Eindelijk uitspraak over ‘antennagate’

Michiel op 18 februari 2012 46 reacties Laatste door Thomas18NL

Het is misschien wel de meest bekende (en de grootste) misstap uit de recente geschiedenis van Apple; antennagate. Voor diegenen die geen weet hebben waar het over gaat; het is het gevolg van de constatering dat je met de iPhone 4 minder goed kan bellen als je het apparaat aan de onderkant vasthoudt.

Hierdoor zou het signaal afnemen en de iPhone 4 zou zelfs verbindingen verbreken. Toen Consumer Reports (de Consumentenbond in Amerika) aangaf dat ze wegens deze reden de iPhone 4 niet aan konden raden, zat er voor Apple niets anders op dan met een goedmakertje te komen; een gratis bumper. Hiermee was de kous niet af; pas op afgelopen vrijdag werd de rechtzaak rond antennagate uitgesproken. De uitspraak: klanten met een iPhone 4 krijgen $15 terug of mogen een gratis bumper uitzoeken. In Amerika welteverstaan.

De aanklacht tegen Apple luidde als volgt:

“Apple is accused of misrepresenting and concealing material information in the marketing, advertising, sale, and servicing of its iPhone 4—particularly as it relates to the quality of the mobile phone antenna and reception and related software.”

Dit gegeven werd in eerste instantie door Steve Jobs ontkend, volgens hem “hou je de telefoon verkeerd vast” als je signaal zou verliezen. Jobs (en Ive) wisten dat het design van de iPhone 4 voor problemen zouden zorgen wanneer de antennes aan de buitenkant zouden zitten. Zelfs na verschillende waarschuwingen van de ingenieurs was Jobs niet op andere gedachten te brengen; de iPhone 4 zou er komen, precies zoals hij het wilde. Apple moet voor zijn koppigheid in dit geval de rekening betalen, die kan oplopen tot enkele honderden miljoenen dollars.

 

En nu?

46 reacties

Maxx1987

Maxx1987 op 18 februari 2012

Ik ga er van uit dat mensen die al een bumper of iets dergelijks hebben gehad geen recht meer hebben op nog een bumper of die 15$ ik denk daarom ook dat de schade voor Apple wel meevalt, daarnaast hebben ze genoeg in kas :)

yoerio

yoerio op 18 februari 2012

Was er een rechtspraak aan de gang dan?

Wyodor

Wyodor op 18 februari 2012

Een mijlpaal in de strijd voor consumentenrechten.

15 piek of een elastiek voor om je toestel.

Bento

Bento op 18 februari 2012

Wanneer; gebruik; je; nou: een : en wanneer een ; ?

:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;

2eSteve

2eSteve op 18 februari 2012

Bento:
Wanneer; gebruik; je; nou: een : en wanneer een ; ?
:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;:;

: met een opsomming, dit kan ook met 1 ding:

De uitspraak: klanten met een iPhone 4 …

; met een gevolg, vaak zie het woord ‘dus’ erna
Ook gebruik je ; bij een tegenstellende zin (een zin waar je ‘maar’ vaak in ziet):

… gedachten te brengen; de iPhone 4 zou …

District

District op 18 februari 2012

nice, ik ga voor de 15$. Bumper heb ik al.

Tov

Tov op 18 februari 2012

Ik blijf het vreemd vinden dat Apple, waar design en productbeleving bovenaan staan, nota bene een bumper aanbieden. Weg slank en glad design, in plaats daarvan mag je lekker naar een stuk kunststof kijken (en vasthouden)…

Soulshaker

Soulshaker op 18 februari 2012

haha , ik wil die foto van steve jobs :D
Wie heeft ze ?

Bento

Bento op 18 februari 2012

: met een opsomming, dit kan ook met 1 ding:

De uitspraak: klanten met een iPhone 4 …

; met een gevolg, vaak zie het woord \’dus\’ erna
Ook gebruik je ; bij een tegenstellende zin (een zin waar je \’maar\’ vaak in ziet):

… gedachten te brengen; de iPhone 4 zou …

…misstap uit de recente geschiedenis van Apple; antennagate. Voor diegenen die geen weet hebben waar het over gaat; het is het gevolg van de constatering….

Bento

Bento op 18 februari 2012

: met een opsomming, dit kan ook met 1 ding:

De uitspraak: klanten met een iPhone 4 …

; met een gevolg, vaak zie het woord \’dus\’ erna
Ook gebruik je ; bij een tegenstellende zin (een zin waar je \’maar\’ vaak in ziet):

… gedachten te brengen; de iPhone 4 zou …

…misstap uit de recente geschiedenis van Apple; antennagate. Voor diegenen die geen weet hebben waar het over gaat; het is het gevolg van de constatering…….

ozzie X

ozzie X op 18 februari 2012

Ik heb er nooit iets van gemerkt trouwens. Wat dat betreft is het volgens mij ook wel een van de meest overhypte missers. Hoeveel mensen hebben er daadwerkelijk last van gehad? Ik ontken het probleem niet, maar wel de ernst ervan. Om het de grootste misstap te noemen gaat mij veeel te ver. Het is de grooste techhype die Apple ten deel is gevallen dat wel.

nebilem

nebilem op 18 februari 2012

Ik heb er wel degelijk last van overhypt is het zeker niet.

Bento

Bento op 18 februari 2012

: met een opsomming, dit kan ook met 1 ding:

De uitspraak: klanten met een iPhone 4 …

; met een gevolg, vaak zie het woord \’dus\’ erna
Ook gebruik je ; bij een tegenstellende zin (een zin waar je \’maar\’ vaak in ziet):

… gedachten te brengen; de iPhone 4 zou …

misstap uit de recente geschiedenis van Apple; antennagate. Voor diegenen die geen weet hebben waar het over gaat; het is het gevolg van de constatering

ozzie X

ozzie X op 18 februari 2012

Heb je er last van, of kun je de terugvallende ontvangst zien als je hem “verkeerd” vasthoud? Het is mij wel eens gelukt om een streepje minder ontvangst te krijgen maar een dropped call of verbroken verbinding heb ik nooit meegemaakt.

Het aparte is overigens dat de tevredenheidscijfers van de iPhone 4 ongekend hoog waren dus alleen al daaruit blijkt dat het probleem veel kleiner is dan de media ons graag doen geloven.

Nielskorte

Nielskorte op 18 februari 2012

De antennagate is echt ONZIN! Heb er nog nooit last van gehad!

Bart01

Bart01 op 19 februari 2012

Ikzelf heb er ook nog nooit last van gehad en ik denk inderdaad dat het om 0,1% van de geproduceerde iPhones 4 gaat. Maar goed, het is toch 0,1%..

En heb ik het nou goed begrepen, kunnen alleen Amerikanen een bumper of $15 terugvragen?

STEVEJ0BS

STEVEJ0BS op 19 februari 2012

Een consument is eigenlijk gewoon een sukkel die niet verder kijkt dan neus lang is. Als een telefoon verbinding verbreekt als je hem op bepaalde manier vasthoudt dan is dat vanuit het oogpunt van de consument onacceptabel. Vanuit het oogpunt van Apple was het gewoon een kwestie van designvoordelen tegen designnadelen afwegen. Ze hebben het heus wel getest hoeveel zo’n verbinding verbreekt met zo’n design. Dat was natuurlijk zo weinig + het feit dat veel mensen ook hoesje gebruiken… ik vind dat Apple goede afweging heeft gemaakt. Misschien dat ze het vantevoren gewoon hadden moeten zeggen dat 0,1% van telefoontjes door die deathgrip kan wegvallen maar dat ze daardoor wel veel dunnere en mooiere telefoon hebben kunnen maken. Dan zou het nooit zo negatief opgepikt worden. Uiteindelijk hebben ze erop gegokt dat het gewoon niet opgemerkt zou worden. Met beetje hulp van Steve’s RDF ofzo :-P
Het design van andere telefoons zijn een lachertje in vergelijking met de iPhone 4. Dat komt omdat de grenzen zijn opgezocht.

karelschapie

karelschapie op 19 februari 2012

Ik ben nu in New york maar mn iPhone komt uit belgië, werkt dat ook?

hanspoot

hanspoot op 19 februari 2012

Nee, die werkt daar niet. Alles uit België werkt nergens. Behalve in België.

Twentyeyes

Twentyeyes op 19 februari 2012

Beetje rare actie Apple, alleen voor Amerikanen.. Door dit soort instelling van Apple ben in prima bereid programma’s als Final Cut Pro, iLife, iWork, Aperture, etc. te piraten. Immers, jullie naaien de (Europese) consument. Idem met iTunes match. 25 dollar voor Amerika, 25 Euro voor Europa. Ooit van wisselkoersen gehoord? Op deze manier staan wij in ons volste recht dat geld op een andere manier terug te roven.

Volkie

Volkie op 19 februari 2012

Ik krijg het zeker voor elkaar, geen netwerk meer als ik de iPhone in huis vast hou in mijn hand. Van zo’n 3 streepjes naar zoek verbinding. Voor een toestel van 650+ euro een slechte zaak. Het meest irritante is dat de manier waarop ik hem dan vastheb de meest prettige is, nu moet ik hem met twee vingers vasthouden anders kan ik niet meer internetten.
Tuurlijk heeft de media hier een groot verhaal van gemaakt, net zo goed als dat de media Apple ook uitvoerig positief beschrijft als er een nieuw product uitkomt. Zo gaat dat……

pietervos

pietervos op 19 februari 2012

Als je de 4S aan de bovenkant vasthoudt krijg je hetzelfde probleem. Waar blijft mn bumper? Ik haat bumpers.

Arthur345

Arthur345 op 19 februari 2012

Beetje rare actie Apple, alleen voor Amerikanen.. Door dit soort instelling van Apple ben in prima bereid programma\’s als Final Cut Pro, iLife, iWork, Aperture, etc. te piraten. Immers, jullie naaien de (Europese) consument. Idem met iTunes match. 25 dollar voor Amerika, 25 Euro voor Europa. Ooit van wisselkoersen gehoord? Op deze manier staan wij in ons volste recht dat geld op een andere manier terug te roven.

Ze moeten die services toch ook naar Nederlands en al die andere Europese landen vertalen?

KarelWillem

KarelWillem op 19 februari 2012

Ze ‘moeten’ niks.

Zolang er in al die Europese landen geen zaak loopt tegen dit probleem, zal Apple daar niet vanzelf 15 euro per telefoontje gaan uitdelen.

iNicky

iNicky op 19 februari 2012

@STEVEJ0BS, Wanneer men dit bij Apple wist en het slechts om 0,1 % van de toestellen gaat hadden ze hierop moeten controleren voordat het toestel de fabriek verliet. Het is daarmee simpelweg een ondeugdelijk product geworden dat men willens en wetens heeft verkocht. De uitspraak van de rechter had daarom moeten luiden dat al die iPhones gratis omgeruild worden voor een toestel dat dit probleem niet vertoont. Deze rechtbank is dan ook heel mild geweest voor Apple.

Thomas18NL

Thomas18NL op 19 februari 2012

@iNicky,

Ondeugdelijk product? Wat een onzin, je kan gewoon alles doen wat het moet doen, dat jij de telefoon dan verkeerd gebruikt (vasthoud) is je eigen probleem.

Als dit al ondeugdelijk zou zijn is elk product bijna ondeugdelijk.

Volkie

Volkie op 19 februari 2012

@iNicky,

Ondeugdelijk product? Wat een onzin, je kan gewoon alles doen wat het moet doen, dat jij de telefoon dan verkeerd gebruikt (vasthoud) is je eigen probleem.

Als dit al ondeugdelijk zou zijn is elk product bijna ondeugdelijk.

Een hilarische response…..dus al ik mijn telefoon gewoon in mijn hand hou dan gebruik ik hem verkeerd. Hoe moet ik hem dan vasthouden? Eerdere iPhones kon ik wel op dezelfde manier vasthouden, dat was dus verkeerd.

iNicky

iNicky op 19 februari 2012

dat jij de telefoon dan verkeerd gebruikt (vasthoud) is je eigen probleem.

Dat was destijds, zo ik mij herinner, ook het verweer van Steve Jobs. Mede door deze uitspraak is antennagate tot antennagate geworden. Alleen mensen binnen het RDF van Jobs namen hier genoegen mee.

PowerMac

PowerMac op 19 februari 2012

Hier in Frankrijk kreeg je gelijk een gratis bumper van Apple / Orange.
(Is nu al weer een hele tijd afgelopen.)

jtd

jtd op 19 februari 2012

Beetje rare actie Apple, alleen voor Amerikanen..

Rare actie van Apple? Huh? Een Amerikaanse rechtbankr heeft uitspraak gedaan in een zitting die aangespannen was door Amerikanse consumenten (of vertegenwoordigers daarvan) tegen Apple inzake een antenne probleem. Denk je dan werkelijk dat Apple ook maar meteen de hele wereld gaat compenseren?

Door dit soort instelling van Apple ben in prima bereid programma\’s als Final Cut Pro, iLife, iWork, Aperture, etc. te piraten. Immers, jullie naaien de (Europese) consument. Idem met iTunes match. 25 dollar voor Amerika, 25 Euro voor Europa. Ooit van wisselkoersen gehoord? Op deze manier staan wij in ons volste recht dat geld op een andere manier terug te roven.

Weer mis.
Als jij je product in de VS koopt dan heb je met wisselkoersen te maken. Maar jij koopt je Apple producten niet in de VS, maar in Europa. En voor de Europese markt zijn prijzen zoals ze zijn. Dat jij ze vergelijkt met de prijzen in de VS is natuurlijk nonsens.
Koop maar eens benzine van Shell in de VS en doe dat ook maar eens in Nederland…

Bento

Bento op 19 februari 2012

dat jij de telefoon dan verkeerd gebruikt (vasthoud) is je eigen probleem.

Dat was destijds, zo ik mij herinner, ook het verweer van Steve Jobs. Mede door deze uitspraak is antennagate tot antennagate geworden. Alleen mensen binnen het RDF van Jobs namen hier genoegen mee.

Die Jobs spoort dus ook niet.

Twentyeyes

Twentyeyes op 19 februari 2012

jtd, je vergeet voor het gemak even dat de prijzen van Apps wel naar wisselkoers gebaseerd worden. Een op van 0,99 dollar kost 0,79 euro in de app store. Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat app developers (net als bij de android market) per munteenheid een prijs mogen bepalen. Apple is dus gewoon heel hard de Europese consument aan het pakken. Aangezien ik geen vuist kan maken door geen apps te kopen (dat zijn immers voornamelijk inkomsten voor 3rd party developers, die wel het verstand hebben om de wisselkoers ongeveer te berekenen), pirate ik de programma’s die van Apple zijn. Ik weet dat hun apps in de appstore ook op koers zijn aangepast, maar de prijzen van Macbooks, accesoires, en diensten zijn zwaar overtrokken. Als een macbook 999 dollar kost in de VS, en ze bieden hem hier aan voor 999 euro, dan maken ze daar schandalige extra winst op waar de BTW niks mee te maken heeft.

Joeke

Joeke op 20 februari 2012

@twentyeyes je snapt er echt helemaal niks van, weet je wat jij moet doen, lekker in amerika gaan wonen, is alles lekker goedkoop en hoef je dus geen spullen te stelen

Nick Nack

Nick Nack op 20 februari 2012

Beste Twentyeyes, ik weet wat je bedoeld, maar je weet hoop ik wel dat in Amerika de prijzen excl. btw. zijn op de website? De btw verschilt per staat.

Joeke

Joeke op 20 februari 2012

Nogmaals @twentyeyes
Even alles in dollars:
Europese macbook (999×1.39):$ 1388.66
Amerikaanse macbook $ 999

Belastingen:
Nederland: 19%
Aftrek van winkelprijs

Amerika (californie) : 7.25%
Wordt bovenop winkelprijs gerekend

Eindomzet per macbook voor apple:
Nederland:
$ 1388.66×0,81= $1124.81

Amerika
$ 999

Verschil:$ 125.81 per macbook

Zo op het eerste gezicht lijkt dat een groot verschil, om precies te zijn betalen wij in europa 11,18% meer dan consumenten in amerika.

Vergeet alleen niet dat de personeelskosten in nederland veel hoger liggen dan in amerika.
En dat daar ook 19% belasting over betaald moet worden, ook moeten er voor een duurdere en kleinere markt handleidingen, websites en customersupport gecreerd worden

Maar laat ik jou eens gelijkgeven.
Jij moet meer betalen dan iemand anders in een ander land met andere belasting, zorgverzekerings, personeelsregels en een andere valuta.

Jij hebt al het recht om het deel, waarvan jij denkt emotioneel eigenaar te zijn, terug te stelen.

Ik hoop alleen dat je het sarcasme in de laatste regel wel hebt opgepikt.

l

iNicky

iNicky op 20 februari 2012

@Joeke, jij maakt anders ook een ernstige rekenfout:

1124,81 x 1,19 = 1338,52 en geen 1388,66

Om van een prijs inclusief BTW naar de prijs ex BTW te komen moet je dus niet vermenigvuldigen met 0,81 maar delen door 1,19 en dat is heel wat anders.

Ik zou hier sarcastisch over kunnen doen :sarcastic:

Twentyeyes

Twentyeyes op 20 februari 2012

Je vergeet voor het gemak even dat apple een internationaal bedrijf is. Volgens jouw logica van personeelskosten e.d zou een macbook in china dus 600 euro ofzo moeten kosten, gezien de personeelskosten daar verschrikkelijk laag liggen? Nee, die personeelskosten balanceren elkaar wereldwijd uit. Het punt is dat Apple de europese markt voor 100 euro per macbook extra uitknijpt. Gewoon Aperture (of iLife en iWork) piraten, staat het weer gelijk met de Amerikaanse markt ;). Ik ben best bereid de “normale” prijs voor een macbook te betalen, maar 100 euro extra puur en alleen omdat ik europeaan ben? daar bedank ik voor. (onthou daarnaast dat duurdere macbooks in verhouding nóg meer “eurohaat” tax van apple bevat). Apple stelen? Wij stelen!

jtd

jtd op 20 februari 2012

Apple stelen? Wij stelen!

Ga jij nou maar lekker stelen, jongen, als je daar vrolijker van wordt.

Lauwrence

Lauwrence op 20 februari 2012

Offtopic: grappige Tai Chi pose van Steve…

Thomas18NL

Thomas18NL op 20 februari 2012

@iNicky,

Ondeugdelijk product? Wat een onzin, je kan gewoon alles doen wat het moet doen, dat jij de telefoon dan verkeerd gebruikt (vasthoud) is je eigen probleem.

Als dit al ondeugdelijk zou zijn is elk product bijna ondeugdelijk.

Een hilarische response…..dus al ik mijn telefoon gewoon in mijn hand hou dan gebruik ik hem verkeerd. Hoe moet ik hem dan vasthouden? Eerdere iPhones kon ik wel op dezelfde manier vasthouden, dat was dus verkeerd.

Het is niet de bedoeling dat je je hand op de antenne houdt, als je dat wel doet hou je hem verkeerd vast, is dat zo moeilijk om te begrijpen?
.
Hoe je hem dan vast moet houden? Zo dat je hand de antenne niet bedenkt. En maar genoeg mensen kunnen dat dus als jij het niet kan is het jóúw probleem.
.
Je gaat ook niet bij de Volkswagen dealer zeiken dat het gaspedaal rechts zit en jij toevallig geen rechtervoet hebt nadat je een Golf hebt gekocht.
.
De iPhone 4 is een heel ander product dan die ”eerdere iPhones”, dat heb er dus al helemaal niks mee te maken.

@Twentyeyes,
De personeelskosten om een Macbook te verkopen zullen hier wel bedoelt worden :) Persoonlijk maakt het me niet uit, bijna alles in Europa is duurder, maar wij verdienen ook meer.
.
Een macbook air op Apple.com is trouwens 999, op Apple.nl is hij 949 (de goedkoopste versie), de Macbook Pro kost hier 1149 en daar 1199. Dus de prijsvergelijking die hierboven ergens werd gemaakt kan ook aangepast worden :)

Thomas18NL

Thomas18NL op 20 februari 2012

Nogmaals @twentyeyes
Even alles in dollars:
Europese macbook (999×1.39):$ 1388.66
Amerikaanse macbook $ 999

Belastingen:
Nederland: 19%
Aftrek van winkelprijs

Amerika (californie) : 7.25%
Wordt bovenop winkelprijs gerekend

Eindomzet per macbook voor apple:
Nederland:
$ 1388.66×0,81= $1124.81

Amerika
$ 999

Verschil:$ 125.81 per macbook

Zo op het eerste gezicht lijkt dat een groot verschil, om precies te zijn betalen wij in europa 11,18% meer dan consumenten in amerika.

Vergeet alleen niet dat de personeelskosten in nederland veel hoger liggen dan in amerika.
En dat daar ook 19% belasting over betaald moet worden, ook moeten er voor een duurdere en kleinere markt handleidingen, websites en customersupport gecreerd worden

Maar laat ik jou eens gelijkgeven.
Jij moet meer betalen dan iemand anders in een ander land met andere belasting, zorgverzekerings, personeelsregels en een andere valuta.

Jij hebt al het recht om het deel, waarvan jij denkt emotioneel eigenaar te zijn, terug te stelen.

Ik hoop alleen dat je het sarcasme in de laatste regel wel hebt opgepikt.

l

Ik zal de goede berekening even overdoen voor je =)
.
De prijs in Nederland, voor de goekoopste Macbook air is 949, dat is inclusief 19% BTW dus daarvan is de omzet voor apple: 949 / 1,19 = 797,479. Als je dat omrekent naar de dollar, 797,479 x 1,32 = 1052,672.
.
Dat is wat Apple er in dollars aan overhoud in Nederland tegenover de 999 in Amerika en aangezien Apple een Amerikaans bedrijf is moet het ook rekening houden met valutarisico’s en de hogere loonkosten/administratiekosten in Europa om zo’n Macbook te verkopen.
.
Ik vind het dus wel meevallen, die 53,672 dollar (= 40,66 euro) die Apple in Europa meer verdient aan een Macbook dan in Amerika. Dat onze belasting dan een stuk hoger is kan je Apple niet aanrekenen.

zulu

zulu op 20 februari 2012

Betekent dit dat voor alle producten in het algemeen?
Dus als iets niet helemaal werkt zoals op de verpakking staat dan kun je een schadevergoeding aanvragen? Interessant, even door het huis lopen wat er allemaal niet deugt aan apparaten.
He, een windows machine die af en toe crasht, terwijl hij gewoon zou moeten werken zelf zonder dat ik iets aanraak! Een UPC modem die af en toe uitvalt, een internet modem die regelmatig gereset moet worden, thermostaat die af en toe voor zichzelf begint, externe harde schijven, usb sticks die soms niet reageren etc.
Dat wordt binnen lopen.

Thomas18NL

Thomas18NL op 20 februari 2012

Dus als iets niet helemaal werkt zoals op de verpakking staat dan kun je een schadevergoeding aanvragen?

En dan is nog het ergste dat de iPhone 4 wél gewoon werkt, tenzij je de antenne blokkeert met je hand..

MacAanZee

MacAanZee op 20 februari 2012

Ik vind de zogenaamde “antennagate” éen grote hype, die in de media enorm is overdreven en gebruikt is om Apple ‘s even lekker te bashen. Elke telefoon krijgt minder signaal als je hem op bepaalde manier vasthoudt, waarbij de antenne afgeschermd wordt en het is intussen min ervaring dat óók de iPhone 4S -ondanks aanpassingen – last heeft van dit verschijnsel: als je de 4S helemaal in je hand houdt en ook de bovenkant met je vingers omvat, wordt het wifisignaal fors minder en verdwijnt soms helemaal. Dit geldt ook voor 3G. Maar als je dit weet, valt er prima mee te leven. Gewoon niet de hele iPhone met je hand omvatten!
Kwestie van een enorme storm in een een klein glas water!

iNicky

iNicky op 20 februari 2012

Elke telefoon krijgt minder signaal als je hem op bepaalde manier vasthoudt, waarbij de antenne afgeschermd wordt

Daar moet ik je toch even corrigeren. Mijn Samsung heeft daar geen enkele last van. Er is hier ook gezegd dat het maar om een klein percentage (0,1%) van de iPhone’s gaat. Iemand moet hier dus ongelijk hebben.

Het is waar; hoge bomen vangen veel wind. Het is dan ook zaak om stevig geworteld te zijn. De reactie van Steve Jobs destijds heeft laten zien dat ze er door verrast zijn. Cupertino heeft de grootte van dit probleem niet juist ingeschat.

Een ander punt is dat wanneer je zegt dat elke telefoon dat heeft (wat op zichzelf dus al onjuist is) je dat kunt pareren door te zeggen dat je van een product van Apple wel mag verwachten dat men technische onvolkomenheden oplost.

Of is Apple echt alleen maar goed in design en hobbelt ze qua techniek slechts mee met de rest? Dat laatste verwacht je toch niet bij een product van die prijs?

Thomas18NL

Thomas18NL 2 jaren geleden

@iNicky,

Ach, mijn 4S heeft er ook 0,0 last van en de 4 van een maat ook.
.
Wat mij betreft is het maar een hype. En volgens mij loopt Apple vaak voor met de techniek totdat bv Samsung het ook heeft, om overneemt niet te gebruiken.
.
Daarnaast is het nieuwe topmodel van Samsung bij de release vaak even duur als een iPhone en na een maand is er al 100 euro af..

 


Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen