoelig als de witte MB) SD reader en een beter scherm (kleurdiepte, wat voor mij als vormgever ook wel meetelt).. maar m'n beurs zecht dan weer.. dat is toch 250 euro.. voor (op papier) een mindere keuze.. wie heeft er al ervaring met beide en wat zou jullie keuze zijn..
Xserve op 09 november 2009 #
Tenzij je Firewire echt nodig hebt, zou ik voor de MB gaan. Het enige echte voordeel van de MB is verder het design (met verlicht toetsenbord) en het SD-kaart slot. De MB geeft meer waar voor je geld.
Buzz_D op 09 november 2009 #
Het voornaamste verschil tussen beide systemen is de "look & feel". Ik zou dus gewoon eens in een Mac winkel met beide systemen tenminste een kwartiertje spelen. Dan merk je vanzelf of je het het prijsverschil waard vindt.
wouwout op 09 november 2009 #
lees eens de goede review van Engadget door: http://www.engadget.com/2009/10/22/unibody-macbook-late-2009-review/ ze zijn vrij duidelijk mbt jouw dilemma.
Vassilli En de Macbook Pro is de: 2.53 Ghz?
nee ik ga uit van de instapper 2,26
wouwout lees eens de goede review van Engadget door: http://www.engadget.com/2009/10/22/unibody-macbook-late-2009-review/ ze zijn vrij duidelijk mbt jouw dilemma.
ja die had ik al gelezen.. en daarom ook mijn twijfel.. de 13"is natuurlijk gemaakt om ook makkelijk mee te nemen.. maar als hij al onder de krassen en vuil komt met alleen uit de doos halen en thuis gebruik wil ik niet weten hoe hij uitziet als je 'm ook een paar keer meeneemt onderweg.. ![]()
demandiebakt op 09 november 2009 #
ik blijf bij het punt dat voor een echte portable aluminium niet echt lekker is. polycarb kan gewoon beter tegen een stootje. ik reis erg veel en mijn macbook (late 2007) is de hele wereld al over geweest, maar het ziet er allemaal nog prima uit. een maat van mij heeft een alu en hij heeft al aardig wat deuken en krassen... dat zie je toch minder bij de kunststof versie. eerlijk gezegd vind ik de alu wel mooier maar ik zie het al een gebruiksvoorwerp en dan is de macbook veel waar voor zijn geld.
demandiebakt ik blijf bij het punt dat voor een echte portable aluminium niet echt lekker is. polycarb kan gewoon beter tegen een stootje. ik reis erg veel en mijn macbook (late 2007) is de hele wereld al over geweest, maar het ziet er allemaal nog prima uit. een maat van mij heeft een alu en hij heeft al aardig wat deuken en krassen... dat zie je toch minder bij de kunststof versie. eerlijk gezegd vind ik de alu wel mooier maar ik zie het al een gebruiksvoorwerp en dan is de macbook veel waar voor zijn geld.
volgens bovenstaande review zou dat met het nieuwe model macbook echt een ramp moeten zijn.. vandaar mijn twijfel
MrGlenneke op 09 november 2009 #
Na die review zou ik 100% zeker zijn van een MBP. Ikzelf zou 160GB niet heel snel volkrijgen.
Vassilli op 09 november 2009 #
bedhead De MBP, moet niet over getwijfeld worden.
Ben ik met je eens.
demandiebakt op 09 november 2009 #
precies hetzelfde werd gezegd van de oude macbook en er zitten hier en daar krasjes op maar het is een prachtig gebruiksvoorwerp! zeker nu de nieuwe macbook unibody is geworden is hij nog steviger dus ik denk dat ik mijn witte macbook ook inruil voor een nieuw modelletje.
ik maak niet vaak macrofoto's van mijn usb poort dus dat daar een krasje komt vind ik niet echt relevant.
het is maar waar je m voor gebruikt.
als je je portable voor 95 procent op je bureau gebruikt zou ik de alu kopen, maar als je een portable koopt voor portable gebruik zou ik voor de macbook gaan.
en een review is ook maar een mening van iemand, en in dit geval een techfan met een macrofoto obsessie.![]()
PvdO op 09 november 2009 #
Als je je MacBook Pro gewoon meesleept in een sleeve als deze , kan er vrij weinig mee gebeuren kan ik zeggen. Die van mij is zo ongeveer veiliger in de trein dan op mijn bureau.
Inktkiller op 09 november 2009 #
ongetwijfeld de MBP Niet vergeten dat het in de MB om DDR2 ram gaat en in de MBP DDR3 Heb nu zelf de MBP 2,26 en ik ben er erg tevreden over!
Calpa op 09 november 2009 #
demandiebakt ik blijf bij het punt dat voor een echte portable aluminium niet echt lekker is. polycarb kan gewoon beter tegen een stootje. ik reis erg veel en mijn macbook (late 2007) is de hele wereld al over geweest, maar het ziet er allemaal nog prima uit. een maat van mij heeft een alu en hij heeft al aardig wat deuken en krassen... dat zie je toch minder bij de kunststof versie. eerlijk gezegd vind ik de alu wel mooier maar ik zie het al een gebruiksvoorwerp en dan is de macbook veel waar voor zijn geld.
Ik begrijp hier echt totaal niets van; de polycarbonaat MacBooks van Apple zijn echt de meest stoot, kras en smeergevoelige notebooks die ik ken; bovendien voelt de MacBook (nu met het unibody model valt het wat mee) ook gewoon vrij goedkoop aan. Ik ben destijds overgegaan van poly naar alu en zie dat toch echt als een enorme vooruitgang; het apparaat voelt mijns inziens gewoon degelijk aan en het is een stuk duurzamer dan de kunststof versie.
VLC op 09 november 2009 #
Neem de MacBook review van Engadget wel met een flinke hoop zout. Ik had eerst een MBP , nu de nieuwe MacBook en om te beginnen is het scherm van de MB schrikbarend beter dan de MBP. Daarnaast is de behuizing totaal niet zo krasgevoelig als in de review wordt gerept. Al met al ben je gek als je nu een 13" MBP aanschaft.
kortom, ga ze allebei eens goed bekijken. Zet de schermen van de beide laatste modellen naast elkaar (dus niet de nieuwe macbook met de oude macbook pro vergelijken, zoals VLC doet. Natuurlijk is een LED verlicht scherm beter). Til ze op. klap ze dicht. etc etc etc.
VLC op 09 november 2009 #
wouwout kortom, ga ze allebei eens goed bekijken. Zet de schermen van de beide laatste modellen naast elkaar (dus niet de nieuwe macbook met de oude macbook pro vergelijken, zoals VLC doet. Natuurlijk is een LED verlicht scherm beter). Til ze op. klap ze dicht. etc etc etc.
Je noemt een MacBook Pro van September 2009 oud? ![]()
VLCwouwout kortom, ga ze allebei eens goed bekijken. Zet de schermen van de beide laatste modellen naast elkaar (dus niet de nieuwe macbook met de oude macbook pro vergelijken, zoals VLC doet. Natuurlijk is een LED verlicht scherm beter). Til ze op. klap ze dicht. etc etc etc.Je noemt een MacBook Pro van September 2009 oud?
dan is er iets mis met het scherm van je macbook pro. ik heb de laatste macbook pro 13" en de laatste macbook naast elkaar gezien, en het scherm van de pro wint het op afstand. (waar je je overig niet op moet blindstaren want je gebruikt ze uiteindelijk niet naast elkaar). Was het helemaal eens met de Engadget review.
Advertentie
Over dit topic
Gestart op 09 november 2009 door eiskoud
Laatste reactie door eiskoud
Reageer op dit topic