AXA advertentie verduidelijkt iAd

Jens op 10 oktober 2010 14 reacties Laatste door Hansi2124

In een vorig artikel lieten we je reeds weten dat de AXA verzekeringsgroep een app had uitgebracht waarbij je een auto ongeval kon aangeven via je iPhone. Nu laten we je zien hoe deze groep de applicatie wil promoten via traditionele media zoals magazines en tijdschriften in combinatie met een iAd augmented reality.

In een tijdschrift of magazine ziet de lezer een foto van een ongeluk waarin een deel ontbreekt. Door de lezer te vragen om zijn iPhone in het midden van de advertentie te plaatsen en te surfen naar www.axa.be/iphone, krijgt hij de onthulling te zien van het ongeluk. Deze iAd staat volledig in het teken van AXA’s nieuwe App, namelijk AXA België Mobile Service Auto.

Wat vind jij van deze manier van adverteren?

En nu?

14 reacties

Tkradio

Tkradio op 10 oktober 2010

Ik vind dit wel erg gaaf! :thumbsup: :lol:

Richard Kruizinga

Richard Kruizinga op 10 oktober 2010

Heel handig, maar AXA Nederland bestaat niet meer. Die divisie is verkocht aan Reaal.

appleharm

appleharm op 10 oktober 2010

Gaaf gemaakt! En @Richard het gaat niet om Axa, maar om de manier van adverteren ;) die is top!

Usain

Usain op 10 oktober 2010

het is iAd en niet i-Ad

strigoi

strigoi op 10 oktober 2010

Erg fraai

jonastreub

jonastreub op 10 oktober 2010

Helaas is het geen augmented reality maar moet je op je iPhone handmatig een URL intypen. Daar gaat het helaas mis :thumbsdown:

Wouter I

Wouter I op 10 oktober 2010

jonastreub heeft gelijk.
Los van hoe je het moet spellen, dit heeft niks met iAd van Apple te maken, maar is gewoon een ouderwetse viral.
Je moet een URL intikken (www.axa.be/iphone) en dan speelt je iPhone een filmpje af. Nogal pretentieus om zoiets ‘interactief’ of iAd te noemen (als ik Apple was zou ik lawsuit starten).
Slim van Axa dat ze op deze manier veel PR (bijvoorbeeld OneMoreThing, maar ook TheNextWeb) weten te krijgen.
Het idee is zeker innovatief en valt op omdat het de eerste keer is. Maar het overtikken van een url uit een advertentie is niet echt handig. De nieuw-factor zal wel snel vervagen.

spacefreek

spacefreek op 10 oktober 2010

Dikke lol :D Maar om dit nou augmented reality te noemen vind ik vrij discutabel..

Julian Gijsen

Julian Gijsen op 10 oktober 2010

Vind het intikken van de url ook ronduit debiel…

SanneTerpstra.com

SanneTerpstra.com op 10 oktober 2010

Als ze nou een streepjescode ofzo printen in het tijdschrift en in de iPhone-app deze streepjescode laten herkennen. Dan zou het super manier van adverteren zijn.

Vind het hele idee al hartstikke leuk bedacht. Dit is tenminste een echte ‘iAd’; een ‘ad’ in een tijdschrift en de ‘i’ om de ad compleet te maken. Heeft wel iets!

thiemodelange

thiemodelange op 10 oktober 2010

Wat komen hier toch een stel azijnzeikers. Dit is een geniale advertentie die misschien niet augmented reality te noemen is, maar door 99,9% van de mensen hier nooit zo bedacht zou worden. Alleen doorzeiken om maar een reden te vinden om negatief te kunnen zijn. Walgelijk gewoon. Geef nou eens gewoon toe het een geniaal gebruik van de iPhone is die nog niemand zo heeft gedaan. En dat dan A.R. in deze situatie niet zou kunnen omdat je dan een applicatie moet hebben, en een minimale afstand van het blad, is de minste zorg. En de zeiksnorren over iAd of i-Ad of wat dan ook: get a life! Helaas wordt OMT steeds meer zo bevuild met zogenaamde GeenStijl-achtige gasten die denken dat ieder bericht op deze manier bevuild moet worden. Bleh, zelfs de Apple community verliest zijn glans. Maar ja, alles moet maar voor iedereen bereikbaar zijn…

SanneTerpstra.com

SanneTerpstra.com op 10 oktober 2010

@thiemodelange 100% mee eens.

Hansi2124

Hansi2124 op 11 oktober 2010

Het is leuk gedaan, maar ik denk dat je er wel klaar mee bent als je 10 van dit soort advertenties hebt gehad. Dan is het nieuwe er gauw vanaf. Eigenlijk is het nu andersom: de geadverteerde moet een actie doen om de reclame te zien.
Iedereen weet wat er gebeurt als de reclame op tv komt: de kijker zapt weg. Dus waarom zou dit een blijvend succes zijn?

 


Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen