Dit is een topic in Community » Forum » Pro » Grafisch & Fotografie

1 pdf van meerdere pagina's vanuit illustrator

nookie

nookie op 21 december 2010 #

Ola mekkers.

Ik heb een lang bestand, qua formaat is het 6xA4 naast elkaar.
Ik moet hiervan een pdf overhouden, maar het bestand moet 6x gesplitst worden in de breedte, waardoor ik 6 A4 pagina's overhou in één pdf.

Ik kan dat doen via het printmenu -> general -> size A4. Dan naar set up -> tiling -> Tile full pages.
Het enige waar ik tegenaan loop is dat ik er dan een postcript bestand van moet maken en deze door distiller te laten omzetten naar een pdf.
Dat werkt wel, alleen vraag ik me af of het niet makkelijker kan.

Zoiets als: Bewaar als -> pdf en dan ergens in de voorkeuren iets ingesteld te hebben dat hij het meteen splits in 6 pagina's en ik niet 1 groot en lange pdf krijg.

Thanks alvast.

Carlo

Carlo op 21 december 2010 #

Als je CS4 of CS5 gebruikt dan kan je dat doen door verschillende artboards te creëren voor je verschillende pagina's.

Als je dan save as doet kan je in het eerste venster kiezen voor alle artboards of een range.

in het eerste geval krijg je dus 1 pdf met je zes pagina's in anders krijg je een pdf met de artboards die je gekozen hebt.

nookie

nookie op 24 december 2010 #

Sorry voor de late reactie, ik werk helaas nog met CS3.

No_Name

No_Name op 24 december 2010 #

Alle pagina's splitsen en er apart .png's of .psd's of whatever van maken. Dan naar bridge en de pagina's selecteren en op output PDF klikken.

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in of registreer.

Inloggen

Over dit topic

Gestart op 21 december 2010 door nookie

Laatste reactie door No_Name

Reageer op dit topic